Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Małopolska kupuje siedem Impulsów 2. Pojadą także z Krakowa do Katowic

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
26-06-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Małopolska kupuje siedem Impulsów 2. Pojadą także z Krakowa do Katowic
fot. Newag
Newag zbuduje dla województwa małopolskiego 7 nowych, czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls 2. Przedmiotem umowy jest również kompleksowa usługa serwisowo-utrzymaniowo-naprawcza pojazdów przez okres 5 lat.

– Zakup nowych pociągów umożliwi uzupełnienie obecnej floty pojazdów, co zwiększy komfort podróżowania i umożliwi rozwój oferty przewozowej w zakresie nowych połączeń, a także zapewni bezpieczną rezerwę taboru na czas prowadzenia napraw. Kładziemy bardzo duży nacisk na wzrost znaczenia transportu kolejowego w komunikacji publicznej i niezmiernie cieszy nas fakt, że sukcesywnie przybywa pasażerów w naszych pociągach – podkreśla marszałek Witold Kozłowski.

– Województwo obecnie posiada 29 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych przeznaczonych do obsługi połączeń aglomeracyjnych na trasach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz do obsługi połączeń lokalnych np. Kraków – Nowy Sącz. Budowane są również parkingi P-R przy stacjach kolejowych mające ułatwić pasażerom komunikacji kolejowej swobodną przesiadkę z auta do pociągu. Tworzymy warunki do efektywnych, przyjaznych, ekologicznych i zintegrowanych systemów transportu miejskiego w regionie – dodaje wicemarszałek Łukasz Smółka.

– Dostarczyliśmy już 19 pojazdów dla województwa małopolskiego. Warto tutaj zaznaczyć, że setny Impuls wyprodukowany w 2017 roku w Nowym Sączu został dostarczony właśnie do Kolei Małopolskich i istnieje duża szansa, że dwusetny Impuls w przyszłym roku również zostanie przekazany w te same ręce. Pojazdy te są już wszystkim doskonale znane. Są to pojazdy niezawodne, wyprodukowane w Małopolsce oraz zaprojektowane przez inżynierów którzy w większości kształcili się również w Małopolsce – powiedział Zbigniew Konieczek, prezes Newagu.

Za 16 miesięcy pierwszy Impuls 2 w Małopolsce

Wykonawca w ramach umowy musi zapewnić także licencję na oprogramowanie i dokumentację techniczną, przeszkolenie pracowników operatora oraz gwarancję. Pierwsze dwa pociągi mają zostać dostarczone w terminie do 16 miesięcy od dnia zawarcia umowy, natomiast odbiór ostatniego pojazdu ma nastąpić do 22 miesięcy.

Elektryczny Zespół Trakcyjny Impuls 2 wyróżnia się funkcjonalnością oraz zastosowaniem zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych. Projektując pociąg konstruktorzy szczególną uwagę zwrócili na bezpieczeństwo. Kabina maszynisty podporządkowana została w stu procentach ergonomii pracy. Specjalnie zaprojektowany pulpit rozbudowany dookoła fotela maszynisty pozwala na dostrzeżenie obiektów znajdujących się w bliskiej odległości od czoła pociągu.

Nowa flota pojazdów będzie dostosowana do potrzeb wszystkich grup pasażerów, zarówno osób o ograniczonej możliwości poruszania się, ale także rodzin, dzieci, kobiet
w ciąży, seniorów, osób z ciężkim bagażem, a także obcokrajowców. Pociągi będą wyposażone w urządzenia typu rampa oraz windy automatyczne umożliwiające wejście i wyjście osób o ograniczonej mobilności, a także przystosowane do przewozu rowerów. Wszystkie przyjęte rozwiązania spełniają wymagane normy oraz pozwalają w pełni wykorzystać możliwości posiadanej infrastruktury torowej i sieciowej przy jednoczesnym dbaniu o środowisko oraz zachowaniu komfortu i bezpieczeństwa pasażerów.

Pojadą także z Krakowa do Katowic

W pierwszej kolejności nowo zakupiony tabor zostanie skierowany do świadczenia usług przewozowych na trasie SKA2: Skawina - Kraków Gł. - Sędziszów i SKA3: Kraków Gł. - Tarnów obsługiwane przez Koleje Małopolskie oraz dla połączenia Kraków Główny – Katowice, gdzie będzie jeździć Polregio. Nie wyklucza się także, że zostanie on użyty na innych trasach SKA w obszarze aglomeracji miejskiej/miejskich oraz poza nimi, tj. SKA1: Wieliczka Rynek Kopalnia - Kraków Gł. - Kraków Lotnisko, jak również trasach, które mogą powstać w przyszłości, jako rozwój oferty pociągów SKA i tras komplementarnych do SKA, w szczególności do Chrzanowa, Oświęcimia, Wadowic czy Zakopanego.

Zakup pojazdów byłby niemożliwy, gdyby nie finansowa pomoc Unii Europejskiej. W dużej części sfinansowano go ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Wartość zamówienia to ponad 245 mln zł (z uwzględnieniem prawa opcji do zakupu dwóch dodatkowych pociągów i części zamiennych).
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Prawo i polityka

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Roman Czubiński 09 grudnia 2024

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Biznes

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Roman Czubiński 15 listopada 2024

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Michał Szymajda 23 października 2024

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Prawo i polityka

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Roman Czubiński 09 grudnia 2024

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Biznes

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Roman Czubiński 15 listopada 2024

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Michał Szymajda 23 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij