NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Tomaszów Maz. – Drzewica: Będzie nowy most na Pilicy. Budowa do 2023 r.

| Kasper Fiszer 27.12.2020 4,1k

Tomaszów Maz. – Drzewica: Będzie nowy most na Pilicy. Budowa do 2023 r.
Pociąg ŁKA w Drzewicyfot. Kasper Fiszer
Za trzy lata w Tomaszowie Mazowieckim stanąć ma nowy most kolejowy na Pilicy. Zastąpi on istniejącą przeprawę znajdującą się w ciągu linii biegnącej w kierunku Radomia. Tuż obok znajduje się podobny obiekt na trasie do Opoczna i Skarżyska-Kamiennej, który będzie wykorzystywany w celu zminimalizowania utrudnień w ruchu.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły niedawno przetarg na budowę nowego mostu kolejowego w ciągu linii nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom. Obiekt powstanie na początkowym odcinku tej trasy, jeszcze na terenie Tomaszowa Mazowieckiego, i zastąpi istniejącą przeprawę przez Pilicę. Przypomnijmy, że dwa tygodnie temu pomiędzy Tomaszowem a Drzewicą zaczęły kursować pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej skomunikowane z kursami Kolei Mazowieckich z Drzewicy do Radomia.

PLK chcą zapobiec spadkowi dopuszczalnej prędkości

Nowy most będzie obiektem stalowym o konstrukcji kratownicowej. Choć postępowanie dotyczy nie tylko samych robót budowlanych, ale i projektowych, już dziś zarządca infrastruktury informuje, że przeprawa będzie przypominać z wyglądu sąsiedni obiekt na linii nr 25 Łódź Kaliska – Dębica (a więc na trasie z Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna). Na odcinku za stacją Tomaszów Mazowiecki oba ciągi biegną bowiem równolegle do siebie.

– Efektem będzie utrzymanie sprawnych i bezpiecznych przejazdów na trasie Tomaszów Mazowiecki – Radom – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że istniejący obiekt jest już wyeksploatowany. Zastąpienie go nowym ma zapobiec konieczności wprowadzania ograniczeń prędkości.

Ruch będzie przeniesoony na sąsiedni most na linii nr 25

– Realizacja zadania zaplanowana jest do końca 2023 r. – zapowiada nasz rozmówca. Choć same prace budowlane będą trwać długie miesiące, równoległy przebieg linii nr 22 i 25 ma zminimalizować odczuwalne utrudnienia. Za przeprawą zainstalowany zostanie rozjazd tymczasowy, a pociągi wyjeżdżające z Tomaszowa w kierunku Drzewicy będą korzystać z toru linii opoczyńskiej. – Ułożenie rozjazdu będzie się wiązać z około dwutygodniową zmianą organizacji ruchu na obu liniach – zastrzega Radał Wilgusiak.

Zapewnia przy tym, że wszelkie zmiany zostaną ogłoszone w rozkładzie jazdy. Dodajmy, że z początkowego odcinka linii nr 22 oprócz pociągów ŁKA korzystają także składy PKP Intercity jadące z Tomaszowa Mazowieckiego w kierunku Krakowa z wykorzystaniem Centralnej Magistrali Kolejowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5