Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie: Będą powtórne przetargi na inwestycje kolejowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
11-07-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzkie: Będą powtórne przetargi na inwestycje kolejowe
fot. PKP PLK
Modernizacja fragmentów linii kolejowych nr 15 i 16 oraz budowa nowych przystanków na terenie Łodzi – to inwestycje infrastrukturalne, których wykonawców w ostatnim czasie nie udało się wybrać. Samorząd województwa oraz Ministerstwo Infrastruktury chcą rozwiązać problem, ponownie ogłaszając przetargi. Nie wiadomo jednak, czy po ich powtórzeniu poprawi się sytuacja na rynku budowlanym – ani skąd będą pochodziły ewentualne dodatkowe środki, o które być może będzie trzeba zwiększyć kosztorysy.

O trudnościach z wyborem wykonawcy trzech ważnych dla regionu inwestycji pisaliśmy już na naszych łamach. W przypadku linii nr 15 najtańsza oferta przewyższała kosztorys o 26 mln zł. Podobnie było z odcinkiem Ozorków – Łęczyca na linii 16. Natomiast do realizacji tzw. projektu przystankowego (budowa przystanków: Łódź Retkinia, Łódź Radogoszcz Wschód i Łódź Warszawska wraz z rozbudową istniejącego obiektu na Marysinie) nie zgłosiła się żadna firma. Fakt ten budzi obawy co do terminu ukończenia inwestycji, mogących znacząco podnieść atrakcyjność kolei w Łodzi i regionie.

Dyrektor Departamentu Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego, Teresa Woźniak ma w przyszłym tygodniu spotkać się z zarządcą infrastruktury w sprawie powtórzenia przetargu. – Wartość kosztorysowa wynosiła 27 mln zł. Na pewno będziemy z PKP PLK ogłaszać szybko kolejny przetarg i zastanawiać się nad kolejnymi krokami. Jesteśmy w czasie, kiedy rynek budowlany jest bardzo rozgrzany. Musimy to trochę przeczekać – przekonuje urzędniczka.

– Nie znam szczegółów sprawy. Mogę powiedzieć tylko tyle, że przetarg na pewno będzie powtarzany – potwierdza marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień. – Nie mieliśmy do tej pory informacji w tej sprawie. Zadeklarowaliśmy zaangażowanie naszych funduszy, a PKP PLK nie zasygnalizowały do tej pory zmian w harmonogramie ani wykorzystaniu środków – dodaje.

Czy UMWŁ bierze pod uwagę możliwość dołożenia kolejnych środków? – Nie sądzę, by to, że nie została złożona żadna oferta, było kwestią zbyt niskiego kosztorysu – odpowiada Woźniak. Jak uzasadnia, w całej Polsce w wielu przetargach oferty przekraczają kosztorys o 20-30%. – Wtedy wszyscy zastanawiają się, czy brakującą sumę ma dołożyć PKP PLK, czy Urząd Marszałkowski. Dziś jednak za wcześnie, by o tym mówić – twierdzi.

Z tezą o konieczności ogłoszenia nowego postępowania mimo trudnej sytuacji na rynku zgadza się minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. – Przetargi, które nie mogą być realizowane ze względu na zbyt wysoką wartość ofert albo z braku jakiejkolwiek oferty, nie są dziś zjawiskiem wyjątkowym – przyznaje minister. Jak ocenia, wynika to z jednoczesnej realizacji kilku dużych programów inwestycyjnych, prowadzonych przez wiele różnych podmiotów. – Na realizację Programu Budowy Dróg Krajowych nałożył się Krajowy Program Kolejowy oraz wzmożona aktywność inwestycyjna samorządów – tłumaczy.

Adamczyk podkreśla, że ważne dla kolei w aglomeracji łódzkiej inwestycje muszą zostać zrealizowane. – Będziemy szacowali możliwości finansowe i postaramy się ponownie ogłosić przetarg. Mamy nadzieję, że w końcu uda się pozyskać wykonawcę, który w uzasadnionych, akceptowalnych przez PKP PLK kwotach wykona konieczne prace – deklaruje.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KIO nie uznała zastrzeżeń do przetargu CPK

Prawo i polityka

KIO nie uznała zastrzeżeń do przetargu CPK

ep. 26 lipca 2025

CPK ogłasza przetarg na budowę bocznicy kolejowej

Infrastruktura

CPK ogłasza przetarg na budowę bocznicy kolejowej

inf. pras. CPK, oprac. MK 04 lipca 2025

Jest przetarg na rewitalizację polskiego fragmentu trasy Liberec – Zittau!

Infrastruktura

Wielkopolska: ZKA na linii wągrowieckiej. Jest przetarg

Pasażer

Wielkopolska: ZKA na linii wągrowieckiej. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 04 kwietnia 2025

Koleje Śląskie poszukują wykonawcy naprawy rewizyjnej EN57KM

Prawo i polityka

Zobacz również:

KIO nie uznała zastrzeżeń do przetargu CPK

Prawo i polityka

KIO nie uznała zastrzeżeń do przetargu CPK

ep. 26 lipca 2025

CPK ogłasza przetarg na budowę bocznicy kolejowej

Infrastruktura

CPK ogłasza przetarg na budowę bocznicy kolejowej

inf. pras. CPK, oprac. MK 04 lipca 2025

Jest przetarg na rewitalizację polskiego fragmentu trasy Liberec – Zittau!

Infrastruktura

Wielkopolska: ZKA na linii wągrowieckiej. Jest przetarg

Pasażer

Wielkopolska: ZKA na linii wągrowieckiej. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 04 kwietnia 2025

Koleje Śląskie poszukują wykonawcy naprawy rewizyjnej EN57KM

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij