Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Lubelskie: Materiały staroużyteczne trafiają na lokalne linie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-12-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Lubelskie: Materiały staroużyteczne trafiają na lokalne linie
fot. jar (2018)
W ramach prowadzonej modernizacji linii nr 7 PKP Polskie Linie Kolejowe odzyskały liczne elementy infrastruktury. Po uprzednim sprawdzeniu, są wbudowywane w inne trasy, zwykle w trakcie robót utrzymaniowo- naprawczych oraz awaryjnych. Dotyczy to głównie szyn i podkładów. Zastosowanie znajdują również inne materiały staroużyteczne.

Odzyskane elementy do ponownego wykorzystania

W ramach prowadzonych przebudów linii kolejowych, odzyskiwane są różne elementy infrastruktury. Dotyczy to także modernizacji linii nr 7, która przecież odznaczała się dobrym stanem technicznym. Przypomnijmy, że przed rozpoczęciem kompleksowej modernizacji generalnie dla pociągów pasażerskich obowiązywała tam prędkość maksymalna 120 km/h, a po niektórych szlakach składy mogły przemieszczać się jeszcze szybciej. Jak informuje „Rynek Kolejowy” Magdalena Janus z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., materiały staroużyteczne, po ich sprawdzeniu, są wykorzystywane na innych odcinkach sieci kolejowej. - PKP Polskie Linie Kolejowe na bieżąco wykorzystują pozostające w dobrym stanie elementy pozyskane podczas realizacji inwestycji, głównie do napraw awaryjnych i robót utrzymaniowo-naprawczych, które są realizowane na całej sieci kolejowej. Wszystkie odzyskiwane materiały wymagają szczegółowej oceny i kwalifikacji do ponownego wykorzystania, co zapewnia użycie tylko dobrych i sprawdzonych materiałów – zapewnia Magdalena Janus.

Szyny, podkłady, słupy, radiotelefony w nowych lokalizacjach

Elementy odzyskane podczas modernizacji linii nr 7 są wykorzystywane na innych drogach kolejowych regionu. Rozmówczyni „Rynku Kolejowego” informuje, że szyny i podkłady zostały użyte do poprawy linii: nr 30 odcinek Parczew - Lubartów, nr 7 odcinki Rejowiec - Chełm i Chełm Wschodni – Wólka Okopska, nr 66 odcinek Biłgoraj - Stalowa Wola Południe, nr 69 odcinek Krasnystaw – Zawada i Zwierzyniec – Bełżec, nr 72 odcinek Miączyn – Werbkowice oraz na szlaku Lublin – Lublin Tatary. - Słupy oświetleniowe wraz z oprawami wykorzystano podczas remontu stacji Dorohusk, Werbkowice, Hrubieszów Miasto, Lublin. Ponadto uzyskano kilka radiotelefonów wykorzystywanych na linii nr 7, które zastąpią stare i wyeksploatowane urządzenia telekomunikacyjne obsługujące łączność radiową na terenie województwa – wylicza Magdalena Janus.

Odzyskane ssp trafią na linie nr 72 i nr 26

W kolejnych lokalizacjach wykorzystane mają zostać urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, również odzyskane z linii nr 7. PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły postępowanie przetargowe pn. „Opracowanie dokumentacji i dokonanie przeprogramowania urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej typu RASP4 Ft odzyskanych z linii nr 7 Warszawa - Dorohusk w km. 72,944, 88,940, 90,,043, 98,004 celem wymiany wyeksploatowanych urządzeń przejazdowych na linii nr 72 Zawada - Hrubieszów Miasto w km. 16,914, 59,260, 60,453 oraz linii nr 26 Łuków - Radom w km. 41,675”. Wykonawcą zadania jest spółka Zakłady Automatyki Kombud z Radomia. Za wykonanie usługi firma zaoferowała cenę 664 200 zł. Została ona zaakceptowana przez narodowego zarządcę infrastruktury kolejowej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań: Jest przetarg na wiadukty drogowe nad linią kolejową do Piły

Infrastruktura

Poznań: Jest przetarg na wiadukty drogowe nad linią kolejową do Piły

Mikołaj Kobryński 05 lipca 2023

Czy efektywnie wydatkujemy środki na inwestycje kolejowe?

Infrastruktura

Jak funkcjonują nowe przepisy dotyczące przekazywania zbędnego mienia?

Prawo i polityka

Gdzie się podziały tamte podkłady?

Infrastruktura

Gdzie się podziały tamte podkłady?

Jakub Madrjas 29 czerwca 2018

Zobacz również:

Poznań: Jest przetarg na wiadukty drogowe nad linią kolejową do Piły

Infrastruktura

Poznań: Jest przetarg na wiadukty drogowe nad linią kolejową do Piły

Mikołaj Kobryński 05 lipca 2023

Czy efektywnie wydatkujemy środki na inwestycje kolejowe?

Infrastruktura

Jak funkcjonują nowe przepisy dotyczące przekazywania zbędnego mienia?

Prawo i polityka

Gdzie się podziały tamte podkłady?

Infrastruktura

Gdzie się podziały tamte podkłady?

Jakub Madrjas 29 czerwca 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5