NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Malepszak: Rewitalizacje to szybka poprawa stanu linii kolejowych

| PKP PLK 19.07.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2013-07-19 14:52:24 Autor: Tomek Janiszewski
---.ip.netia.com.pl
Rewitalizacja linii kolejowych jest zbyt droga i się nie opłaca.
2013-07-19 15:19:33 Autor: RRR
---.internetia.net.pl
A tak apropos - po co Zarządowi pełnomocnik? Czy naprawdę nie ma w tej PKP i PKP PLK SA za dużo niepotrzebnych stanowisk? A zwrotnicy nie ma kto naprawić jak się zepsuje...
2013-07-19 15:31:27 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Bardzo SŁUSZNE jest takie podejście, aby nie klasyfikować w przyszłej perspektywie 2014-2020 linii i odcinków na "rewitalizacje" i "modernizacje", bo z tego zaczynają się robić szufladki i stereotypy.

Już obecne rewitalizacje "poisiowe" są po trosze modernizacją, a po troszkę rewitalizacją, bo - prócz torów - robi się sieć, perony, stacje, przejazdy, srk, obiekty inż. itp. Tyle że robi się 5 razy szybciej i 5 razy taniej od "wielkich modernizacji", zabijających nam kolej.

Aby ten ciekawy temat pociągnąć wkrótce postaram się - w ramach portalowego bloga KDP - zająć ponownie się tematyką rewitalizacyjną, modernizacyjna i nawet optymalizacyjną, bo to ciekawe tematy i wciąż nośne. I takimi zostaną pewnie przez kolejne 10 lat.

Po efektywnej rewitalizacji linii 131 i 353 do V 120 - 160 kolejnym testem dla zespołu Malepszaka (tak mi się przynajmniej wydaje) będzie ciąg "protezowy" i uzyskanie na nim dedykowanego czasu jazdy 3 h 30 min z Wrocławia do Warszawy w grudniu 2014. Jest to prawdopodobnie test trudniejszy niż poprzedni - bo w grę wchodzi o wiele więcej zmiennych i warunków brzegowych, w tym terminy prac na CMK i prac na linii nr 1 - jednak życzę wytrwałości i POWODZENIA!
2013-07-19 15:35:22 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post RRR:
"A tak apropos - po co Zarządowi pełnomocnik? Czy naprawdę nie ma w tej PKP i PKP PLK SA za dużo niepotrzebnych stanowisk? A zwrotnicy nie ma kto naprawić jak się zepsuje..."
Hmmm... Np. po to, aby odpowiednio motywować poszczególne zakłady i sekcje do zrobienia tego co zrobić trzeba, aby osiągnąć zamierzone efekty na wybranych cigach. Przykładem niemal modelowym jest 131 i 353. Bo niektóre "spiące koty" na swoich terenach tego wymagają. Itp :-)
2013-07-19 15:57:16 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@RW:

Święte słowa! Nawet Wiceminister Massel, publicznie, nie pozostawił suchej nitki za IZ Sosnowiec, za "spanie" i czekania wiele lat na lepsze czasy, na kasę w UE! Efekty widać. Niewiele ustępuje mu IZ w TG, ale na Dolnym Śląsku, także nie było różowo, a nawet w wokół Warszawy. No, ale idzie lepsze

Co innego Lublin, ale i Gdynia czy Bydgoszcz. Do tego poparcie lokalnych zakładów PR i współpraca z marszałkami. Na prawdę, nawet te trzy lokalne podmioty, mówiące jednym głosem starczą aby oprzeć się niektórym kretyńskim pomysłom z centrali PLK i McKinsey'a!

Inna sprawa to współpraca lokalnego CRI z ZLK (IZ), dłuższa opowieść.

Tak czy inaczej, dobrze że stara się koordynować i motywować do pracy lokalne zakłady linii kolejowych.

Szkoda, że nie ma takiego drugiego do Wielkich Mo(r)dernizacji, ale co chwila słyszy się o złej pogodzie, bankructwach PNI czy jak czeski wykonawca na E-30 Trzebinia - Krzeszowice... nic się nie słyszy :D.
2013-07-19 15:59:43 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
W każdym razie przydałby się drugi Piotr Malepszak od Wiekopomnych Dzieł PLK. Bo o tym, że wszystkiemu jest winna PNI - słuchać się już nie da!!! Co za herezje...
2013-07-19 16:21:01 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A ja mam takie pytanie dla pana Malepszaka kto dał pozwolenie na budowe takich wysokich ekranów ( czy to były zalecenia unii) i czy taka polityka będzie dalej ( wysokich ekranów) kontynuowana -bo wiadomo ,że takie absurdy kosztuja i chyba nic dobrego nie przynoszą.

Nie jestem przeciwnikiem ekranów ale wszystko w granicach rozsądku
2013-07-19 16:50:25 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
A pytanie słuszne, bo nawet na haj spidach o V 300-320 km/h ekrany, owszem są, ale... dwa razy niższe zazwyczaj.

Potem wychodzi że autostrady są w Polsce najdroższe w Europie, a katrupiące sieć moRderny - prawie w cenie budowy nowego haj spidu.
2013-07-19 17:08:04 Autor: Wykolejony
---.rdns.blackberry.net
Najlepiej wszystko robic dla szybkiego efektu PRowskiego. Nie wazne ze linia sie sypie i trzeba zrobic ja kompleksowo -robi sie tylko "drabine" bo Malepszak i stojacy za nim Massel nie chca wiedziec sterowania i zasilania. Wytyczne Malepszaka powoduja uwalanie wszelkich usprawnien dla niepelnosprawnych ibo musi byc tani i na zgloszenie a potem ludzie lata cierpia.

Niech ktos poda kryteria kwalifikowania linii do modernizacji kontra rewitalizacji! Dorazne "latanie dziur" spowoduje gigantyczna zapasc stanu technicznego za 10 lat bo fizyki nie da sie oszukac i pudrowanie nie zastapi naprawy glownej!
2013-07-19 17:14:20 Autor: dróżnik
---.145.99.151
@stan

a ja jestem przeciwnikiem ekranów i w ten sposób robienia getta. powinny być stawiane tylko w wyjątkowych wypadkach.
2013-07-19 17:16:35 Autor: ZSK
---.play-internet.pl
@ Wykolejony
Święte słowa Nikt tu nie myśli przyszłościowo...
2013-07-19 17:19:02 Autor: PDF
---.internetia.net.pl
Szkoda że nie wynaleźli tego faceta jak zaczynali E-65 i E-59 dłubać...jakby objazdy wcześniej zrobili to by odpływu pasażerów nie było (4h z Wrocka do Poznania przez Ostrów, Jarocin....)heh ale widzę ze nadal nikt się niczego nie uczy....
2013-07-19 17:39:04 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
Mam pytanie do Pana Piotra Malepszaka Dlaczego linia Zgierz - Łowicz została dostosowana do prędkości 90 km/h? Czy geometria nie pozwala na więcej, bo przynajmniej na części raczej pozwala. dlaczego też nie zrobiono od razu obiektów inżynieryjnych, część zrobiono w zeszłym roku już sporo po remoncie, a reszta została niezrobiona. Czy zostaną wyremontowane wszystkie te obiekty i kiedy to nastąpi? Kiedy też zostanie dokończony remont odcinka Zgierz - Łódź Kaliska, a dokładnie Łódź Żabieniec - Zgierz wraz z zamontowaniem sygnalizacji na ul. Sosnowej w Zgierzu, gdzie kierowcy wymusili zwalnianie pociągów (tak jak na przedłużeniu Grotnickiej na linii Zgierz - Kutno). Dobrze, że została wyremontowana sygnalizacja a ul. Okulickiego w Łodzi. Czy i kiedy nastąpi remont linii Zgierz - Kutno i czy da się wprowadzić tam tańszym kosztem prędkość powyżej 100 km/h? Pozdrawiam.
2013-07-19 17:39:05 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
Mam pytanie do Pana Piotra Malepszaka Dlaczego linia Zgierz - Łowicz została dostosowana do prędkości 90 km/h? Czy geometria nie pozwala na więcej, bo przynajmniej na części raczej pozwala. dlaczego też nie zrobiono od razu obiektów inżynieryjnych, część zrobiono w zeszłym roku już sporo po remoncie, a reszta została niezrobiona. Czy zostaną wyremontowane wszystkie te obiekty i kiedy to nastąpi? Kiedy też zostanie dokończony remont odcinka Zgierz - Łódź Kaliska, a dokładnie Łódź Żabieniec - Zgierz wraz z zamontowaniem sygnalizacji na ul. Sosnowej w Zgierzu, gdzie kierowcy wymusili zwalnianie pociągów (tak jak na przedłużeniu Grotnickiej na linii Zgierz - Kutno). Dobrze, że została wyremontowana sygnalizacja a ul. Okulickiego w Łodzi. Czy i kiedy nastąpi remont linii Zgierz - Kutno i czy da się wprowadzić tam tańszym kosztem prędkość powyżej 100 km/h? Pozdrawiam.
2013-07-19 18:59:03 Autor: Coh
---.opera-mini.net
...no dobrze, a co dzieje się między Częstochowa a Koluszkami? Czy zapowiadana kilka miesięcy temu modern-rewitalizacja się zaczęła?...
2013-07-19 19:31:50 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Najlepiej wszystko robic dla szybkiego efektu PRowskiego. Nie wazne ze linia sie sypie i trzeba
zrobic ja kompleksowo -robi sie tylko "drabine" bo Malepszak i stojacy za nim Massel nie chca
wiedziec sterowania i zasilania. Wytyczne Malepszaka powoduja uwalanie wszelkich usprawnien dla
niepelnosprawnych ibo musi byc tani i na zgloszenie a potem ludzie lata cierpia.

Niech ktos poda kryteria kwalifikowania linii do modernizacji kontra rewitalizacji! Dorazne "latanie
dziur" spowoduje gigantyczna zapasc stanu technicznego za 10 lat bo fizyki nie da sie oszukac i
pudrowanie nie zastapi naprawy glownej!"

Czytaj Wykolejowy ze ZROZUMIENIEM! Zakres potrzebnych robót ma być po ANALIZIE! Nikt bezmyślnie "drabiny" nie robi.

Bezmyślność robienia drabiny w latach PRL-u zastąpiła bezmyślność wypier... linii do zera za miliardy.

Twoje usprawnienia (robisz w windach???) dla niepełnosprawnych to pic na wodę. Zresztą samo pojęcie dla niepełnosprawnych to jest strzał ślepakiem. Jeśli już, to te ułatwienia powinny być też dla osób starszych tachających klamoty. Zresztą ideał sobie rzeczywistość sobie. Czynne windy są dewastowane, psute, zajszczane. To się zamyka na klucz. Pan kolejarz ma klucz, pan kolejarz rządzi, podczas gdy ideą było to by niepełnosprawny czuł się całkowicie samodzielnie i się nikogo o pomoc nie prosił. Zresztą czasy raz takie raz takie. Równie dobrze mogę postulować zmianę obyczajów w których niepełnosprawny byłby co prawda mniej samodzielny, ale życzliwość wokół i pomoc by mu to rekompenowała. W ułatwieniach dla niepełnosprawnych jest coś z klimatu obojętnej tolerancji. Niech sobie sam radzi. Owszem to jest zawsze taka samodzielnośc jakąś formą niezależności i namiastką "pełnosprawności", ale i tak "system" zależy od ludzi. Kultury utrzymania. Na razie twoje "usprawnienia" po kilku miesiącach eksploatacji zostają porzucone i niesprawne. Liczy się kasa wydana, odfajkowana, robota zdana, a potem, nie tylko niepełnosprawny ale każdy użytkownik jest zdany na "czynnik ludzki". Czyli od tego jak ta całość będzie działała w zależności od ludzi którzy tym na codzień zarządzają.

Te prace "malepszakowe" maja też na celu rezygnacje z napieprzania ekranami dzwiękochłonnymi, papierologii, itd. Wymiana ma być SUKCESYWNA. Wymiana ma być na czas, a to zależy od stałej gotowości do reakcji nie związanej z ceregielą papierkową. Takie stałe zarządzanie linią pozwla na bieżące mniej kłopotliwe prowadzenie ruchu. 10 lat modernizacji wielu linii (Warszawa-Łódz) można by prowadzić również w oparciu o mniej intensywny harmonogram, ale STALE, a tutaj są kilkuletnie dziury przetargowo-proceduralne, podczas których się NIC NIE DZIEJE! Takie prowadzenie prac na bieżąco (L131) nie psuje ruchu na linii, i nie morduje potoków. Jest to w gruncie rzeczy tożsame z wieloletnimi często 30 letnimi stopniowymi poprawami stanu linii kolejowych w takich krajach jak Austria, Szwajcaria, gdzie istnieje kultura utrzymania. Pasażer nie narzeka, na pogorszenie czasów a tylko stale może odnotwywać stopniowe ich skracanie.
2013-07-19 19:35:49 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
kolejowy men:

"Mam pytanie do Pana Piotra Malepszaka Dlaczego linia Zgierz - Łowicz została dostosowana do
prędkości 90 km/h?"

