NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Łódź: Co dalej z dworcem Żabieniec?

| Kasper Fiszer 16.11.2016 36

Łódź: Co dalej z dworcem Żabieniec?
Odmalowane przejście na dworcu Łódź Żabieniecfot. Kasper Fiszer
Na dworcu Łódź Żabieniec przeprowadzono ostatnio pewne prace porządkowe, są one jednak kroplą w morzu potrzeb. Do odmalowanego przejścia podziemnego wciąż prowadzą nierówne schody, a przez zadaszenie peronów na wyszczerbiony chodnik leje się spływająca z dachu woda.
Bardzo dobrze położony wśród dużych osiedli mieszkaniowych północnej części Łodzi dworzec Żabieniec jest obecnie najbardziej zdegradowanym przystankiem kolejowym w mieście. Dawny budynek dworcowy od kilku lat nie pełni już żadnej roli w obsłudze podróżnych – najpierw tuż po remoncie został on zamknięty, a obecnie mieści się w nim restauracja. Pomimo wykonania pewnych prac porządkowych, cały czas perony, wiaty i przejście podziemne można opisać jako zaniedbane.

Niebawem już po raz drugi zupełnie straci on też znaczenie w ruchu dalekobieżnym. W grudniu zeszłego roku PKP Intercity wycofało postoje kursujących tamtędy pociągów jadących w kierunku Kutna i Łowicza. Wkrótce zostały one jednak przywrócone, jednak nie na długo. Od 11 grudnia ponownie zatrzymywać się będą tu wyłącznie pociągi osobowe Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Przewozów Regionalnych.

Do ZUS-u zamiast nad morze

Tym razem PKP Intercity zmieni bowiem trasy swoich kursów przelotowych i pojadą one linią Łódź Widzew – Zgierz, omijając tym samym Żabieniec. Przed przystankiem, do którego określenie „dworzec” dopisywane jest już raczej wyłącznie z przyzwyczajenia, staje tymczasem nowa rola – obsługa wzmożonego ruchu miejskiego i aglomeracyjnego. W bezpośrednim sąsiedztwie peronów stanął bowiem nowy gmach przeniesionej siedziby łódzkiego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Tymczasem teren kolejowy nie jest przystosowany do obsługi wzmożonego ruchu, zwłaszcza że część interesantów ZUS to z oczywistych przyczyn osoby z problemami z poruszaniem się. Dojście na perony możliwe jest przez przejście podziemne, którego schody są nierówne, a dodatkowo na jego dnie przy obfitych opadach gromadzi się woda. PKP SA wykonały tam w zeszłym miesiącu pewne roboty porządkowe, ale mają one raczej charakter kosmetyczny.

Drobne zmiany nie rozwiązują problemów dawnego dworca

– Prace na stacji Łódź Żabieniec objęły naprawę ubytków tynku oraz malowanie ścian i sufitu w przejściu podziemnym – opisuje Aleksandra Grzelak z Wydziału Prasowego Polskich Kolei Państwowych SA. – Prace realizowała firma Serwis-Plak, a ich koszt wyniósł ok. 5 tys. zł netto – wskazuje. Na pomalowanych na różowo ścianach niebawem prawdopodobnie pojawią się pierwsze zacieki, bo wiaty nad peronami przeciekają.

W najbliższym czasie nie można jednak spodziewać się większych zmian poprawiających sytuację pasażerów. O żadnych dalszych robotach nie mówi bowiem pytana o nie przedstawicielka PKP SA. – W najbliższym czasie nie planujemy żadnych nowych prac na stacjach i przystankach w Łodzi – wskazuje natomiast jednoznacznie Łukasz Kwasiborski z Wydziału Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS