Partnerzy serwisu:
Biznes

LTG Cargo Polska kupi wagony kieszeniowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
28-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy/LTG Cargo Polska

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
LTG Cargo Polska kupi wagony kieszeniowe
fot. LTG Cargo Polska
Polska spółka zależna czołowego kolejowego przewoźnika towarowego na Litwie przymierza się do zakupu 72 wagonów kieszeniowych, przeznaczonych do przewozu kontenerów i naczep samochodowych. W tym celu wkrótce ma zostać ogłoszony przetarg. Inwestycja umożliwi dalszy rozwój wysoce perspektywicznego segmentu połączeń intermodalnych.

LTG Cargo Polska, spółka zależna największego litewskiego kolejowego przewoźnika towarowego, wchodzącego w skład grupy kapitałowej narodowych kolei litewskich Lietuvos geležinkeliai. Rozpoczęła ona działalność w 2020 roku. Jej rozwój przebiegał do tej pory dynamicznie – już w 2023 roku osiągnęła ona ponad 5-procentowy udział w pracy przewozowej w przypadku przewozów intermodalnych. Podobne wyniki przewozowe udało się osiągnąć rok później. Tym samym LTG Cargo Polska na rynku przewozów intermodalnych sytuuje się wśród graczy średniej wielkości, takich jak Alza Cargo Captrain, Eurasian Railway Carrier, LTE Polska, czy Metrans Rail.

Rozwój LTG Cargo Polska wpisuje się zresztą w obserwowany na polskim rynku intermodalnym szerszy trend, polegający na wzroście znaczenia mniejszych przewoźników, którzy przeważnie są bardziej elastyczni i jednocześnie wyspecjalizowani – w przypadku litewskiego przewoźnika owa specjalizacja polega na kompetencjach w zakresie świadczenia usług przewozowych zarówno na normalnotorowych, jak i szerokotorowych liniach kolejowych. Więcej o ambicjach spółki w zakresie rozwoju na polskim rynku możecie przeczytać w wywiadzie, którego udzielił "Rynkowi Kolejowemu" w ubiegłym roku ówczesny szef przewoźnika Mindaugas Skunčikas. Choć niedawno rynek intermodalny w Polsce przechodził kryzys, w ostatnim czasie nowe dane Urzędu Transportu Kolejowego wskazywały na wyraźną poprawę wyników przewozowych.

Litewski przewoźnik chce wykorzystać spodziewaną dalszą poprawę koniunktury w celu umocnienia pozycji rynkowej. W tym celu pozyskane mają zostać nowe wagony kieszeniowe. LTG Cargo Polska w poście opublikowanym na portalu społecznościowym LinkedIn zapowiedziało, że już wkrótce ogłoszony zostanie przetarg na dostawę 72 tych wagonów. Będą one przeznaczone do przewozu kontenerów i naczep samochodowych. – Wzmocniona flota przyczyni się do rozwoju usług intermodalnych – informuje spółka, wskazując, że już wkrótce przedstawione zostaną kolejne informacje. Dziś LTG Cargo Polska dysponuje 26 lokomotywami elektrycznymi i spalinowymi oraz 289 wagonami.

Wagony kieszeniowe, jak sama nazwa wskazuje, posiadają zagłębione części w podłodze, w których umieszcza się osie naczep samochodowych wraz z kołami, a sama skrzynia ładunkowa zostaje oparta o wspornik z drugiej strony. Przeładunek jest realizowany pionowo. Jest to obecnie najbardziej popularny rodzaj wagonów przeznaczonych do obsługi przewozu naczep samochodowych w Europie. Bardzo popularny jest również ich wydłużony wariant w postaci dwuczłonowego wagonu kieszeniowego osadzonego na trzech wózkach, którego długość przekracza 34 metry przy masie własnej rzędu 35 ton.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy Vectron na 230 km/h dotarł do Czech [zdjęcia]

Tabor i technika

Pierwszy Vectron na 230 km/h dotarł do Czech [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Duński Lokaltog zamawia kolejne jednostki bateryjne Stadlera

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na dostawę nowych pociągów dla trójmiejskiej SKM

Tabor i technika

Kolejnych 13 KISS-ów dla szwedzkiego poolu taborowego

Biznes

Kolejnych 13 KISS-ów dla szwedzkiego poolu taborowego

Mikołaj Kobryński 05 sierpnia 2025

Pierwszy wagon sypialny Stadlera dla Kazachstanu zaprezentowany

Biznes

Coraz więcej Regio-Shuttle RS1 w Czechach

Tabor i technika

Coraz więcej Regio-Shuttle RS1 w Czechach

Mikołaj Kobryński 04 sierpnia 2025

Zobacz również:

Pierwszy Vectron na 230 km/h dotarł do Czech [zdjęcia]

Tabor i technika

Pierwszy Vectron na 230 km/h dotarł do Czech [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Duński Lokaltog zamawia kolejne jednostki bateryjne Stadlera

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na dostawę nowych pociągów dla trójmiejskiej SKM

Tabor i technika

Kolejnych 13 KISS-ów dla szwedzkiego poolu taborowego

Biznes

Kolejnych 13 KISS-ów dla szwedzkiego poolu taborowego

Mikołaj Kobryński 05 sierpnia 2025

Pierwszy wagon sypialny Stadlera dla Kazachstanu zaprezentowany

Biznes

Coraz więcej Regio-Shuttle RS1 w Czechach

Tabor i technika

Coraz więcej Regio-Shuttle RS1 w Czechach

Mikołaj Kobryński 04 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij