NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź: Tunel średnicowy w zatwierdzonym kontrakcie terytorialnym

| Roman Czubiński 13.11.2014 161

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-11-13 14:46:39 Autor: Ministra
---.tktelekom.pl
Na szczęście kontrakty terytorialne to fikcja. Zagłosujcie a my już znajdziemy milion wymówek.
2014-11-13 15:00:06 Autor: 33
---.158.218.216.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Odległość między Fabrycznym a Kaliskim w linii prostej to 2,8 km długość tunelu projektowaną drogą okrężna to 7km z odnogą północą 11km.
Projektujący Hiszpanie+ PO i wyjdzie lepsza grupa do przewałek od Hitlerowców którzy rozpoczęli budowę tunelu w 1942 r (nie ukończyli) o długości 3 km.
2014-11-13 15:16:01 Autor: dareckiddd
---.31.130.176.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Akurat w przypadku tego tunelu jest pewne że powstanie w najblizszych kilku latach. O ile nie zmieni się rząd .
2014-11-13 15:32:05 Autor: kolejowy
---.internetdsl.tpnet.pl
a co z tunelem dla KDP?
który też "musi" powstać?!
2014-11-13 15:59:41 Autor: zaorać łódź
---.plusgsm.pl
dlaczego az tak duza gora pieniedzy ma isc TYLKO na jedno miasto, w dodatku akurat to miasto?????

No coz, jak powiadal kolega K65:
Cały naród buduje swoją łódź (i se na niej popłynie)
2014-11-13 16:19:12 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Dobrze, że zamierzają budować.
Może niektóre szczegóły budzą kontrowersje,
co nie oznacza, że trzeba ten projekt torpedować.

Dobrze, że w Warszawie zamierzają przywrócić
do życia Dworzec Główny.
Tunel Główna - Wileńska bardzo by przepustowość
przez Warszawę poprawił.
A jak by tak ten tunel zaprojektować z dużą stacją
pod Placem Piłsudskiego (budowa niczego poza
zmianą warty nie sparaliżuje) było by całkiem
komunikacyjnie uzasadnione.
Ale może za jakie 50 lat do tego dorosną, bo jak
na razie nie ma szans.
2014-11-13 20:08:31 Autor: 33
---.158.219.155.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@GFM
Niestety kiszka, nowa stacja metra blokuje Wileński, można to było zrobić z głową , tam jest kawałek tunelu z lat pięćdziesiątych i można było nim iść na zachód (w rzeczywistości za cara projektowano się przebić na dworzec Odolany -ul Ordona) ale jak chcesz na główny to może być i na Główny byle ktoś chciał to budować i zarobić na inwestycji.
2014-11-13 20:49:40 Autor: D
---.111.142.65
Łódź niczym Lipsk, tam tunel, poprawił komnikację w centrum miasta i przez to je ożywił, oby i w Łodzi się udało
2014-11-13 22:54:03 Autor: bozia-tele
---.as13285.net
Akurat tunel jest nie tylko w KT dla lodzkiego, ale krajowym DI, oraz unijnym POIiS.
2014-11-13 23:30:54 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post kolejowy:
"a co z tunelem dla KDP?
który też "musi" powstać?!"
Tunel KDP, bez samego KDP nie musi.
2014-11-13 23:56:51 Autor: kość
---.play-internet.pl
@zaorać łódź

Na tunel w Łodzi - 2 mld.
Na kawałek S2 w Warszawie - 9 mld.

Co buduje cała Polska? .....
2014-11-14 10:45:06 Autor: Jan Mądry
---.vicszpl.com
2023 - To dość futurystyczne plany...
W tym roku w łodzi będzie żyło poniżej 500 tys mieszkańców w większości emerytów i rencistów. To miasto to jądro gasnącej nekropolii...
2014-11-14 12:58:34 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Ten tunel musi powstać, inaczej jaki sens było budować nową Fabryczną... pieniądze wyrzucone w błoto. Budować nie marudzić!!!
2014-11-14 19:08:17 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Jan Mądry:
"2023 - To dość futurystyczne plany...
W tym roku w łodzi będzie żyło poniżej 500 tys mieszkańców w większości emerytów i rencistów. To miasto to jądro gasnącej nekropolii..."
Emerycie i renciści również przemieszczają się koleją...
2014-11-14 22:40:02 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post 33:
"@GFM
Niestety kiszka, nowa stacja metra blokuje Wileński, można to było zrobić z głową , tam jest kawałek tunelu z lat pięćdziesiątych i można było nim iść na zachód (w rzeczywistości za cara projektowano się przebić na dworzec Odolany -ul Ordona) ale jak chcesz na główny to może być i na Główny byle ktoś chciał to budować i zarobić na inwestycji."
Na Odolany jest znacznie dalej, choć bardziej na wprost Wileńskiego.
Odolany mają bardziej rozrządowy charakter, są dalej od centrum,
i są (generalnie rzecz biorąc) paskudnie skomunikowane z miastem.
Były już na ten temat dyskusje przy lokalizowaniu nowej siedziby
dla Muzeum Kolejnictwa. Główny tych wad nie ma.

A jeśli chodzi o metro, to zawsze można zejść kilka metrów głębiej.
Stacja też może być piętrowa (na Głównym też), nie mówiąc o tym,
że w całości podziemna również. Znaczy głęboko tory przelotowe,
a nad nimi tory ślepe - podmiejskie.

Pracowałem w Carrefour'e kiedy rozkopywano Wileniaka pod metro.
Już wtedy były pomysły wyburzenia i zbudowania nowego.
A miał wtedy chyba 11 lat.
2014-11-14 22:44:52 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Bozia:
"Emerycie i renciści również przemieszczają się koleją..."
Pod warunkiem, że w ogóle się gdziekolwiek przemieszczają.
Raczej skrzętnie liczą czy im na kaszankę przed pierwszym
wystarczy.

Oczywiście nie zmienia to faktu, że tunel budować należy.
Do tego ze dwie stacje po drodze.
2014-11-15 20:45:00 Autor: Warszawiak78
---.dynamic.gprs.plus.pl
Całkiem dobry pomysł z tym tunelem Główna-Wileńska, z tym że stację widziałbym pod Placem Bankowym (przesiadka do 1.linii metra). Albo przy Świętokrzyskiej - byłby to niezły hardkor, skrzyżowanie dwóch linii metra i średnicy kolejowej, ale... jak szaleć to szaleć, technicznie byłoby do zrobienia, w metropoliach zachodnich skrzyżowanie 3 podziemnych linii to zjawisko całkiem normalne.
2014-11-16 22:58:44 Autor: siemens
---.dynamic.gprs.plus.pl

siemens
Ja tam trzymam kciuki za budowę tych tuneli. Po za tym wykonanie tego dworca z możliwością obsługi KDP to podwalina pod cały projekt. Bo przejście prze Łodź do dość droga inwestycja i jeżeli zostanie teraz wykonana to później wygeneruje zmniejszenie kosztów całej inwestycji w KDP.
Mądre posunięcie, które trzeba tylko dobrze wykorzystać.
Malkontentom napiszę tylko, że należy kibicować wszystkim regionom a nie tylko Wawa czy Poznań. Po za tym zbliża to miasta do siebie. A tu nie konkurencja tylko współpraca powinna być.
2014-11-18 01:40:24 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post GFM:
"Pod warunkiem, że w ogóle się gdziekolwiek przemieszczają.
Raczej skrzętnie liczą czy im na kaszankę przed pierwszym
wystarczy.

Oczywiście nie zmienia to faktu, że tunel budować należy.
Do tego ze dwie stacje po drodze."
Narost emerytów i reistów, to problem dla całej Polski w perspektywie najbliższych 10 - 20 lat. Od Łodzi się po prostu zaczyna, wkrótce dotknie to inne duże miasta.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5