NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie: Bez rewolucji w przyszłorocznym rozkładzie jazdy

| Kasper Fiszer 26.01.2021 15

Łódzkie: Bez rewolucji w przyszłorocznym rozkładzie jazdy
Pociągi ŁKA w Drzewicyfot. Kasper Fiszer
Województwo łódzkie czeka na uwagi mieszkańców, które mają pomóc w przygotowaniu kolejnego rocznego rozkładu jazdy, który będzie obowiązywał od 12 grudnia przez kolejnych 12 miesięcy. Wstępny projekt rozkładu jest w pełni zbieżny z tym obowiązującym obecnie. Władze regionu chcą więc zachować aktualną ofertę i rolę poszczególnych operatorów.
Województwo łódzkie rozpoczyna konsultacje społeczne dotyczące kolejnego rocznego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie w połowie grudnia. – Chodzi o linie obsługiwane przez Polregio i Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Zainteresowani mogą nadsyłać swoje propozycje do 31 stycznia – poinformował nas Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Samorząd prosi o kontakt pod adresem mailowym kolej@lodzkie.pl.

Punkt odniesienia to aktualny rozkład jazdy

Na stronach internetowych UMWŁ opublikowany został regulamin konsultacji, który zarysowuje planowany kształt oferty. Nie znajdziemy tam tabel z konkretnymi godzinami odjazdów, ale z treści dokumentu wynika, że pociągi regionalne mają kursować w wymiarze nieodbiegającym od obecnego. – Przy składaniu wniosków za punkt odniesienia proszę przyjąć obowiązujący rozkład jazdy 2020/2021 – czytamy we fragmencie, w którym opisywany jest konsultowany projekt.

Po kilku latach wprowadzania dość istnitnych zmian wraz z wejściem w życie każdej kolejnej edycji rozkładu jazdy należy się więc spodziewać pewnej stabilizacji. Utrzymana ma zostać także rola obu operatorów świadczących usługi na rzecz UMWŁ, przy czym liczba zadań wykonywanych przez ŁKA w porównaniu ze stanem sprzed kilku lat istotnie wzrosła, a przez Polregio – zmalała. Tylko w grudniu 2020 r. ŁKA przejęła częścowo ruch na trasach do Radomska i Ostrowa Wielkopolskiego od ogólnopolskiej spółki, a dodatkowo rozpoczęła obsługę połączeń do Drzewicy.

Stopniowy wzrost roli ŁKA w obsłudze regionu


Rok wcześniej łódzki przewoźnik przejął większość kursów z Łodzi w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego. Zaczął też kursować na miejskiej trasie Łódź-Chojny – Łódź-Olechów – Łódź-Widzew. W ostatnich latach Polregio przestało uruchamiać pociągi w relacjach wewnętrznych z Łodzi do Sieradza, Łowicza, Kutna, Koluszek i Skierniewic, a także pomiędzy Skierniewicami a Kutnem (wszędzie tam kursują teraz jednostki ŁKA).

W 2022 r. Polregio ma natomiast wciąż prowadzić przewozy na trasie z Łodzi do Opoczna. Jak zapowiedział niedawno UMWŁ, tam pociągi ŁKA wjadą dopiero w 2023 r. Trwa przetarg na zakup taboru hybrydowego, który ma umożliwić spółce obsługę pierwszego w swojej historii odcinka niezelektryfikowanego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1538)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Łódzkie (1538)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5