Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Malepszak: Rewitalizacje to szybka poprawa stanu linii kolejowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
19-07-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

– Nie chcemy aby inwestycje dzielono na rewitalizacje, bądź modernizacje. Za każdym razem dany odcinek jest poddawany dokładnej analizie, a wypadkowa zaplanowanych prac będzie czymś pomiędzy rewitalizacją, a modernizacją – mówi Piotr Malepszak, pełnomocnik zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Czy długotrwałe modernizacje linii kolejowych to jedyna szansa na poprawę komfortu i czasu przejazdu pociągami?

Piotr Malepszak, pełnomocnik zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych: W każdym przypadku jest to dokładnie analizowane. Bierzemy pod uwagę szereg czynników, jak obecny stan linii, prognozowany ruch i prędkości jakie chcemy na niej osiągnąć. Sprawdzamy, czy częściej korzystają z niej przewoźnicy pasażerscy, czy towarowi. Jeśli ruch na danym odcinku jest duży, a linia zdegradowana, konieczna będzie modernizacja. Czasami jednak, wystarczy wymienić kilka elementów, by wyższa prędkość i komfort jazdy na dłuższym odcinku już były odczuwalne. Wtedy decydujemy się na rewitalizację. To duża oszczędność czasu i pieniędzy, a efekt jest porównywalny.

Jakie są inne zalety rewitalizacji, oprócz mniejszych kosztów i krótszego czasu ich wykonania?

Mniej czasu potrzebujemy także na przygotowanie prac. Procedura jest uproszczona, w związku z tym szybciej możemy zdobyć potrzebne dokumenty i wejść w fazę prac budowlanych.

Przyszła perspektywa unijna będzie zatem opierała się na rewitalizacjach?

Nie do końca. Nie chcemy aby inwestycje dzielono na rewitalizacje, bądź modernizacje. Za każdym razem dany odcinek jest poddawany dokładnej analizie, a wypadkowa zaplanowanych prac będzie czymś pomiędzy rewitalizacją, a modernizacją. Raz dźwignia przesunie się bliżej prac modernizacyjnych, a innym razem rewitalizacyjnych.

W tym roku PLK zakończą rewitalizację ciągu Poznań – Tczew, który przy planowanym zakończeniu modernizacji odcinka Tczew – Gdańsk zaowocuje na całej trasie skróceniem czasu o ponad dwie godziny. Bieżący rok przyniesie także dalsze skracanie czasów jazdy w takich relacjach jak Wrocław – Jelenia Góra i Wrocław – Zielona Góra.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zmiany na stacjach w Sosnowcu, Lublińcu i Herbach Starych

Infrastruktura

Zmiany na stacjach w Sosnowcu, Lublińcu i Herbach Starych

Kasper Fiszer 25 października 2025

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Pasażer

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Paulina Piziorska 17 października 2025

PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Łukasz Malinowski 25 września 2025

Mochocki: PLK nie obawiają się tanich ofert. Budowlanka wie, co robi

Infrastruktura

Zobacz również:

Zmiany na stacjach w Sosnowcu, Lublińcu i Herbach Starych

Infrastruktura

Zmiany na stacjach w Sosnowcu, Lublińcu i Herbach Starych

Kasper Fiszer 25 października 2025

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Pasażer

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Paulina Piziorska 17 października 2025

PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Łukasz Malinowski 25 września 2025

Mochocki: PLK nie obawiają się tanich ofert. Budowlanka wie, co robi

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij