Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź: Co dalej z dworcem Żabieniec?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
16-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź: Co dalej z dworcem Żabieniec?
fot. Kasper FiszerOdmalowane przejście na dworcu Łódź Żabieniec
Na dworcu Łódź Żabieniec przeprowadzono ostatnio pewne prace porządkowe, są one jednak kroplą w morzu potrzeb. Do odmalowanego przejścia podziemnego wciąż prowadzą nierówne schody, a przez zadaszenie peronów na wyszczerbiony chodnik leje się spływająca z dachu woda.

Bardzo dobrze położony wśród dużych osiedli mieszkaniowych północnej części Łodzi dworzec Żabieniec jest obecnie najbardziej zdegradowanym przystankiem kolejowym w mieście. Dawny budynek dworcowy od kilku lat nie pełni już żadnej roli w obsłudze podróżnych – najpierw tuż po remoncie został on zamknięty, a obecnie mieści się w nim restauracja. Pomimo wykonania pewnych prac porządkowych, cały czas perony, wiaty i przejście podziemne można opisać jako zaniedbane.

Niebawem już po raz drugi zupełnie straci on też znaczenie w ruchu dalekobieżnym. W grudniu zeszłego roku PKP Intercity wycofało postoje kursujących tamtędy pociągów jadących w kierunku Kutna i Łowicza. Wkrótce zostały one jednak przywrócone, jednak nie na długo. Od 11 grudnia ponownie zatrzymywać się będą tu wyłącznie pociągi osobowe Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Przewozów Regionalnych.

Do ZUS-u zamiast nad morze

Tym razem PKP Intercity zmieni bowiem trasy swoich kursów przelotowych i pojadą one linią Łódź Widzew – Zgierz, omijając tym samym Żabieniec. Przed przystankiem, do którego określenie „dworzec” dopisywane jest już raczej wyłącznie z przyzwyczajenia, staje tymczasem nowa rola – obsługa wzmożonego ruchu miejskiego i aglomeracyjnego. W bezpośrednim sąsiedztwie peronów stanął bowiem nowy gmach przeniesionej siedziby łódzkiego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Tymczasem teren kolejowy nie jest przystosowany do obsługi wzmożonego ruchu, zwłaszcza że część interesantów ZUS to z oczywistych przyczyn osoby z problemami z poruszaniem się. Dojście na perony możliwe jest przez przejście podziemne, którego schody są nierówne, a dodatkowo na jego dnie przy obfitych opadach gromadzi się woda. PKP SA wykonały tam w zeszłym miesiącu pewne roboty porządkowe, ale mają one raczej charakter kosmetyczny.

Drobne zmiany nie rozwiązują problemów dawnego dworca

– Prace na stacji Łódź Żabieniec objęły naprawę ubytków tynku oraz malowanie ścian i sufitu w przejściu podziemnym – opisuje Aleksandra Grzelak z Wydziału Prasowego Polskich Kolei Państwowych SA. – Prace realizowała firma Serwis-Plak, a ich koszt wyniósł ok. 5 tys. zł netto – wskazuje. Na pomalowanych na różowo ścianach niebawem prawdopodobnie pojawią się pierwsze zacieki, bo wiaty nad peronami przeciekają.

W najbliższym czasie nie można jednak spodziewać się większych zmian poprawiających sytuację pasażerów. O żadnych dalszych robotach nie mówi bowiem pytana o nie przedstawicielka PKP SA. – W najbliższym czasie nie planujemy żadnych nowych prac na stacjach i przystankach w Łodzi – wskazuje natomiast jednoznacznie Łukasz Kwasiborski z Wydziału Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dwujęzyczne oznakowanie. Rzadkość na kolei, standard na drogach

Prawo i polityka

Łódź Kaliska: Nowy dworzec niemal gotowy

Infrastruktura

Łódź Kaliska: Nowy dworzec niemal gotowy

Kasper Fiszer 28 lutego 2025

Zobacz również:

Katowice: PKP wyremontują pawilon na tyłach stacji

Infrastruktura

Katowice: PKP wyremontują pawilon na tyłach stacji

Kasper Fiszer 19 sierpnia 2025

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Biznes

Koluszki: Bardzo szeroki peron na miejscu po wyburzonym dworcu

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Dwujęzyczne oznakowanie. Rzadkość na kolei, standard na drogach

Prawo i polityka

Łódź Kaliska: Nowy dworzec niemal gotowy

Infrastruktura

Łódź Kaliska: Nowy dworzec niemal gotowy

Kasper Fiszer 28 lutego 2025

Zobacz również:

Katowice: PKP wyremontują pawilon na tyłach stacji

Infrastruktura

Katowice: PKP wyremontują pawilon na tyłach stacji

Kasper Fiszer 19 sierpnia 2025

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Biznes

Koluszki: Bardzo szeroki peron na miejscu po wyburzonym dworcu

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij