NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pociągi Lublin – Radom – Łódź ruszą w 2022 r.? PKP IC ostrożne w deklaracjach

| Kasper Fiszer 26.04.2021 4,7k

Pociągi Lublin – Radom – Łódź ruszą w 2022 r.? PKP IC ostrożne w deklaracjach
Pociąg PKP Intercity w Tomaszowie Mazowieckimfot. Kasper Fiszer
Kiedy uruchomione zostaną anonsowane przez Ministerstwo Infrastruktury połączenia kolejowe z Lublina przez Radom do Łodzi? Trudno jest na razie wskazać konkretny termin. PKP Intercity wypowiada się o obsłudze nowej linii z bardzo dużą ostrożnością.
W marcu Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że zamierza po wieloletniej przerwie ponownie dofinansować kursowanie pociągów na trasie Lublin – Radom – Łódź. Korzystałyby one z linii kolejowej nr 22 na odcinku Radom – Drzewica – Tomaszów Mazowiecki, który nie jest wykorzystywany w ruchu dalekobieżnym. Relację miałyby obsługiwać nowe zespoły trakcyjne Flirt, które zostaną dostarczone do PKP Intercity w 2022 r.

Przewoźnik na razie mówi o ewentualnej obsłudze połączenia

Czy właśnie wówczas zainaugurowana zostanie obsługa tej ważnej dla mieszkańców środkowej Polski relacji? Państwowy przewoźnik mówi o pociągach na tej trasie bardzo ostrożnie. – Ewentualne uruchomienie połączeń z Radomia do Łodzi przez Drzewicę zależy m.in. od zakończenia przez zarządcę infrastruktury modernizacji linii kolejowej nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom i od dostępności taboru – mówi Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP Intercity. Wskazuje tu na kwestię ostatecznych terminów odbiorów pojazdów z realizowanych obecnie kontraktów.

Dodajmy, że infrastruktura kolejowa na trasie z Tomaszowa do Radomia jest przejezdna już obecnie. Pomimo zapowiedzi wykonania prac w kolejnych latach (m.in. budowy nowego mostu na Pilicy) po linii nr 22 prowadzony jest aktualnie bez przeszkód regionalny ruch pasażerski. Od grudniaa 2020 r. pomiędzy Tomaszowem a Drzewicą kursują pociągi ŁKA, od kilkunastu lat fragment z Drzewicy do Radomia obsługują natomiast Koleje Mazowieckie.

Lepsze skomunikowania pociągów regionalnych

W najbliższych miesiącach to składy regionalne pozostaną więc podstawowym środkiem transportu pomiędzy Radomiem a Łodzią, zwłaszcza w obliczu znacznego ograniczenia oferty autobusowej związanego z trwającą pandemią. Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego poinformował niedawno, że w najbliższym czasie nie należy spodziewać się uruchomienia bezpośrednich kursów z Łodzi do Radomia obsługiwanych bądź przez ŁKA, bądź przez KM. Samorząd tłumaczy to trudnością w prowadzeniu analiz popytu w okresie tzw. lockdownu.

Koleje Mazowieckie nie planują na razie zmiany liczby wykonywanych przez siebie kursów. – Chcemy natomiast doskonalić naszą ofertę przesiadkową – zapowiada Donata Nowakowska, rzecznik prasowy KM. Przypomina, że ułatwieniem dla podróżnych jest wzajemne honorowanie biletów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5