Na razie ta nowa strategia jest prowadzona na kilku liniach i nie za wszystko odpowiada Pan Malepszak. Nie róbmy zadymy. O ekranach tez decydują mordernizacje unijne plus normy hałasu z sufitu wziete.

Jeszcze postaje kwestia nowego rozporządzenia o adop i ustwaianie prędkości w oparciu a-0.8m/s2. Dajcie luzu.
2013-07-19 20:54:16 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ PDF


Albo nie wiedzą o czego zaczać bo to jest linia ( powinna byc ) awaryjna
2013-07-19 21:06:58 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@dróżnik

Czy nie lepiej wybudowac przejazd ( wiadukt ) pod torami lub nad( slowa pen_taX)
2013-07-19 23:22:37 Autor: Kolejarz realista
---.net.stream.pl
Zabrakło Panu Wyszyńskiemu wyobraźni i wiedzy co do ct. "Tyle że robi
się 5 razy szybciej i 5 razy taniej od "wielkich modernizacji", zabijających nam kolej". Jest to wielka nieprawda z tymi 5 razy !!!. Nie motywujcie Panowie Zakładów Linii Kolejowych do tego do czego nie są "stworzone". Pan Malepszak chyba się śmieje z tego motywowania zakładów. Zadania regulaminowe IZ są zupełnie inne.
2013-07-19 23:48:20 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
Adam Zz
No tak, za nie wszystko Pan Malepszak odpowiada i te rozporządzenia też trzeba dostosować.
A też mam inne pytanie. Już w obecnym rozkładzie jazdy zapowiadano czasy jazdy miedzy warszawą a Lublinem poniżej 2h i wprowadzenie prędkości na niektórych docinkach 150 km/h. Czy będzie to możliwe od grudnia tego roku? Jeśli chodzi o linię numer 131 i Wrocław - Jelenia Góra to bardzo dobrze, że będą dalsze skrócenia czasów jazdy i też będzie szybciej na Wrocław - Zielona Góra. Powinna być jednak większa reklama, bo w Jeleniej Górze i okolicach wielu ludzi nie korzysta z pociągów, bo uważają, że do Wrocka się jedzie cały czas 3 i pół godziny, więc reklama też jest ważna. Pozdrawiam.
2013-07-19 23:48:21 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
Adam Zz
No tak, za nie wszystko Pan Malepszak odpowiada i te rozporządzenia też trzeba dostosować.
A też mam inne pytanie. Już w obecnym rozkładzie jazdy zapowiadano czasy jazdy miedzy warszawą a Lublinem poniżej 2h i wprowadzenie prędkości na niektórych docinkach 150 km/h. Czy będzie to możliwe od grudnia tego roku? Jeśli chodzi o linię numer 131 i Wrocław - Jelenia Góra to bardzo dobrze, że będą dalsze skrócenia czasów jazdy i też będzie szybciej na Wrocław - Zielona Góra. Powinna być jednak większa reklama, bo w Jeleniej Górze i okolicach wielu ludzi nie korzysta z pociągów, bo uważają, że do Wrocka się jedzie cały czas 3 i pół godziny, więc reklama też jest ważna. Pozdrawiam.
2013-07-20 02:21:20 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Ważnym jest, aby to nie było prowadzone patologicznie jak na Zgierz - Łowicz, czyli, rewitalizacja targowiska i tyle... Jeśli będzie to obejmowało wymianę torowiska, przebudowę przystanków na trasie, naprawę obiektów inżynieryjnych, jak mosty, wiadukty, przejazdu drogowe, oraz optymalizacje ponad obecne standardy linii, to takie coś będzie jak najbardziej akceptowalne, szczególnie jeżeli będzie to obejmowało większości linii, inaczej będzie to wywalanie pieniędzy, oddawanie pola transportowi drogowemu... Szczególnym okiem powinny zostać objęte linie ważne z punktu przewozów pasażerskich i towarowych, jak Łódź - Wrocław, oraz Łódź - Zgierz - Kutno. ( z punktu widzenia woj. łódzkiego)
2013-07-20 09:41:52 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ R Wyszynski

