Urząd marszałkowski województwa małopolskiego zdecydował o rozszerzeniu kontraktu na dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls 2.
Przypomnijmy: kontrakt na zakup 7 czteroczłonowych Impulsów 2 został między Newagiem a Małopolską podpisany 26 czerwca. Pojazdy kupiono wraz z utrzymaniem przez okres 5 lat. Wcześniej Newag dostarczył już dla tego regionu 19 Impulsów poprzedniej generacji.
Rekordowy w przypadku Małopolski jest czas produkcji. Od momentu podpisania kontraktu pierwszy z nich ma zostać przekazany do ruchu w 16 miesięcy. Odbiór ostatniego z siedmiu ezt z zamówienia podstawowego ma nastąpić w 22 miesięcy do końca kwietnia 2022.
Wiemy już, że Impulsów 2 w Małopolsce będzie więcej. Małopolska formalnie potwierdziła, że w ramach opcji zakupi jeszcze dwa pojazdy. Łącznie kontrakt wart będzie więc 245 milionów złotych. Zamówienia nie udałoby się zrealizować, gdyby nie środki finansowe z Regionalnego Programu Operacyjnego Unii Europejskiej.
Dziewięć pociągów zobaczymy na trasach: Skawina - Kraków Gł. - Sędziszów, Kraków Gł. - Tarnów, oraz między Krakowem a Katowicami, gdzie zostaną udostępnione do obsługi spółce Polregio. Newag rozpoczął już produkcję pierwszych ezt z podstawowego zamówienia.
W 2019 roku kontrakt na dostawę czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych
otrzymała także bydgoska Pesa.