Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Kaliska: Błąd w projekcie? Nie, etapowanie budowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-03-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Polskie media obiegły dziś zdjęcia przebudowywanej stacji Łódź Kaliska. Na fotografiach budowane z dwóch stron fragmenty nowego toru nie nachodzą na siebie, co dziennikarze i komentujący zrozumieli jako popełnioną podczas inwestycji fuszerkę. To nie błąd, tylko efekt etapowania i konieczności dostosowania do filarów starej kładki dla pieszych – tłumaczy PKP PLK.

Zdjęcie zrobiono na północnej głowicy stacji Łódź Kaliska, na wysokości ul. Srebrzyńskiej. Po ukończeniu budowy łódzkiego tunelu średnicowego mają odgałęziać się tu łącznice, którymi pociągi dojadą na dworzec Łódź Fabryczna. Na razie jednak – jak widać na fotografii – osie odcinków nowego toru, które mają łączyć się z dwóch stron, rozmijają się o ponad metr. Tor od strony stacji jest też położony nieco wyżej od tego z przeciwnej strony.

Zdjęcie natychmiast zaczęło żyć własnym życiem, stając się źródłem memów i obrastając w złośliwe komentarze. Komentujący używają takich określeń, jak „wpadka”, „kompromitacja” czy „błąd”. W podobnym tonie wypowiedział się też dla Wirtualnej Polski oraz na swoim profilu społecznościowym były prezes Kolei Dolnośląskich Piotr Rachwalski.
PKP PLK przekonuje tymczasem, że o żadnym błędzie nie ma mowy. – Przyjęta technologia prac wynikała z konieczności utrzymania przejścia kładką dla pieszych na ul Srebrzyńskiej – wyjaśnia Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK. Inwestor mógł zlikwidować starą przeprawę dopiero po wybudowaniu nowej (choć – o czym już zarządca infrastruktury nie wspomina – przez pewien czas żadna z kładek nie była dostępna).

– Podpora starej kładki stała na trasie budowy nowego toru. Po wybudowaniu nowej kładki i usunięciu przeszkody – demontażu starej kładki – tor zostanie umieszczony w docelowym miejscu. Wykonawca nasunie tor od strony Łodzi Żabieniec w wyznaczone miejsce i połączy z  torem wybudowanym od strony Łodzi Kaliskiej – zapowiada Wilgusiak. Zaznacza, że takie działanie jest zgodne ze sztuką budowlaną, a przyjęta technologia nie wymusza wykonywania dodatkowych prac.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5