No powiedz czy wysokie ekrany cos dały na linii Wro- Opole( największy hałas idzie chyba od kół) czy nie lepiej było przeznaczyc tą kase na Lipki , bo ja mysle ,że natura Odra nie da za wygraną i żadne ubijania nie pomogą jak nie zrobi sie tam malej estakady

A wiesz ,że ta linia e30 jest bardzo ważna
2013-07-20 10:00:28 Autor: PDF
---.internetia.net.pl
@Adam Zz

No to nie jest tak że moderny/rewitalki nie psuja rozkładu...Jeśli pociąg z Wrocka do Gdańska jechał 6:50 a teraz 7:30 to jest to pogorszenie ??
2013-07-20 16:48:16 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
W odpowiedzi na post stan:
"@ R Wyszynski

No powiedz czy wysokie ekrany cos dały na linii Wro- Opole( największy hałas idzie chyba od kół) czy nie lepiej było przeznaczyc tą kase na Lipki , bo ja mysle ,że natura Odra nie da za wygraną i żadne ubijania nie pomogą jak nie zrobi sie tam malej estakady

A wiesz ,że ta linia e30 jest bardzo ważna"
"Coś" dały na pewno, bo mogę je testować koło siebie - tyle ze są za wysokie. Największy hałas generują wózki, tarcie koła i szyny oraz wiry powietrzne na podwoziu (przy V wyższych niż ok. 120 km/h). Dlatego składy haj spidowe mają od dołu obudowę, prócz wózków. Do tego pantograf, ale przy V zazwyczaj wyższych niż 140-160 km/h.

Ekrany są za wysokie!
2013-07-20 19:26:00 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ R. Wyszynski

Dzieki i w pełni sie zgadzam - niskie ekrany okej

a co do Pendolino, to na takiej zasadzie też wiekszosc i ja by sie zgodziła

2013-07-19 18:59:38 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@glober
W Rosji jest takie prawo, że żeby cokolwiek tam ugrać musisz to zrobić z rosyjskim partnerem,
podzielić się z nim technologią itp. Na Rosję Pesa będzie produkować w Rosji, a nie w
Bydgoszczy.
2013-07-21 00:02:59 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@PDF

To chyba modernizowany odcinek Wrocław-Poznań będzie mordować.
2013-07-21 11:26:57 Autor: Rafał Walkowiak
---.bydgoszcz.vectranet.pl
Panie Piotrze,

A jest cień szansy na V140 od Bydgoszczy do Torunia?
2013-07-21 23:27:56 Autor: Piotr Malepszak
---.dynamic.chello.pl
@ Wykolejony i ZSK

Efekty PR nie zajmują mojej głowy, bo to nie moja działalność. Interesuje mnie przetrwanie transportu pasażerskiego (w wersji dalekobieżnej) i towarowego w Polsce, bo ten aglomeracyjny pasażerski sobie poradzi. Uważam, że najbliższe lata będą krytyczne dla przetrwania w/w segmentów rynku kolejowego. Nie przedstawiam tutaj niczego odkrywczego. Kluczem do przetrwania jest lepszy stan infrastruktury w skali sieci, a nie kilku linii.

Nie jestem przeciwnikiem kompleksowych modernizacji i tak jak powiedziałem jestem zdecydowanym zwolennikiem dopasowania zakresu inwestycji do faktycznych potrzeb infrastruktury. Inwestycje te nie mogą już być prowadzone jak do tej pory w wersji robimy sobie kompleksowo, starą , ale na nowo linię z Warszawy do Gdańska i niech ta zabawa trwa 10 lat. Po 10 latach na wielu kolejnych odcinkach gdzie powstanie w tym czasie silna konkurencja drogowa ( nowa eska lub autostrada) to nie będzie do czego wracać, gdy ogłosimy już zakończenie inwestycji.

Przy inwestycjach dostosowanych zakresem, podstawowa zasada dotyczy wymiany tych elementów infrastruktury, które wpływają na efekty eksploatacyjne w postaci czasu przejazdu i poprawy przepustowości. Rozszerzamy zakresy o kolejne elementy poprawiające dostęp podróżnych jak wysokie perony. Jestem jednak zdecydowanym przeciwnikiem wyrzucania np. 30 letnich przekaźników, które z reguły pracują z dużą niezawodnością, gdy tor kolejowy pozwala na jazdę 30-40 albo i wolniej.

