Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Hybrydowy tabor w PKP Intercity. Jaki będzie?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Hybrydowy tabor w PKP Intercity. Jaki będzie?
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Intercity zapowiedziało w ciągu najbliższych dziesięciu lat zakup dwudziestu hybrydowych zespołów trakcyjnych, które mogłyby obsługiwać połączenia także tam, gdzie nie dotarła elektryfikacja kolei.

Deklaracja zakupu padła podczas konferencji prasowej zorganizowanej w związku z podpisaniem 10-letniej umowy na świadczenie przewozów w ramach umowy z Ministerstwem Infrastruktury. Zapytaliśmy PKP Intercity o plan na hybrydy. Na razie informacja cechuje się sporym stopniem ogólności.

– PKP Intercity w latach 2021-2030 zakupi nowy tabor zapewniający komfortowe i bezpieczne warunki podróżowania. Planowany jest w tym m.in. zakup 20 składów zespolonych o napędzie hybrydowym i prędkości max. do 160 km/h. Nowe pojazdy będą wykorzystywane w relacjach łączących linie zelektryfikowane i niezelektryfikowane, zapewnią znacznie mniejszą emisję CO2, przyczynią się do optymalizacji czasu i podniesienia komfortu podróży – napisało PKP Intercity.

Przewoźnik dodaje, że jego celem jest „przygotowanie się pod względem taborowym do obsługi spójnej sieci transportowej dla całego kraju”, a dokonywane w następnych latach zakupy mają być „odpowiednio dostosowane pod kątem rozwijającej się sieci transportowej”.

– O kolejnych kontraktach zawieranych na dostawy oraz relacjach, na które będzie kierowany nowy tabor będziemy informować w późniejszych terminach – napisała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity.

PKP Intercity na etapie przetargu będzie musiało ocenić, czy zamawiać pojazdy elektryczno-dieslowskie, czy może zainwestować w zespoły trakcyjne z mocnymi akumulatorami zamiast motoru spalinowego. Próby w tym obszarze będą trwały w Anglii. Być może za kilka lat sensowne będzie spojrzenie w stronę napędu wodorowego, który byłby alternatywą dla silnika spalinowego. W tym wypadku mówimy jednak o wysokich kosztach implementacji takiego rozwiązania.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

USA: Specjalne wagony pochłoną nadmiar CO2?

Tabor i technika

USA: Specjalne wagony pochłoną nadmiar CO2?

Roman Czubiński 07 sierpnia 2022

Pociąg czy samolot? Czym szybciej po Polsce i Europie?

Pasażer

Czy zielona kolej przyciągnie nowych klientów?

Biznes

Czy zielona kolej przyciągnie nowych klientów?

inf. pras. Fundacji ProKolej 07 września 2021

Biodegradowalne naczynia w pociągach PKP Intercity już w tym roku

Tabor i technika

Lotnisko Grenlandii jako ofiara kryzysu klimatycznego

Infrastruktura

Lotnisko Grenlandii jako ofiara kryzysu klimatycznego

Justyna Urbaniak, Aleksander Domański 25 listopada 2019

Zobacz również:

USA: Specjalne wagony pochłoną nadmiar CO2?

Tabor i technika

USA: Specjalne wagony pochłoną nadmiar CO2?

Roman Czubiński 07 sierpnia 2022

Pociąg czy samolot? Czym szybciej po Polsce i Europie?

Pasażer

Czy zielona kolej przyciągnie nowych klientów?

Biznes

Czy zielona kolej przyciągnie nowych klientów?

inf. pras. Fundacji ProKolej 07 września 2021

Biodegradowalne naczynia w pociągach PKP Intercity już w tym roku

Tabor i technika

Lotnisko Grenlandii jako ofiara kryzysu klimatycznego

Infrastruktura

Lotnisko Grenlandii jako ofiara kryzysu klimatycznego

Justyna Urbaniak, Aleksander Domański 25 listopada 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5