Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie: Prace na „Węglówce” do 2023 r.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
22-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzkie: Prace na „Węglówce” do 2023 r.
fot. PTER19, lic. CC BY-SA 3.0Stacja Zduńska Wola-Karsznice przed modernizacją
Zakończyła się część robót prowadzonych na terenie województwa łódzkiego w ramach modernizacji linii kolejowej nr 131, tzw. Magistrali Węglowej Śląsk – Porty. Gotowe są już m.in. nowe tory na terenie Zduńskiej Woli. Realizacja kontraktu obejmującego fragment Rusiec Łódzki – Zduńska Wola-Karsznice potrwa jednak jeszcze około rok.

W 2019 r. rozpoczęła się modernizacja tzw. Magistrali Węglowej Śląsk – Porty na jej odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola-Karsznice. Przebudowywana jest więc linia oznaczona współcześnie numerem 131 we fragmencie obejmującym przebieg przez południową część województwa łódzkiego. To korytarz ważny przede wszystkim w ruchu towarowym – jego znaczenie dla obsługi potoków pasażerskich jest obecnie marginalne i ogranicza się do realizacji pojedynczych kursów sezonowych w relacjach dalekobieżnych bez postojów na mniejszych stacjach i przystankach.

Harmonogram inwestycji nie uległ zmianie

Na początku zeszłego roku PKP PLK informowały nas, że roboty rozpoczęły się pomiędzy Ruścem a Kozubami, a ponadto na obszarze stacji Chociw Łaski. Prace zostały wówczas zainaugurowane poza tym na obszarze zduńskowolskiego węzła kolejowego i objęły m.in. łącznice pozwalające na zjazd z „Węglówki” na linię kolejową nr 14 Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski – Zasieki – granica państwa. We wskazanych lokalizacjach prace miały zakończyć się jeszcze w 2021 r.

Dziś droga do zakończenia realizacji kontraktu jest jednak wciąż daleka. Jak tłumaczy zarządca infrastruktury, zakres prac jest szerszy i od początku zakładano, że inwestycja potrwa o kilkanaście miesięcy dłużej. – Inwestycja jest realizowana zgodnie z harmonogramem – zapewnia Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

W Zduńskiej Woli powstaje nowy peron, choć nie wiadomo, czy będą tam pociągi

Tłumaczy on, że spółka podpisała z wykonawcą stosowną umowę we wrześniu 2019 r., a czas realizacji zadania został w niej już wówczas określony na 41 miesięcy. – Oznacza to, że wszystkie prace zaplanowano do ukończenia w pierwszym kwartale 2023 r. – informuje nasz rozmówca. PKP PLK podsumowały też dotychczasowe postępy prac, które są widoczne przede wszystkim na terenie Zduńskiej Woli. Na stacjach Zduńska Wola-Karsznice i Zduńska Wola-Karsznice Południowe zamontowano dotychczas ponad 20 nowych rozjazdów, gotowe jest też ok. 6 km nowych torów.

W Karsznicach Południowych postępuje zaś budowa peronu. Nie jest przy tym jasne, czy i kiedy zatrzymają się przy nim pociągi pasażerskie. Dotychczas Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, który jest organizatorem przewozów w regionie, nie złożył jednoznacznej deklaracji wznowienia tam kursów po wieloletniej przerwie. Ostatnią próbą obsługi przystanku było uruchomienie przez ŁKA miejskich pociągów łącznikowych Zduńska Wola-Karsznice Południowe – Zduńska Wola. Po kilku miesiącach zostały one jednak zlikwidowane z powodu niewielkiego zainteresowania podróżnych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Pasażer

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Kasper Fiszer 03 października 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Pasażer

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Kasper Fiszer 03 października 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij