Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie: Prace w Brzustowie wstrzymają pociągi do Drzewicy. IC na objazdach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-09-2021
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzkie: Prace w Brzustowie wstrzymają pociągi do Drzewicy. IC na objazdach
fot. Kasper FiszerPociąg ŁKA z Łodzi do Drzewicy
PKP Polskie Linie Kolejowe planują wymienić rozjazdy w leżącym na skraju województwa łódzkiego Brzustowie. Spowoduje to kilkudniową zmianę trasy paru pociągów dalekobieżnych. Na znaczne utrudnienia muszą też przygotować się korzystający z połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej do Drzewicy.

PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziały niedawno prace na linii kolejowej nr 22 związane z siecią trakcyjną w rejonie Przysuchy. Nie będą to jedyne roboty, jakie w najbliższym czasie zostaną przeprowadzone na tej łączącej Tomaszów Mazowiecki z Radomiem trasie. Druga z zaplanowanych inwestycji będzie miała dużo większy wpływ na ruch pociągów.

Kursy regionalne odwołane. Problem ze skomunikowaniami

– W terminie od 15 do 18 września zaplanowane zostały prace utrzymaniowe polegające na wymianie rozjazdu na mijance Brzustów – mówi Izabela Miernikiewicz z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Ruch kolejowy będzie wówczas całkowicie wstrzymany. W tym czasie pociągi dalekobieżne jadące standardowo z Łodzi lub Koluszek do Tomaszowa Mazowieckiego i dalej kierowane na Centralną Magistralę Kolejową ominą zamknięty odcinek przez Piotrków Trybunalski i Częstochowę. Spowoduje to pewne wydłużenie czasu przejazdu.

Zmiany wymuszą oczywiście pominięcie postoju w Tomaszowie. Na trasie objazdu pociągi zatrzymają się natomiast w Piotrkowie Trybunalskim, Radomsku i Częstochowie. W tym czasie z Tomaszowa Mazowieckiego trudniej będzie dojechać nie tylko do Krakowa, ale i do Drzewicy czy Radomia. Pociągi ŁKA relacji Łódź – Drzewica na końcowym odcinku zostaną bowiem zastąpione autobusami, co wydłuży czas jazdy i utrudni skomunikowanie z pociągami KM do Radomia (w części przypadków synchronizacja nie zostanie zachowana).

500 tys. zł dla PNiUIK


- Prace są niezbędne dla utrzymania dobrych parametrów eksploatacyjnych linii nr 22 – stwierdza nasza rozmówczyni. Wykona je Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa. Kontrakt z wykonawcą opiewa na niespełna 500 tys. zł.

Przypomnijmy, że niedawno linią nr 22 przestały być kierowane pociągi dalekobieżne jadące z Warszawy w kierunku Radomia. Po zwiększeniu przepustowości modernizowanej trasy Warszawa – Warka – Radom PKP Intercity zrezygnowało z utrzymywania oferty na trasie przez Przysuchę. Zapewnia jednak, że wkrótce uruchomi kursy w innej relacji – z Lublina do Poznania i Szczecina.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5