NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Tomaszów Maz. – Drzewica: Będzie nowy most na Pilicy. Budowa do 2023 r.

| Kasper Fiszer 27.12.2020 72

Tomaszów Maz. – Drzewica: Będzie nowy most na Pilicy. Budowa do 2023 r.
Pociąg ŁKA w Drzewicyfot. Kasper Fiszer
Za trzy lata w Tomaszowie Mazowieckim stanąć ma nowy most kolejowy na Pilicy. Zastąpi on istniejącą przeprawę znajdującą się w ciągu linii biegnącej w kierunku Radomia. Tuż obok znajduje się podobny obiekt na trasie do Opoczna i Skarżyska-Kamiennej, który będzie wykorzystywany w celu zminimalizowania utrudnień w ruchu.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły niedawno przetarg na budowę nowego mostu kolejowego w ciągu linii nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom. Obiekt powstanie na początkowym odcinku tej trasy, jeszcze na terenie Tomaszowa Mazowieckiego, i zastąpi istniejącą przeprawę przez Pilicę. Przypomnijmy, że dwa tygodnie temu pomiędzy Tomaszowem a Drzewicą zaczęły kursować pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej skomunikowane z kursami Kolei Mazowieckich z Drzewicy do Radomia.

PLK chcą zapobiec spadkowi dopuszczalnej prędkości

Nowy most będzie obiektem stalowym o konstrukcji kratownicowej. Choć postępowanie dotyczy nie tylko samych robót budowlanych, ale i projektowych, już dziś zarządca infrastruktury informuje, że przeprawa będzie przypominać z wyglądu sąsiedni obiekt na linii nr 25 Łódź Kaliska – Dębica (a więc na trasie z Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna). Na odcinku za stacją Tomaszów Mazowiecki oba ciągi biegną bowiem równolegle do siebie.

– Efektem będzie utrzymanie sprawnych i bezpiecznych przejazdów na trasie Tomaszów Mazowiecki – Radom – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że istniejący obiekt jest już wyeksploatowany. Zastąpienie go nowym ma zapobiec konieczności wprowadzania ograniczeń prędkości.

Ruch będzie przeniesoony na sąsiedni most na linii nr 25

– Realizacja zadania zaplanowana jest do końca 2023 r. – zapowiada nasz rozmówca. Choć same prace budowlane będą trwać długie miesiące, równoległy przebieg linii nr 22 i 25 ma zminimalizować odczuwalne utrudnienia. Za przeprawą zainstalowany zostanie rozjazd tymczasowy, a pociągi wyjeżdżające z Tomaszowa w kierunku Drzewicy będą korzystać z toru linii opoczyńskiej. – Ułożenie rozjazdu będzie się wiązać z około dwutygodniową zmianą organizacji ruchu na obu liniach – zastrzega Radał Wilgusiak.

Zapewnia przy tym, że wszelkie zmiany zostaną ogłoszone w rozkładzie jazdy. Dodajmy, że z początkowego odcinka linii nr 22 oprócz pociągów ŁKA korzystają także składy PKP Intercity jadące z Tomaszowa Mazowieckiego w kierunku Krakowa z wykorzystaniem Centralnej Magistrali Kolejowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5