NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zbliża się remont sieci trakcyjnej pomiędzy Koluszkami a Radomiem

| Kasper Fiszer 18.08.2021 3,4k

Zbliża się remont sieci trakcyjnej pomiędzy Koluszkami a Radomiem
Pociąg KM w Radomiufot. Kasper Fiszer
Za kilka tygodni rozpocznie się remont sieci trakcyjnej na dwóch odcinkach w rejonie Tomaszowa Mazowieckiego. Ma on pozwolić na utrzymanie ruchu pociągów z prędkością do 120 km/godz. m.in. na trasie do Drzewicy. Prace potrwają dwa miesiące i nie będą się wiązać z całkowitym zamknięciem szlaku.
W lipcu informowaliśmy na naszych łamach o zmniejszeniu liczby skomunikowań pomiędzy pociągami ŁKA z Łodzi do Drzewicy a KM z Drzewicy do Radomia. Przewoźnicy argumentowali to m.in. pracami infrastrukturalnymi prowadzonymi na liniach kolejowych nr 22 (pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem) i 25 (na odcinku od węzła Koluszki do Tomaszowa). Zgodnie z informacjami przekazanymi nam przez zarządcę infrastruktury pewne ograniczenia w przepustowości póki co miały jednak miejsce tylko przez kilka dni w zeszłym miesiącu.

W lipcu oczyszczano tłuczeń, wkrótce zacznie się remont sieci trakcyjnej

Od 21 do 26 lipca pomiędzy przystankiem Żakowice Południowe a stacją Skrzynki na linii nr 25 prowadzone było bowiem oczyszczanie tłucznia. – Efektem robót jest utrzymanie prędkości maksymalnej 100 km/godz. – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Jednocześnie zapowiedział on kolejne inwestycje, które mogą w pewien sposób wpłynąć na ruch pociągów pasażerskich.

Niebawem ma bowiem rozpocząć się remont sieci trakcyjnej na części odcinka Drzewica – Przysucha na linii nr 22 oraz pomiędzy Skrzynkami a Tomaszowem Mazowieckim na linii nr 25. Zdaniem zarządcy infrastruktury ma to poprawić poziom bezpieczeństwa i pozwolić na utrzymanie ruchu z prędkością do 120 km/godz. Bez naprawy konieczne miałoby stać się wprowadzanie ograniczeń prędkości.

Ruch pociągów będzie zachowany


– Prace będą polegały na wymianie liny nośnej i wyeksploatowanych konstrukcji wsporczych, a także na wzmocnieniu fundamentów pod słupy trakcyjne – opisuje nasz rozmówca. Roboty rozpoczną się we wrześniu i skończą w listopadzie, a ich wartość to ok. 7 mln zł. Oba odcinki, na których toczyć się będzie remont, są dwutorowe. W czasie prac ruch pociągów zostanie zachowany i będzie prowadzony jednotorowo.

Dodajmy, że po linii nr 25 na odcinku do Tomaszowa Mazowieckiego kursują nie tylko pociągi ŁKA, ale także składy Polregio reacji Łódź – Opoczno. Trasa wykorzystywana jest ponadto w ruchu dalekobieżnym, a PKP Intercity uruchamia kursy m.in. z Łodzi do Krakowa czy z Zakopanego do Gdyni. Z Tomaszowa wybiega ponadto linia do Spały, w tym roku nie jest ona jednak wykorzystywana w regularnym ruchu rozkładowym.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5