NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Malezja. Na tory wyjechały nowe pociągi hybrydowe od CRRC

| Przemysław Farsewicz 13.04.2021 2,3k

Malezja. Na tory wyjechały nowe pociągi hybrydowe od CRRC
fot. CRRC
Malezja. Na tory wyjechały nowe pociągi hybrydowe od CRRC
Malezja. Na tory wyjechały nowe pociągi hybrydowe od CRRC
Malezja. Na tory wyjechały nowe pociągi hybrydowe od CRRC
Chińskie pociągi wyposażone w silnik wysokoprężny oraz superkondensator na bazie grafenu do magazynowania energii z hamowania wyjechały właśnie na tory w Malezji. Spotkać je będzie można na wschodnim wybrzeżu kraju.
W niedzielę 11 kwietnia na malezyjskie tory wyjechały nowe pociągi wyprodukowane przez China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) Zhuzhou Electric Locomotive. Nowe jednostki wyposażono w silniki diesla oraz superkondensator na bazie grafenu, specjalnie zaprojektowany przez CRRC, który magazynuje energię z hamowania. W pojeździe znalazły się również dwa powerpacki dostarczone przez MAN-a.

Nowe składy mają usprawnić podróżowanie pociągami po niezelektryfikowanym wschodnim wybrzeżu Malezji. – Wprowadzając pociągi do eksploatacji w Kota Bharu, stolicy północnego stanu Kelantan w Malezji, jednostki zostały zaprojektowane i wyprodukowane specjalnie w oparciu o nasze wymagania – powiedział malezyjski minister transportu Wee Ka Siong.

Czteroczłonowe składy opracowano na rozstaw torów 1000 mm. Ich prędkość konstrukcyjna wynosi 140 km/h, jednak po Malezji będą kursować z prędkością 120 km/h. Montaż pierwszych dwóch pociągów odbywał się w chińskiej fabryce CRRC, a produkcja pozostałych zestawów odbywała się w fabryce w Batu Gajah w malezyjskim stanie Perak.

Kontrakt podpisano w kwietniu 2017 r. Łączna wartość zamówienia to 1,32 mld juanów (ok. 770 mln zł) i obejmuje 13 regionalnych hybrydowych składów oraz dziewięć pociągów międzymiastowych EZT klasy 93. Pociągi klasy 93 o prędkości 160 km/h uzupełnią flotę kolei malezyjskich składającą z 10 takich pociągów, które weszły do eksploatacji we wrześniu 2015 roku. Każdy sześcioczłonowy pociąg pomieści 320 pasażerów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5