Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łotwa rusza z dużym programem elektryfikacji. Kolejarze ogłaszają przetargi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-08-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/Balic Course/tk

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łotwa rusza z dużym programem elektryfikacji. Kolejarze ogłaszają przetargi
Fot. Marcin Szala/CC BY-SA 3.0/Wikimedia Commons
Koleje Łotewskie przymierzają się do pierwszego etapu rozbudowy sieci trakcyjnej na terenie całego kraju. Zostało już ogłoszone postępowanie na wykonawcę pierwszego etapu inwestycji. Łącznie kolejarze chcą zelektryfikować prawie 600 km linii, a istniejącą sieć prądu stałego chcą zastąpić siecią prądu zmiennego.

W tej chwili zelektryfikowana sieć kolejowa Łotwy liczy 257 km. Jest to w większości sieć prądu stałego, która niebawem zostanie przebudowana na sieć prądu zmiennego. Program obejmuje także elektryfikację 582 km sieci.

Podzielony na trzy etapy program będzie kosztował 1,3 mld euro. Prace nad nim rozpoczęły się w listopadzie 2016 roku. 347 mln euro będzie pochodziło z unijnego Funduszu Spójności. Wartość pierwszego etapu prac to ok. 440 mln euro. Obejmie on przebudowę sieci prądu stałego 3,3 kV między Rygą a miastem Aizkraukle na 25 kV prądu zmiennego. Sieć zostanie zbudowana także na linii Aizkraukle – Krustpils – Rzeżyca. Przetarg obejmuje kompleksową budowę sieci oraz infrastruktury towarzyszącej. Inwestycja ma zostać zrealizowana do roku 2023.

Wraz z tym projektem wiąże się zakup pociągów elektrycznych do obsługi sieci. Firma Pasažieru vilciens jest w trakcie wyłaniania podmiotu, który dostarczy 32 elektryczne zespoły trakcyjne. Będą one kursowały na liniach z Rygi do Aizkraukle, Tukums, Skulte oraz Jełgawy. Na tory wyjadą w latach 2020–2023. Przewoźnik przeanalizował już część techniczną ofert. Teraz ocenia zaproponowane ceny pojazdów.

Koleje Łotewskie liczą na to, że m.in. dzięki elektryfikacji linii i nowemu taborowi będzie można uruchamiać więcej połączeń kolejowych. Dalekosiężnym efektem inwestycji ma być zwiększenie liczby pasażerów przewiezionych w ciągu roku z 17 mln do 25 mln.

Projekt elektryfikacji nie obejmuje trasy Rail Baltica, która połączy Litwę, Łotwę i Estonię z Polską. To zadanie jest realizowane oddzielnie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5