NUMER 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
Temat numeru:
Rok 2020 pełen wyzwań
szukaj
Śledź nas:

Lokomotywa PKP Intercity nie zabrała wagonów? Przewoźnik dementuje

| Michał Szymajda 06.03.2021 318

Lokomotywa PKP Intercity nie zabrała wagonów? Przewoźnik dementuje
"Samotna" lokomotywa SU4210 w WałczuFot. Wałecki Klub Miłośników Kolei
Przez kilka dni w lutym pociąg TLK Staszic na odcinku od Szczecina do Piły zastępowany był autobusami. Miłośnicy kolei alarmowali nas, że po linii kolejowej kursowała w planie pociągu sama lokomotywa. Bez wagonów.
– Sprawa dotyczy TLK Staszic na odcinku od Piły Głównej do Szczecina Głównego. Pociąg ten 16 i 17 lutego na odcinku Piła-Wałcz-Szczecin i w relacji przeciwnej był odwoływany i zastępowane autobusami – napisał do nas czytelnik. Na tym odcinku „Staszic”, który łączy Lublin ze stolicą Zachodniego Pomorza, prowadzony jest trakcją spalinową.

– W planie tych pociągów, na tej trasie, kursowała jednak lokomotywa spalinowa PKP Intercity, tyle, że bez wagonów. Miłośnicy kolei kilkukrotnie fotografowali lokomotywę SM4210, która normalnie obsługuje ten pociąg – czytamy w mailu. Czy PKP Intercity, pomimo tego, że lokomotywa nadawała się do jazdy, zrezygnowało z uruchamiania pociągu w tym dniu?

Nic bardziej mylnego. Spółka, wiedząc o niesprawności systemów odpowiadających za ogrzewanie, wolała nie narażać pasażerów na marznięcie w składzie. Sytuacja tylko z pozoru wyglądała więc kuriozalnie.

– W obu przypadkach mieliśmy do czynienia z przejazdami technicznymi lokomotyw SU4210. 16 lutego uszkodzona lokomotywa, ze względu na brak możliwości ogrzania wagonów, przejechała ze Szczecina do Piły, a następnie została dopięta do pociągu jadącego do Gdyni, by tam zostać naprawiona. Lokomotywy SU4210, obsługujące połączenia na trasach do Szczecina, Piły, Gorzowa, Kostrzyna, Zbąszynka stacjonują i są serwisowane w Zakładzie Północnym w Gdyni – poinformował zespół prasowy PKP Intercity.

17 lutego w pełni sprawna lokomotywa SU 4210 jechała luzem na trasie Piła – Szczecin (po tym, jak została dostarczona z Gdyni), w celu zabrania wagonów pociągu TLK Staszic ze Szczecina, które pozostały tam w dniu 16 lutego. Jako pociąg 82100 TLK Staszic ruszyła w trasę w 18 lutego. – Sytuacje opisane powyżej związane były więc z niezbędnymi czynnościami eksploatacyjno-utrzymaniowymi – dodaje biuro prasowe przewoźnika.

Z awariami spalinowych lokomotyw PKP Intercity ma jednak do czynienia coraz częściej. Odmawiają posłuszeństwa wypożyczone z Kolei Czeskich spalinowozy serii 754, ograniczona jest też liczna lokomotyw SU160, z uwagi na wypadki. W następnych latach lekiem na obsługę niezelektryfikowanych linii mają być zespoły trakcyjne zdolne operować także poza zasięgiem sieci trakcyjnej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zachodniopomorskie (586)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy trudny dla branży 2020 rok. Szczególną uwagę skierowaliśmy na liderów rynku: PKP SA, Budimex, Siemens Mobility, Polregio czy PKP Energetykę. W dziale pasażer analizujemy, co stało się w województwie kujawsko-pomorskim i jaka jest przyszłość kolei w Płocku. Rozmawiamy również z nową dyrektor ZTM w Warszawie. Eksperci opisali dla Czytelników system SCADA w PKP Energetyka i wszystkie aspekty wprowadzania nowego systemu napięcia 25 kV na polskiej sieci kolejowej. Nie zapominamy o wielkich pieniądzach w Krajowym Planie Odbudowy, niespełnionych zapowiedziach obniżenia stawek dostępu i nowej, wielkiej umowie PSC dla PKP Intercity.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5