Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: Zapadła się podłoga w kamienicy [AKTUALIZACJA]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
07-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-09-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzki tunel średnicowy: Zapadła się podłoga w kamienicy [AKTUALIZACJA]
fot. Roman CzubińskiZdjęcie ilustracyjne
Zawaliła się część kamienicy nad budowanym tunelem średnicowym. Istnieje podejrzenie, że szkoda mogła być spowodowana pracą drążącej tunel tarczy TBM, jednak na razie oficjalnie przyczyn nie ustalono. Mieszkańcy czekają na dalsze decyzje w hotelach.

Uszkodzona kamienica, należąca do prywatnego właściciela, stoi przy al. 1 Maja 23. – W oficynie przy budynku stwierdzono zapadnięcie podłogi w jednym z pomieszczeń na parterze. Zabezpieczono miejsce zdarzenia, na miejscu pracują odpowiednie służby – informuje lakonicznie inwestor, PKP PLK. Ze zdjęć wynika jednak, że szkody są znacznie poważniejsze: zapadł się cały narożnik budynku.

Ponieważ w budynku w chwili wypadku nie było żadnego lokatora (mieszkańcy są na czas prac przenoszeni z wyprzedzeniem do hoteli – za ich pobyt płaci wykonawca), nikt nie został poszkodowany. Z wypowiedzi najemcy jednego ze zniszczonych lokali wynika jednak, że straty materialne są znaczne.

Nie wiadomo na razie, czy kamienica będzie remontowana, czy też wyburzona. – Wykonawca, pozostając z nimi [tzn. mieszkańcami – przyp. RK] w kontakcie, będzie informował o dalszych krokach. Z mieszkańcem wskazanego lokalu przeprowadzono szczegółową konsultację. Kolejne decyzje będą podejmowane po dalszej analizie stanu technicznego – czytamy w komunikacie PLK. Na odcinku Żeromskiego – Gdańska wyłączono też z ruchu aleję.

Tarcza TBM „Katarzyna”, która przechodzi pod al. 1 Maja, drąży główny, dwutorowy odcinek tunelu średnicowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. Ostatni dłuższy postój maszyny zakończył się na przełomie lipca i sierpnia. Jego przyczyną było natrafienie na grunty piaszczyste i związane z tym obawy o stan kamienic przy ul. Legionów. Od tego czasu, aż do omawianego zdarzenia przy al. 1 Maja, tarcza poruszała się do przodu w tempie ok. 7 metrów na dobę. Planowany termin ukończenia budowy to czerwiec 2026 r., a uruchomienia pociągów – grudzień tego samego roku.

Aktualizacja - komunikat PKP PLK:

"Wykonawca prowadzi rozmowy indywidualne z mieszkańcami, informując o aktualnej sytuacji i możliwych rekompensatach.

Od jutra uruchomione zostanie wsparcie prawne dla mieszkańców, służące wyjaśnieniu możliwości dochodzenia roszczeń i przygotowaniu wniosków w ich sprawie. Mienie uszkodzonej kamienicy zostało zabezpieczone i jest pilnowane 24 godziny na dobę.

Miasto Łódź zadeklarowało pomoc poszkodowanym mieszkańcom.

Wszystkim, którzy wystąpią do Miasta o wsparcie, przyznane zostaną lokale gminne, w standardzie nie gorszym niż ten w kamienicy przy Al. 1 Maja 23 w Łodzi."
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij