NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódzkie: Prace w Brzustowie wstrzymają pociągi do Drzewicy. IC na objazdach

| Kasper Fiszer 06.09.2021 2,2k

Łódzkie: Prace w Brzustowie wstrzymają pociągi do Drzewicy. IC na objazdach
Pociąg ŁKA z Łodzi do Drzewicyfot. Kasper Fiszer
PKP Polskie Linie Kolejowe planują wymienić rozjazdy w leżącym na skraju województwa łódzkiego Brzustowie. Spowoduje to kilkudniową zmianę trasy paru pociągów dalekobieżnych. Na znaczne utrudnienia muszą też przygotować się korzystający z połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej do Drzewicy.
PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziały niedawno prace na linii kolejowej nr 22 związane z siecią trakcyjną w rejonie Przysuchy. Nie będą to jedyne roboty, jakie w najbliższym czasie zostaną przeprowadzone na tej łączącej Tomaszów Mazowiecki z Radomiem trasie. Druga z zaplanowanych inwestycji będzie miała dużo większy wpływ na ruch pociągów.

Kursy regionalne odwołane. Problem ze skomunikowaniami

– W terminie od 15 do 18 września zaplanowane zostały prace utrzymaniowe polegające na wymianie rozjazdu na mijance Brzustów – mówi Izabela Miernikiewicz z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Ruch kolejowy będzie wówczas całkowicie wstrzymany. W tym czasie pociągi dalekobieżne jadące standardowo z Łodzi lub Koluszek do Tomaszowa Mazowieckiego i dalej kierowane na Centralną Magistralę Kolejową ominą zamknięty odcinek przez Piotrków Trybunalski i Częstochowę. Spowoduje to pewne wydłużenie czasu przejazdu.

Zmiany wymuszą oczywiście pominięcie postoju w Tomaszowie. Na trasie objazdu pociągi zatrzymają się natomiast w Piotrkowie Trybunalskim, Radomsku i Częstochowie. W tym czasie z Tomaszowa Mazowieckiego trudniej będzie dojechać nie tylko do Krakowa, ale i do Drzewicy czy Radomia. Pociągi ŁKA relacji Łódź – Drzewica na końcowym odcinku zostaną bowiem zastąpione autobusami, co wydłuży czas jazdy i utrudni skomunikowanie z pociągami KM do Radomia (w części przypadków synchronizacja nie zostanie zachowana).

500 tys. zł dla PNiUIK


- Prace są niezbędne dla utrzymania dobrych parametrów eksploatacyjnych linii nr 22 – stwierdza nasza rozmówczyni. Wykona je Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa. Kontrakt z wykonawcą opiewa na niespełna 500 tys. zł.

Przypomnijmy, że niedawno linią nr 22 przestały być kierowane pociągi dalekobieżne jadące z Warszawy w kierunku Radomia. Po zwiększeniu przepustowości modernizowanej trasy Warszawa – Warka – Radom PKP Intercity zrezygnowało z utrzymywania oferty na trasie przez Przysuchę. Zapewnia jednak, że wkrótce uruchomi kursy w innej relacji – z Lublina do Poznania i Szczecina.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

ŁKA (487)
Linia 22 (48)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5