NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP IC: Łódź Kaliska tylko dla pociągów sezonowych

| Kasper Fiszer 29.06.2016 105

PKP IC: Łódź Kaliska tylko dla pociągów sezonowych
Łódź Kaliskafot. Triskaidekafil, lic. CC BY-SA 3.0.
PKP Intercity informuje o kolejnych szczegółach obsługi węzła łódzkiego w przyszłym rozkładzie jazdy. Na dworzec Łódź Kaliska dotrą tylko pociągi sezonowe, a część kursów z Łodzi do Warszawy będzie prawdopodobnie przedłużonych do Olsztyna i Białegostoku już w grudniu. Ma to pozwolić na ich obsługę jednostkami Flirt i Dart.
PKP Intercity nadal opracowuje model przewozów w łódzkim węźle kolejowym po otwarciu podziemnej stacji Łódź Fabryczna. Przewoźnik chce, by docelowo niemal wszystkie pociągi relacji Łódź – Warszawa obsługiwane były jednostkami Pesa Dart, które zostałyby przekierowane na linię łódzką z trasy Warszawa – Lublin, jednak dopiero po rozpoczęciu robót modernizacyjnych na tym ciągu. Konieczne będzie więc znalezienie innego taboru, który wykorzystywany będzie w przewozach do Łodzi w okresie grudzień 2016 – czerwiec 2017.

Darty na Fabrycznej już w grudniu, ale tylko na wybranych kursach

– Planujemy, aby od połowy grudnia wszystkie pociągi jadące do i z Warszawy (poza pociągami przelotowymi do i z kierunku Wrocławia) kończyły i rozpoczynały bieg na stacji Łódź Fabryczna – podkreśla Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity. Prawdopodobnie niektóre pociągi będą obsługiwane nowymi zespołami trakcyjnymi wcześniej niż za rok, bo już od wprowadzenia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy. – Na część połączeń chcielibyśmy skierować jednostki Dart i Flirt 3. Dzięki tej zmianie Łódź zyskałaby również dogodne połączenia bezpośrednie z Olsztynem i Białymstokiem – stwierdza przedstawicielka przewoźnika.

PKP Intercity nie wskazuje jednak nadal, jakim taborem obsłuży pozostałe połączenia, ani czy liczba kursów w pierwszej połowie roku będzie taka sama jak po skierowaniu na linię łódzką większej liczby Dartów. – Informacje o ostatecznym kształcie rozkładu będziemy mogli podać jesienią – mówi jedynie Anna Zakrzewska.

Pociągi pospieszne na Kaliskiej będą, ale tylko latem

Plany najważniejszego przewoźnika dalekobieżnego oznaczają niemal całkowitą rezygnację z obsługi dworca Łódź Kaliska. PKP Intercity już wcześniej informowało bowiem, że planuje kierować pociągi przelotowe odcinkami Łódź Widzew – Zgierz i Retkinia – Lublinek, które pozwalają skrócić czas jazdy przez Łódź, ale i wymuszają ominięcie ważnego dziś węzła komunikacyjnego.

Z Łodzi Fabrycznej odjadą natomiast poranne pociągi uruchamiane obecnie w relacjach Łódź Kaliska – Kraków i Łódź Kaliska – Szczecin. PKP Intercity uruchomi jednak najprawdopodobniej kilka innych kursów rozpoczynających bieg w Łodzi Kaliskiej. – Chcemy, aby były to połączenia kursujące w sezonie letnim (przewidujemy trzy takie pociągi) – usłyszeliśmy w biurze prasowym przewoźnika. – Szczegółowe informacje dotyczące rozkładu jazdy 2016/2017 będą znane w listopadzie – zaznacza przy tym Anna Zakrzewska.

Co po zakończeniu modernizacji Warszawa – Lublin?

Przewoźnik nie wskazuje natomiast, czy uzyskał już zezwolenie Centrum Unijnych Projektów Transportowych na obsługę linii łódzkiej taborem, który pierwotnie przeznaczony był do realizacji innych połączeń. PKP IC nie odpowiedziało także na nasze pytania dotyczące ewentualnego powrotu jednostek Pesy na trasę Warszawa – Lublin po zakończeniu jej modernizacji.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (1389)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (1389)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5