NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódzkie: Intop zbuduje most na linii do Drzewicy. Niebawem podpisanie umowy

| Kasper Fiszer 01.06.2021 1,3k

Łódzkie: Intop zbuduje most na linii do Drzewicy. Niebawem podpisanie umowy
Pociąg z Tomaszowa Mazowieckiego w Drzewicyfot. Kasper Fiszer
PKP PLK przygotowują się do zawarcia umowy z warszawskim Intopem dotyczącej budowy nowego mostu na linii nr 22. Obiekt ma powstać do 2023 r. Spółka zaoferowała najniższą cenę w postępowaniu, które cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem branży mostowej.
Niedawno PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na budowę nowego mostu kolejowego w ciągu linii nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Drzewica – Radom. Obiekt ma znajdować się jeszcze na terenie Tomaszowa Mazowieckiego i pozwoli na pokonanie Pilicy. Zastąpi istniejący, ale wyeksploatowany most stojący w tym samym miejscu. Tuż obok niego znajduje się inny kolejowy most na Pilicy – w ciągu linii nr 25 prowadzącej w kierunku Opoczna (tuż za stacją w Tomaszowie obie trasy biegną na krótkim odcinku równolegle).

Bardzo duże zainteresowanie zamówieniem

Zamawiany właśnie obiekt ma być wizualnie podobny do sąsiedniego mostu, który kilka lat temu zastąpił starszą przeprawę na linii opoczyńskiej. – W przetaegu wzięło udzuał 14 firm. Najkorzystniejszą ofertę o wartości 13,5 mln zł netto złożyła firma Intop Warszawa – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Spółka zapłaci więc wykonawcy niespełna 17 mln zł brutto.

Oferta warszawskiego przedsiębiorstwa była najtańsza, a kryterium ceny było jedynym branym pod uwagę przy wyborze ostatecznego kontrahenta. Trzy inne firmy chciały zrealizować roboty za niewiele wyższą stawkę. Ocenę punktową przekraczającą 90 na 100 możliwych otrzymały oferty spółki Primost Południe z Będzina, Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie oraz Dromosttoru z Lwówka Śląskiego. Dwie spośród złożonych ofert zostały odrzucone.

Przeprawa będzie gotowa za ponad dwa lata

PKP PLK zakładają, że w najbliższych tygodniach uda się zawrzeć kontrakt z wykonawcą. – Planujemy podpisać umowę w połowie roku – zapowiada przedstawiciel spółki. Prace mają natomiast zostać zakończone do końca 2023 r. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami roboty będą miały niewielki wpływ na ruch kolejowy, bo dzięki montażowi tymczasowych rozjazdów zapewniony zostanie przejazd z wykorzystaniem obiektu na linii nr 25.

Rola trasy wybiegającej z Tomaszowa Mazowieckiego w kierunku Radomia ma wkrótce istotnie wzrosnąć. Ministerstwo Infrastruktury wstępnie planuje bowiem uruchomienie pociągów Lublin – Radom – Łódź – Poznań. Na razie trudno jednak wskazać dokładny termin inauguracji połączeń.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Linia 22 (48)
Intop (9)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Linia 22 (48)
Intop (9)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5