NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Łotewski przetarg na spalinowe pojazdy pod znakiem zapytania. Zgłosiły się Pesa i Stadler

| Michał Szymajda 16.09.2020 15

Łotewski przetarg na spalinowe pojazdy pod znakiem zapytania. Zgłosiły się Pesa i Stadler
Zdjęcie ilustracyjneFot. Pesa
Pod znakiem zapytania stanął interesujący dla polskich producentów taboru kolejowego przetarg na osiem długich spalinowych zespołów trakcyjnych dla łotewskiego operatora. Nie znalazły się pieniądze na dofinansowanie projektu z unijnych funduszy.
Do przetargu na zakup 8 spalinowych zespołów trakcyjnych zgłosiło się pięciu producentów: Stadler Polska, Pesa Bydgoszcz, CAF, Kriukiwskie Zakłady Budowy Wagonów (Ukraina) i rosyjski Metrowagonmasz. Na przełomie lipca i sierpnia do dalszych negocjacji zaproszono tylko trzy pierwsze firmy. Istniała duża szansa, że na sprzedaży pojazdów zarobią krajowi producenci pojazdów. Obecnie nie jest to już tak prawdopodobne.

Jak podał łotewski telewizyjny kanał TV3 Pasažieru vilciens, operator pasażerski nie będzie mógł skorzystać z dofinansowania z funduszy unijnych na zakup nowych pociągów spalinowych. Roger Grigulis, prezes Kolei Łotewskich, dodał, że zakup wystartował z założeniem, że będzie on finansowany z funduszy strukturalnych UE.

– Niestety Komisja Europejska nie poparła zapewnienia środków, więc dodatkowe pieniądze najprawdopodobniej będą musiały znaleźć się w budżecie państwa – dodał. Na razie trwają dyskusje w gronie Rady Ministrów o tym, co zrobić z feralnym przetargiem. Na razie pozytywnej decyzji brak, do otwarcia ostatecznych ofert z końcem roku może więc nie dojść.

Łotewski operator chce zamówić spalinowe zespoły trakcyjne o długości 110 metrów, z 250 miejscami siedzącymi. Oznacza to, że Łotysze oczekują dostawy pojazdów 6-członowych. Mają kursować z prędkością do 140 km/h, być wyposażone w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej i klimatyzację. Łotysze chcą nimi zastąpić pamiętające jeszcze Związek Radziecki jednostki trakcyjne DR1A. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łotwa (57)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łotwa (57)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5