Rozpoczęły się badania geotechniczne na trzech odcinkach Rail Baltiki w rejonie Rygi. To element prac projektowych nowej normalnotorowej trasy kolejowej, która ma połączyć trzy kraje bałtyckie z Polską. Start prac zapowiadany jest na 2022 r.
Spółka RB Rail AS, która koordynuje realizację projektu Rail Baltica na terenie państw bałtyckich, informuje o rozpoczęciu badań geotechnicznych na terenie Łotwy na odcinkach Upeslejas – Ryga Centralna, Torņakalns –Imanta oraz lotnisko Ryga – Misa. Ich celem jest sprawdzenie składu i właściwości gruntu. Roboty będą prowadzone punktowo, z wykorzystaniem różnych technik drążenia.
Prace, które przeprowadza austriacka firma SIA Intergeo Baltic, potrwają do września 2020 r. Na ich podstawie zostaną opracowane dalsze rekomendacje projektowe dla nasypów, mostów, ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt i przepustów.
Jak podsumowuje RB Rail AS, prace projektowe obejmują 411 km głównej trasy Rail Baltiki. Obecnie przygotowywane są przetargi na dokumentację dla kolejnych 233 km. Jednocześnie Latvijas Dzelzceļa līnijas, które wdraża projekt na terenie Łotwy, opracowuje projekty dla stacji
Ryga Centralna oraz
przy lotnisku. Prace budowlane przy głównej trasie mają ruszyć w 2022 r.