NUMER 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
Temat numeru:
Przewozy kolejowe 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zbliża się remont sieci trakcyjnej pomiędzy Koluszkami a Radomiem

| Kasper Fiszer 18.08.2021 3,6k

Zbliża się remont sieci trakcyjnej pomiędzy Koluszkami a Radomiem
Pociąg KM w Radomiufot. Kasper Fiszer
Za kilka tygodni rozpocznie się remont sieci trakcyjnej na dwóch odcinkach w rejonie Tomaszowa Mazowieckiego. Ma on pozwolić na utrzymanie ruchu pociągów z prędkością do 120 km/godz. m.in. na trasie do Drzewicy. Prace potrwają dwa miesiące i nie będą się wiązać z całkowitym zamknięciem szlaku.
W lipcu informowaliśmy na naszych łamach o zmniejszeniu liczby skomunikowań pomiędzy pociągami ŁKA z Łodzi do Drzewicy a KM z Drzewicy do Radomia. Przewoźnicy argumentowali to m.in. pracami infrastrukturalnymi prowadzonymi na liniach kolejowych nr 22 (pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem) i 25 (na odcinku od węzła Koluszki do Tomaszowa). Zgodnie z informacjami przekazanymi nam przez zarządcę infrastruktury pewne ograniczenia w przepustowości póki co miały jednak miejsce tylko przez kilka dni w zeszłym miesiącu.

W lipcu oczyszczano tłuczeń, wkrótce zacznie się remont sieci trakcyjnej

Od 21 do 26 lipca pomiędzy przystankiem Żakowice Południowe a stacją Skrzynki na linii nr 25 prowadzone było bowiem oczyszczanie tłucznia. – Efektem robót jest utrzymanie prędkości maksymalnej 100 km/godz. – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Jednocześnie zapowiedział on kolejne inwestycje, które mogą w pewien sposób wpłynąć na ruch pociągów pasażerskich.

Niebawem ma bowiem rozpocząć się remont sieci trakcyjnej na części odcinka Drzewica – Przysucha na linii nr 22 oraz pomiędzy Skrzynkami a Tomaszowem Mazowieckim na linii nr 25. Zdaniem zarządcy infrastruktury ma to poprawić poziom bezpieczeństwa i pozwolić na utrzymanie ruchu z prędkością do 120 km/godz. Bez naprawy konieczne miałoby stać się wprowadzanie ograniczeń prędkości.

Ruch pociągów będzie zachowany


– Prace będą polegały na wymianie liny nośnej i wyeksploatowanych konstrukcji wsporczych, a także na wzmocnieniu fundamentów pod słupy trakcyjne – opisuje nasz rozmówca. Roboty rozpoczną się we wrześniu i skończą w listopadzie, a ich wartość to ok. 7 mln zł. Oba odcinki, na których toczyć się będzie remont, są dwutorowe. W czasie prac ruch pociągów zostanie zachowany i będzie prowadzony jednotorowo.

Dodajmy, że po linii nr 25 na odcinku do Tomaszowa Mazowieckiego kursują nie tylko pociągi ŁKA, ale także składy Polregio reacji Łódź – Opoczno. Trasa wykorzystywana jest ponadto w ruchu dalekobieżnym, a PKP Intercity uruchamia kursy m.in. z Łodzi do Krakowa czy z Zakopanego do Gdyni. Z Tomaszowa wybiega ponadto linia do Spały, w tym roku nie jest ona jednak wykorzystywana w regularnym ruchu rozkładowym.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
W najnowszym numerze miesięcznika szczegółowo podsumowaliśmy udany dla kolei rok 2022. Oprócz tego na tapet wzięliśmy temat inflacji, kryzysu gospodarczego i podwyżek cen biletów. Jak zawsze polecamy ciekawe rozmowy, w tym z. A. Popko, T. Myrdą, M. Rodkiem, K. Skorikiem i W. Jurkiewiczem, R. Mordak, T. Lehnertem czy P. Czekałą i T. Prejsem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5