Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rudna Gwizdanów: Charakterystyczne maszty trakcyjne zostają

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-06-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rudna Gwizdanów: Charakterystyczne maszty trakcyjne zostają
fot. MOs810, lic, CC BY-SA 4.0 Wikimiedia commons
Trwa przebudowa stacji Rudna Gwizdanów, co rodzi pytania o przyszłość nietypowego jak na Polskę rozwiązania w postaci zawieszenia poprzecznego sieci trakcyjnej na wysokich masztach. Te, w przeciwieństwie do stacji w Kutnie, na razie jednak zostają. – W zakresie sieci trakcyjnej przewidziano tylko jej regulację – informuje Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP PLK.

Rudna Gwizdanów jest jedną z nielicznych stacji kolejowych w Polsce, gdzie stosowane jest zawieszenie poprzeczne sieci trakcyjnej na wysokich masztach, zlokalizowanych po zewnętrznych stronach torowiska. Podobne rozwiązania można spotkać na stacjach Jaworzyna Śląska, Wałbrzych Główny, Katowice Ligota, Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia.

Do niedawna zawieszenie poprzeczne było też charakterystycznym elementem stacji Kutno, ale w trakcie trwającej przebudowy jest ono zastępowane bardziej konwencjonalnymi konstrukcjami wsporczymi indywidualnymi i bramkami. Nowe słupy będą w stanie udźwignąć sieć o zwiększonym przekroju przewodów, przystosowaną do większego poboru mocy.

Teraz prace modernizacyjne trwają także na stacji Rudna Gwizdanów. – Na stacji, w ramach modernizacji linii nr 289, przeprowadzamy kompleksową wymianę toru nr 2. Wymieniany jest też tłuczeń i podkłady w torach 4,6 i 8 oraz dwa rozjazdy. Przebudowywany jest peron nr 1, a wiata tego peronu zostanie gruntownie odnowiona – mówi Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP PLK. – Ponadto na stacji zostaną wymienione na nowe sygnalizatory oraz zabudowany będzie licznikowy system niezajętości torów i rozjazdów – dodaje przedstawiciel PKP PLK.

W obliczu informacji o robotach pojawiły się pytania o przyszłość nietypowego jak na Polskę zawieszenia sieci trakcyjnej. Na razie jednak charakterystyczne maszty nie znikną. – W zakresie sieci trakcyjnej przewidziano tylko jej regulację – zapewnia Ząbek. Zakończenie prac na stacji Rudna Gwizdanów przewidziano w IV kwartale tego roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5