NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Łódź: PKP IC jednak zostaje na Kaliskiej

| Kasper Fiszer 20.11.2016 71

Łódź: PKP IC jednak zostaje na Kaliskiej
Pociąg PKP IC na stacji Łódź Kaliskafot. Kasper Fiszer.
PKP Intercity zmienia swoje pierwotne plany i skieruje część swoich pociągów przez Łódź Kaliską. Przepustowość szlaku Łódź Widzew – Zgierz nie jest bowiem wystarczająca. Podczas jego remontu nie zdecydowano się na odbudowę mijanki na Radogoszczu.
W czerwcu tego roku PKP Intercity zapowiedziało, że po otwarciu podziemnego dworca Łódź Fabryczna spółka zamierza niemal całkowicie wycofać się z obsługi dworca Łódź Kaliska. Miały wyłącznie zaczynać tam bieg pociągi sezonowe uruchamiane w okresie wakacji letnich. Wszystkie pozostałe startowałyby na Dworcu Fabrycznym albo kursowałyby trasami Łódź Widzew – Zgierz i Łódź Retkinia – Pabianice. Dzięki temu czas przejazdu przez miasto miał ulec istotnemu skróceniu.

Zbyt mała przepustowość jednotorowego szlaku

Ostatecznie jednak przewoźnik utrzyma w nowym rozkładzie jazdy obowiązującym od 11 grudnia kilka kursów przejeżdżających przez tę pełniącą obecnie rolę głównej stację. – Pociągi z Katowic do Gdyni i jeden pociąg z Krakowa do Gdyni pojadą przez Łódź Widzew, Łódź Kaliską, Łódź Żabieniec i Zgierz – potwierdza Marta Ziemska z Biura Prasowego PKP Intercity. Trasą Łódź Widzew – Zgierz przez Arturówek (bez postoju) skierowane mają być natomiast, podobnie jak obecnie, pociągi z Krakowa do Szczecina, a także jeden kurs Katowice – Szczecin.

Przyczyną takiego stanu nie jest jednak chęć lepszego obsłużenia aglomeracji łódzkiej czy zaoferowania podróżnym możliwości skorzystania z dworca Łódź Kaliska położonego bliżej centrum miasta niż Widzew. – Zaplanowana organizacja ruchu wynika z niskiej przepustowości jednotorowego szlaku Łódź Widzew – Zgierz – tłumaczy przedstawicielka przewoźnika. Istotne stają się więc problemy wynikające z wybranego wariantu remontu początkowego fragmentu linii nr 16.

14 km bez możliwości mijania się składów

Zdecydowano się wówczas bowiem nie odbudowywać mijanki przy dawnym przystanku Łódź Radogoszcz (obecnie przeniesiony o kilkaset metrów pod nową nazwą Łódź Marysin), który leżał niemal dokładnie w połowie odcinka. W efekcie powstał bardzo długi, bo 14-kilometrowy szlak jednotorowy z czasem przejazdu rzędu 12 – 15 min. Oprócz pociągów dalekobieżnych z trasy korzystają także kursy o charakterze miejskim uruchamiane przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną.

O ile jednak ograniczenia techniczne mają negatywny wpływ na czas przejazdu dla podróżnych jedynie przejeżdżających przez Łódź (droga przez Łódź Kaliską jest o ok. 20 min dłuższa), o tyle – paradoksalnie – zdecydowanie korzystnie oddziałują na pozycję kolei z punktu widzenia samej Łodzi. Dworzec Kaliski jest bowiem relatywnie dobrze skomunikowany ze Śródmieściem. Stacje Chojny i Żabieniec zapewniają zaś dobrą obsługę odpowiednio południowej i północnej części miasta.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (1389)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (1389)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5