NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódzkie: Nowe przystanki w Tomaszowie Maz. i Opocznie?

| Kasper Fiszer 28.10.2021 2,8k

Łódzkie: Nowe przystanki w Tomaszowie Maz. i Opocznie?
Przebudowywana infrastruktura w Opoczniefot. Karol Piwowarczyk
Łącznie trzy nowe przystanki mogą powstać na terenie województwa łódzkiego. Dwa z nich zamierza wybudować samorząd w ramach modernizacji trasy zgłoszonej do programu Kolej Plus, jeden jest zaś częścią tzw. programu przystankowego PKP PLK. Ostateczne rozstrzygnięcia mają zapaść w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Niedawno województwo świętokrzyskie poinformowało o wstępnej koncepcji budowy nowych przystanków kolejowych wzdłuż linii nr 25, którą wspólnie z regionem łódzkim chciałoby zmodernizować w ramach rządowego programu Kolej Plus. Zaanonsowało także, że dodatkowe perony miałyby się pojawić także na łódzkim odcinku trasy. Szczegóły w tej sprawie przedstawia teraz UMWŁ.

Stacja Bratków przestanie przyjmować pasażerów

Analizy prowadzone w ramach przygotowań studium planistyczno-prognistycznego, które będzie podstawą do ubiegania się o środki z Kolej Plus, miały wskazać na zasadność budowy dwóch zupełnie nowych przystanków na terenie województwa łódzkiego. Oba zwiększałyby dostępność kolei w największych miastach przy trasie – byłyby to odpowiednio Tomaszów Mazowiecki-Ludwików i Opoczno-Ogonowice. Zmieniona miałaby zostać natomiast lokalizacja przystanku Bratków.

Miałby on zostać przesunięty w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego do najbliższego skrzyżowania linii kolejowej z drogą gminną. – Znajduje się ono w miejscowości Wąwał – mówi Aleksandra Stańczyk z Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Samorząd województwa świętokrzyskiego wskazywał nam plany budowy większej liczby nowych przystanków w Łódzkiem, w rzeczywistości jednak pozostałe – w Szadkowicach, Słomiance, Sitowej i Petrykozach – mają być jedynie przebudowane i pozostaną w obecnych lokalizacjach.

Nowy przystanek także w ramach programu przystankowego

W ramach projektu Kolej Plus nie dojdzie natomiast do modernizacji stacji Opoczno. Remont peronu przy budynku dworca toczy się tam bowiem już teraz w ramach prac mających przygotować linię nr 25 do wznowienia przewozów pasażerskich, co nastąpi już za ok. dwa miesiące. Infrastruktura pasażerska na stacji Bratków ma zaś zostać zlikwidowana. – Jej funkcję ma przejąć przystanek Tomaszówek – tłumaczy nasza rozmówczyni. Ten będzie zaś budowany przez PLK w ramach tzw. programu przystankowego na lata 2021 – 2025.

Przedstawicielka UMWŁ przypomina, że samorządy ubiegają się o środki na modernizację linii nr 25 w trybie konkursowym. – Tym samym realizacja projektu nie została przesądzona – stwierdza. Wyniki konkursu mają zostać ogłoszone w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5