Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: czy dojdzie do zmiany lidera konsorcjum?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
29-07-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzki tunel średnicowy: czy dojdzie do zmiany lidera konsorcjum?
fot. PKP PLK
PBDiM Mińsk Mazowiecki przygotowuje się do przejęcia od zmagającego się z trudnościami finansowymi Energopolu obowiązków lidera konsorcjum budującego łódzki tunel średnicowy. Według zarządu firmy zmiana lidera jest jedynym rozwiązaniem, które zapewni sprawną realizację inwestycji. Trwają rozmowy na ten temat z podwykonawcami konsorcjum oraz z PKP PLK.

Na początku lipca, po złożeniu przez Energopol wniosku o ogłoszenie upadłości, wysłaliśmy związane z tym pytania do partnera firmy w konsorcjum budującym tunel średnicowy – PBDiM Mińsk Mazowiecki. Odpowiedź otrzymaliśmy dopiero w ostatni piątek po południu. Według członka zarządu PBDiM Mariusza Serżyski informacja o tym fakcie została przyjęta przez firmę z zaskoczeniem, a wpływ na łódzką inwestycję trudno na razie przewidzieć.

– W czarnym scenariuszu można wyobrazić sobie sytuację, w której po ogłoszeniu upadłości lidera konsorcjum syndyk masy upadłości dokona jednostronnego odstąpienia od umowy, a zatem nasza spółka pozostanie jedynym wykonawcą, który będzie odpowiedzialny za wykonanie prac kontraktowych – czytamy w piśmie z PBDiM. Według Serżyski firma rozpoczęła już przygotowania na taką ewentualność, między innymi składając Energopolowi propozycję zmiany lidera konsorcjum budującego tunel. – Prowadzimy zaawansowane rozmowy z wieloma podwykonawcami, mające na celu przygotowanie płynnego przejęcia i kontynuacji prac kontraktowych. Z wieloma negocjujemy już wstępne umowy podwykonawcze lub zawieramy listy intencyjne – dodaje przedstawiciel PBDiM.

Jak informuje Serżysko, trwa też pozyskiwanie pieniędzy na bieżące finansowanie dalszych prac. Jego zdaniem przejęcie obowiązków organizacyjnych lidera konsorcjum powinno nastąpić możliwie szybko. – Takie rozwiązanie pozwoli dotychczasowemu liderowi skoncentrować się na jego własnych problemach, bez potrzeby narażania prac kontraktowych na dalsze turbulencje – argumentuje członek zarządu PBDiM. Jak twierdzi, jest to jedyne rozwiązanie gwarantujące zrealizowanie założonego harmonogramu budowy. Jako alternatywę przedstawia „wielomiesięczną bezczynność stron kontraktu” lub powtórzenie przetargu, którego efektem byłoby opóźnienie i wzrost ceny.

Energopol ze swej strony niezmiennie od początku zapewnia, że realizowane przez firmę kontrakty (oprócz łódzkiego tunelu jest to także 6 dużych inwestycji drogowych głównie na Pomorzu Zachodnim) nie są zagrożone. Również PKP PLK twierdzi, że sytuacja jest pod kontrolą. Trwają przygotowania do wejścia w etap drążenia tunelu – jak niedawno informowaliśmy, wykonawcy formalnie przejęli już teren budowy komory startowej. Fizycznie jej budowa ma rozpocząć się na początku sierpnia.

Według szczecińskiej firmy przyczyną złożenia wniosku o upadłość są zatory płatnicze i drożyzna w branży budowlanej. – Z powodu niemożliwej do przewidzenia, gwałtownej zwyżki cen na rynku wszystkie firmy realizujące inwestycje drogowe mają problemy z płatnościami – tłumaczył tuż po podaniu informacji o złożeniu wniosku rzecznik firmy Piotr Żak. Później padły też zapowiedzi wycofania wniosku o upadłość.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij