NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódzkie: Prace na „Węglówce” do 2023 r.

| Kasper Fiszer 22.02.2022 2,9k

Łódzkie: Prace na „Węglówce” do 2023 r.
Stacja Zduńska Wola-Karsznice przed modernizacją fot. PTER19, lic. CC BY-SA 3.0
Zakończyła się część robót prowadzonych na terenie województwa łódzkiego w ramach modernizacji linii kolejowej nr 131, tzw. Magistrali Węglowej Śląsk – Porty. Gotowe są już m.in. nowe tory na terenie Zduńskiej Woli. Realizacja kontraktu obejmującego fragment Rusiec Łódzki – Zduńska Wola-Karsznice potrwa jednak jeszcze około rok.
W 2019 r. rozpoczęła się modernizacja tzw. Magistrali Węglowej Śląsk – Porty na jej odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola-Karsznice. Przebudowywana jest więc linia oznaczona współcześnie numerem 131 we fragmencie obejmującym przebieg przez południową część województwa łódzkiego. To korytarz ważny przede wszystkim w ruchu towarowym – jego znaczenie dla obsługi potoków pasażerskich jest obecnie marginalne i ogranicza się do realizacji pojedynczych kursów sezonowych w relacjach dalekobieżnych bez postojów na mniejszych stacjach i przystankach.

Harmonogram inwestycji nie uległ zmianie

Na początku zeszłego roku PKP PLK informowały nas, że roboty rozpoczęły się pomiędzy Ruścem a Kozubami, a ponadto na obszarze stacji Chociw Łaski. Prace zostały wówczas zainaugurowane poza tym na obszarze zduńskowolskiego węzła kolejowego i objęły m.in. łącznice pozwalające na zjazd z „Węglówki” na linię kolejową nr 14 Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski – Zasieki – granica państwa. We wskazanych lokalizacjach prace miały zakończyć się jeszcze w 2021 r.

Dziś droga do zakończenia realizacji kontraktu jest jednak wciąż daleka. Jak tłumaczy zarządca infrastruktury, zakres prac jest szerszy i od początku zakładano, że inwestycja potrwa o kilkanaście miesięcy dłużej. – Inwestycja jest realizowana zgodnie z harmonogramem – zapewnia Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

W Zduńskiej Woli powstaje nowy peron, choć nie wiadomo, czy będą tam pociągi

Tłumaczy on, że spółka podpisała z wykonawcą stosowną umowę we wrześniu 2019 r., a czas realizacji zadania został w niej już wówczas określony na 41 miesięcy. – Oznacza to, że wszystkie prace zaplanowano do ukończenia w pierwszym kwartale 2023 r. – informuje nasz rozmówca. PKP PLK podsumowały też dotychczasowe postępy prac, które są widoczne przede wszystkim na terenie Zduńskiej Woli. Na stacjach Zduńska Wola-Karsznice i Zduńska Wola-Karsznice Południowe zamontowano dotychczas ponad 20 nowych rozjazdów, gotowe jest też ok. 6 km nowych torów.

W Karsznicach Południowych postępuje zaś budowa peronu. Nie jest przy tym jasne, czy i kiedy zatrzymają się przy nim pociągi pasażerskie. Dotychczas Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, który jest organizatorem przewozów w regionie, nie złożył jednoznacznej deklaracji wznowienia tam kursów po wieloletniej przerwie. Ostatnią próbą obsługi przystanku było uruchomienie przez ŁKA miejskich pociągów łącznikowych Zduńska Wola-Karsznice Południowe – Zduńska Wola. Po kilku miesiącach zostały one jednak zlikwidowane z powodu niewielkiego zainteresowania podróżnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5