NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź Kaliska: Błąd w projekcie? Nie, etapowanie budowy

| Roman Czubiński 14.03.2022 10,2k

Łódź Kaliska: Błąd w projekcie? Nie, etapowanie budowy
fot. Roman Czubiński
Łódź Kaliska: Błąd w projekcie? Nie, etapowanie budowy
Łódź Kaliska: Błąd w projekcie? Nie, etapowanie budowy
Łódź Kaliska: Błąd w projekcie? Nie, etapowanie budowy
Łódź Kaliska: Błąd w projekcie? Nie, etapowanie budowy
Polskie media obiegły dziś zdjęcia przebudowywanej stacji Łódź Kaliska. Na fotografiach budowane z dwóch stron fragmenty nowego toru nie nachodzą na siebie, co dziennikarze i komentujący zrozumieli jako popełnioną podczas inwestycji fuszerkę. To nie błąd, tylko efekt etapowania i konieczności dostosowania do filarów starej kładki dla pieszych – tłumaczy PKP PLK.
Zdjęcie zrobiono na północnej głowicy stacji Łódź Kaliska, na wysokości ul. Srebrzyńskiej. Po ukończeniu budowy łódzkiego tunelu średnicowego mają odgałęziać się tu łącznice, którymi pociągi dojadą na dworzec Łódź Fabryczna. Na razie jednak – jak widać na fotografii – osie odcinków nowego toru, które mają łączyć się z dwóch stron, rozmijają się o ponad metr. Tor od strony stacji jest też położony nieco wyżej od tego z przeciwnej strony.

Zdjęcie natychmiast zaczęło żyć własnym życiem, stając się źródłem memów i obrastając w złośliwe komentarze. Komentujący używają takich określeń, jak „wpadka”, „kompromitacja” czy „błąd”. W podobnym tonie wypowiedział się też dla Wirtualnej Polski oraz na swoim profilu społecznościowym były prezes Kolei Dolnośląskich Piotr Rachwalski.
PKP PLK przekonuje tymczasem, że o żadnym błędzie nie ma mowy. – Przyjęta technologia prac wynikała z konieczności utrzymania przejścia kładką dla pieszych na ul Srebrzyńskiej – wyjaśnia Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK. Inwestor mógł zlikwidować starą przeprawę dopiero po wybudowaniu nowej (choć – o czym już zarządca infrastruktury nie wspomina – przez pewien czas żadna z kładek nie była dostępna).

– Podpora starej kładki stała na trasie budowy nowego toru. Po wybudowaniu nowej kładki i usunięciu przeszkody – demontażu starej kładki – tor zostanie umieszczony w docelowym miejscu. Wykonawca nasunie tor od strony Łodzi Żabieniec w wyznaczone miejsce i połączy z  torem wybudowanym od strony Łodzi Kaliskiej – zapowiada Wilgusiak. Zaznacza, że takie działanie jest zgodne ze sztuką budowlaną, a przyjęta technologia nie wymusza wykonywania dodatkowych prac.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5