NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Hybrydowy tabor w PKP Intercity. Jaki będzie?

| Michał Szymajda 19.01.2021 147

Hybrydowy tabor w PKP Intercity. Jaki będzie?
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Intercity zapowiedziało w ciągu najbliższych dziesięciu lat zakup dwudziestu hybrydowych zespołów trakcyjnych, które mogłyby obsługiwać połączenia także tam, gdzie nie dotarła elektryfikacja kolei.
Deklaracja zakupu padła podczas konferencji prasowej zorganizowanej w związku z podpisaniem 10-letniej umowy na świadczenie przewozów w ramach umowy z Ministerstwem Infrastruktury. Zapytaliśmy PKP Intercity o plan na hybrydy. Na razie informacja cechuje się sporym stopniem ogólności.

– PKP Intercity w latach 2021-2030 zakupi nowy tabor zapewniający komfortowe i bezpieczne warunki podróżowania. Planowany jest w tym m.in. zakup 20 składów zespolonych o napędzie hybrydowym i prędkości max. do 160 km/h. Nowe pojazdy będą wykorzystywane w relacjach łączących linie zelektryfikowane i niezelektryfikowane, zapewnią znacznie mniejszą emisję CO2, przyczynią się do optymalizacji czasu i podniesienia komfortu podróży – napisało PKP Intercity.

Przewoźnik dodaje, że jego celem jest „przygotowanie się pod względem taborowym do obsługi spójnej sieci transportowej dla całego kraju”, a dokonywane w następnych latach zakupy mają być „odpowiednio dostosowane pod kątem rozwijającej się sieci transportowej”.

– O kolejnych kontraktach zawieranych na dostawy oraz relacjach, na które będzie kierowany nowy tabor będziemy informować w późniejszych terminach – napisała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity.

PKP Intercity na etapie przetargu będzie musiało ocenić, czy zamawiać pojazdy elektryczno-dieslowskie, czy może zainwestować w zespoły trakcyjne z mocnymi akumulatorami zamiast motoru spalinowego. Próby w tym obszarze będą trwały w Anglii. Być może za kilka lat sensowne będzie spojrzenie w stronę napędu wodorowego, który byłby alternatywą dla silnika spalinowego. W tym wypadku mówimy jednak o wysokich kosztach implementacji takiego rozwiązania.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45205)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45205)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5