Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Odwołane Sudety i Hańcza. PKP Intercity ma problem ze spalinowymi lokomotywami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Odwołane Sudety i Hańcza. PKP Intercity ma problem ze spalinowymi lokomotywami
Fot. M. SzymajdaLokomotywy serii 754 w Białymstoku
Przez dwa dni z rzędu PKP Intercity odwoływało pociągi Hańcza i Sudety prowadzone w dwóch różnych częściach kraju. Szczególnie źle wróży to w przypadku pociągu TLK Sudety, który dopiero niedawno rozpoczął kursowanie po nowej trasie na Dolnym Śląsku.

Wagony TLK Sudety nie pojechały na odcinku od Jeleniej Góry do Kędzierzyna Koźla i w relacji powrotnej 1 i 2 lutego. To odcinek, gdzie do prowadzenia pociągu konieczna jest lokomotywa spalinowa. Pociąg został w tych dniach zastąpiony autobusami, ponieważ PKP Intercity nie posiadało w tym regionie sprawnej lokomotywy, która mogłaby pojechać po niezelektryfikowanej Magistrali Podsudeckiej. Niestety, tak dzieje się już piąty raz, odkąd pociąg wyjechał na ciekawą podgórską trasę 22 grudnia. Taka sytuacja może odstraszać pasażerów.

Również na północy Polski, z uwagi na brak sprawnych lokomotyw spalinowych, 2 i 3 lutego odwołano TLK Hańcza na odcinku od Białegostoku do Suwałk (3 lutego autobus w drodze powrotnej uruchomiono na odcinku Suwałki – Sokółka). Również te pociągi pojechały tu na gumowych kołach. Nietrudno odgadnąć, że PKP Intercity ponownie ma problem z zapewnieniem odpowiedniej rezerwy taborowej. Spółka twierdzi, że robi wszystko aby pasażerowie jeździli po torach, nie po drogach i przesłała nam wyjaśnienie.

– Wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej (ZKA) za pociągi TLK Sudety i TLK Hańcza jest spowodowane równoległym wystąpieniem kilku awarii lokomotyw serii SU160 oraz 754, które pracują w trudnych warunkach zimowych na wschodzie i południu kraju – wyjaśnia Katarzyna Grzduk, rzeczniczka prasowa PKP Intercity.

Jak dodaje przedstawicielka spółka, wszystkie zdefektowane lokomotywy zostały natychmiast poddane naprawom bieżącym. Serwis uszkodzonych pojazdów serii 754 i SU160 jest realizowany przez dwa podmioty zewnętrzne świadczące usługi dla PKP Intercity oraz przez pracowników Zakładu Południowego spółki przy wsparciu technicznym Kolei Czeskich.

– Wprowadzone działania zaradcze powinny pozwolić na poprawę sytuacji w krótkim czasie i realizację rozkładowych przejazdów bez konieczności uruchamiania ZKA. Kolejne lokomotywy powinny wracać do eksploatacji w następnych dniach zapewniając odpowiednią rezerwę taborową – zapewniła Katarzyna Grzduk.

Niestety, liczba dostępnych lokomotyw spalinowych na północy Polski znów zmalała po poważnym wypadku, jaki miał miejsce pod Grajewem 3 lutego.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Pociąg TLK Sudety niemal non stop jest autobusem

Pasażer

Pociąg TLK Sudety niemal non stop jest autobusem

Michał Szymajda 06 sierpnia 2021

TLK Sudety trzykrotnie na gumowych kołach

Tabor i technika

TLK Sudety trzykrotnie na gumowych kołach

Michał Szymajda 20 stycznia 2021

Pierwszy TLK Sudety na Magistrali Podsudeckiej [film]

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Pociąg TLK Sudety niemal non stop jest autobusem

Pasażer

Pociąg TLK Sudety niemal non stop jest autobusem

Michał Szymajda 06 sierpnia 2021

TLK Sudety trzykrotnie na gumowych kołach

Tabor i technika

TLK Sudety trzykrotnie na gumowych kołach

Michał Szymajda 20 stycznia 2021

Pierwszy TLK Sudety na Magistrali Podsudeckiej [film]

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5