Gdy kołdra jest krótka trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie co w powyższym zdaniu jest priorytetem, co pozwoli na przetrwanie danego odcinka linii. Czy będzie to tor pozwalający na jazdę z V100-120, czy może nowe sterowanie przy pozostawieniu starego toru.

Gdy kołdra jest krótka trzeba zatem odpowiedzieć sobie na pytanie w skali makro. Czy chcemy mieć za np. 10 lat sieć na poziomie 3-4 tys km linii kompleksowo zmodernizowanych, czy może 12 tys linii układu podstawowego, ale naprawionych w różnym zakresie rzeczowym, gdzie absolutnie podstawą jest dobre jakościowo wykonanie tych elementów infrastruktury, które przenoszą obciążenie pociągów. Dzisiaj z tą jakością jest problem i to często przy kompleksowych modernizacjach.

Oczywiście pójście w wariant pierwszy oznacza dalszą techniczną degradację pozostałych linii, które nie doczekają się żadnych robót, a efektem stanu technicznego będzie śmierć handlowa.
Pomijam wszelkie sprawy związane z polityką państwa, zrównoważonym transportem itp. Chciałbym, żeby ten proces dążył do standardów bliższych zachodnioeuropejskim, ale skoro idzie to bardzo powoli, to należy wykorzystać wszelkie możliwości ratujące kilometry sieci, a nie tylko wybrane linie korytarzowe.

Schodząc oczywiście do poziomu mikroskali i konkretnych rozwiązań to jestem zdecydowanym przeciwnikiem budowy przejścia podziemnego i wind na stacji z której korzysta np. 50 osób dobowo i brak jest jakichkolwiek szans na zwiększenie tych potoków. Tutaj wystarczą znacznie prostsze i tańsze rozwiązania z pożytkiem dla użytkowników i zarządcy infrastruktury.

Zatem kończąc to skrótowe przedstawienie problemu chcę możliwie w jak największej skali w przyszłych działaniach uniknąć parafrazy przysłowia „operacja się udała, ale pacjent zmarł” czyli wreszcie zakończyliśmy tę kompleksową modernizację, ale jakoś brak chętnych żeby z niej korzystać. Takie „myślenie przyszłościowe” jest niebezpieczne, bo oznacza tylko dalszą marginalizację transportu kolejowego.

@ kolejowy men

Problem obiektów na odcinku Zgierz- Łowicz to nie do końca sprawa ich stanu technicznego. Temat jest szeroki i pracujemy nad jego rozwiązaniem. Geometrycznie jest wiele odcinków już bliżej Łowicza, które pozwoliłyby na jazdę z V110-120 km/h. Przykład odcinka od km 10 do 18, od 24 do 31, od 33 do 38 gdzie najmniejszy promień łuku to R980. Zatem jak uporamy się z tymi obiektami to można ładnie zoptymalizować prędkości. Kolejne remonty na odcinku Kaliska- Zgierz jeszcze w tym i kolejnym roku wraz z likwidacją tej 20 –tki na przejeździe.

@Kolejarz realista

Hasło 5x5 możemy potraktować jako pewien slogan, ale niestety nie odbiegający od prawdy. Jak Pan sądzi ile czasu trwałaby kompleksowa modernizacja z Poznania do Tczewa dla uzyskania efektu 2h40 z Poznania do Gdańska. Zakładam, że dłużej niż powstanie brakującej S5 z Gniezna do A1. Stawiam zatem na wariant mało uciążliwej inwestycji w 2,5 roku i uzyskanie efektu 3h. Najbliższe dwa lata pozwolą jeszcze ten efekt dopracować do poziomu 2h50. Cały czas przy założeniu minimalnych komplikacji dla klientów kolei.

Pracuję z Zakładami i innymi strukturami PLK w celu uzyskiwania większych efektów w skali odcinków, linii i sieci. Jedziemy na tym samym wózku, może z tą drobną różnicą, że z reguły ja mam znacznie więcej lat do emerytury niż moi koledzy, stąd może odrobinę bardziej zależy mi na przetrwaniu i rozwoju kolei (której jestem pasjonatem) na ziemiach polskich.

@ Rafał Walkowiak

Panie Rafale oczywiście, że jest, ale na razie przyjmijmy, że zgodnie z wytycznymi będzie odtworzenie V120.

@stan

Niestety nie znam odpowiedzi na pytanie, dlaczego te ekrany są tak wysokie.


Pozdrawiam i z braku czasu przepraszam za skrótowe odpowiedzi.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS