NUMER 05/2021
NUMER 05/2021
Temat numeru:
Kolej vs drogi
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie: Znów komunikacja zastępcza do Sieradza. Trwa remont wiaduktu

| Kasper Fiszer 24.06.2021 916

Łódzkie: Znów komunikacja zastępcza do Sieradza. Trwa remont wiaduktu
Pociąg ŁKA z Łodzi do Sieradza w Zduńskiej Wolifot. Kasper Fiszer
PKP PLK remontują wiadukt w Męckiej Woli. To kolejne prace na linii nr 14, które wymuszają wprowadzenie komunikacji zastępczej w zamian za pociągi z Łodzi do Sieradza. Zmiany objęły sześć kursów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
ojeżdżający z Sieradza do Łodzi dopiero kilka miesięcy temu przestali musieć korzystać z autobusów, które zastępowały większość pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej podczas modernizacji linii kolejowej nr 14. Wielomiesięczne roboty obejmowały wówczas odcinek od Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli. Tymczasem rozpoczęły się kolejne prace infrastrukturalne, które znów wymusiły uruchomienie przez ŁKA komunikacji zastępczej. Tym razem ograniczona została przepustowość trasy pomiędzy Zduńską Wolą a Sieradzem.

Poprawi się nośność wiaduktu

– W ramach zaplanowanych prac utrzymaniowych prowadzimy remont wiaduktu w miejscowości Męcka Wola – tłumaczy Martyn Janduła z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Od połowy czerwca do połowy lipca prace toczą się na torze nr 1. Później robotnicy przeniosą się na tor nr 2, a cała inwestycja zakończy się zgodnie z aktualnymi założeniami 16 sierpnia. Podróżnych czekają więc jeszcze dwa miesiące utrudnień.

Remont polega na naprawie konstrukcji stalowej obiektu oraz wymianie mostownic i podkładów na dojeździe do wiaduktu. Poza tym wzmocnione zostaną przyczółki. Powstaną też nowe strefy przejściowe dla służb technicznych. – Prace pozwolą na utrzymanie obecnych parametrów technicznych w przyszłości – stwierdza nasz rozmówca. Poprawić ma się przy tym parametr nośności, co w praktyce pozwoli na przejazd cięższych składów.

Podróż z przesiadką na autobus jest nieco dłuższa

Równolegle toczą się prace związane z modernizacją linii pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą, ale te nie mają już wpływu na zamknięcia torowe. – Wykonawca prowadzi ostatnie roboty okołotorowe związane m.in. z odwodnieniem oraz prace porządkowe – relacjonuje Martyn Janduła. Trwa też kompletowanie dokumentacji pwykonawczej.

Ze względu na toczące się prace w Męckiej Woli ŁKA zastąpiła autobusami sześć kursów, przy czym na odcinku Zduńska Wola – Łódź podróżni przewożeni są już pociągami. Czas przejazdu z Łodzi do Sieradza wydłużył się przez to o ok. 10 minut. Skala utrudnień jest więc bez porównania mniejsza w stosunku do okresu modernizacji linii ze Zduńskiej Woli do Łodzi.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

ŁKA (450)
Linia 14 (94)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2021
NUMER 05/2021
Kolej niestety na całej linii przegrywa z transportem drogowym. Widać to zwłaszcza na rynku przewozów ładunków, gdzie w ciągu ostatnich czterdziestu lat zyskiwał tylko transport kołowy. Kolej nie umiała, a po części też nie mogła skutecznie konkurować z transportem samochodowym. Szeroko piszemy o tym w raporcie. Oprócz tego w numerze zapraszamy do rozmowów R. Banaszkiewiczem (PKP PLK), A. Drzewieckim (Koleje Śląskie), P. Motyką (Gülermak), S. Nalewajką (Alstom), M. Skuodisem (Litwa); prezentujemy też pomysł na krajowy system transportu intermodalnego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5