NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

Łódź: Gdzie trafi ziemia z tunelu średnicowego? Społecznicy chcą konsultacji

| Roman Czubiński 18.05.2019 54

Łódź: Gdzie trafi ziemia z tunelu średnicowego? Społecznicy chcą konsultacji
Tarcza TBM (zdjęcie ilustracyjne)fot. WU
Łódzcy działacze społeczni chcą, by łodzianie mieli wpływ na decyzję o wykorzystaniu ziemi, która zostanie wydobyta podczas drążeniu tunelu średnicowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska. Wśród możliwych wariantów wymieniają np. usypanie sztucznego wzniesienia. Urząd Miasta nie odpowiedział jeszcze na petycję w sprawie zorganizowania konsultacji społecznych.
Budowa komory startowej dla drążących tunel średnicowy tarcz TBM ma rozpocząć się – według zapowiedzi – w czerwcu w rejonie ul. Odolanowskiej na Polesiu (w pobliżu tego miejsca tunel będzie rozgałęział się na cztery tunele jednotorowe, tworzące nitki w stronę stacji Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec). Już ten etap będzie wymagał usunięcia ok. 100 tys. metrów sześciennych ziemi. Podczas samego drążenia (jego początek zaplanowano na przełom bieżącego i przyszłego roku) ilość ta będzie znacznie większa – według różnych szacunków wyniesie od 0,7 mln do 1,2 mln metrów sześciennych.

– Tak duża ilość ziemi pobudziła już fantazję łodzian, którzy w internecie zaczęli rozważać, co i gdzie można zrobić z tak pozyskaną ziemią. Wiele z tych pomysłów wydaje się ciekawych i wartych rozpatrzenia. Ich realizacja może przyczynić się do powstania nowego lub nowych ciekawych miejsc w Łodzi - wyjaśnia Piotr Salata-Kochanowski z Kongresu Ruchów Miejskich, jeden z sygnatariuszy petycji. Z tego powodu łódzkie ruchy miejskie oczekują od Urzędu Miasta zorganizowania konsultacji społecznych na temat wykorzystania pozyskanego materiału. – Stworzenie kopca lub kilku mniejszych górek? Wykorzystanie jako materiał budowlany przy miejskich inwestycjach w celu redukcji kosztów inwestycyjnych? Sprzedaż wydobytych surowców? Możliwości jest bardzo dużo – dodaje Dominik Artomski z ruchu Nowa Łódź.

Pomysłodawcy zastrzegają, że konsultacje obejmowałyby także wypowiedzi ekspertów, którzy decydowaliby, czy projekty łodzian są możliwe do zrealizowania, oceniając ich zasadność oraz ewentualne skutki uboczne. – Konsultacje powinny być zarazem okazją do poinformowania mieszkańców o możliwych utrudnieniach związanych z inwestycją – zaznacza Salata-Kochanowski.

– Pomysły zgłaszane przez łodzian w trakcie dyskusji dotyczących Nowego Centrum Łodzi w zakresie wykorzystania ziemi spod Dworca Łódź Fabryczna nie zostały dostatecznie wysłuchane – przypominają autorzy petycji. W latach 2008-2009, za rządów prezydenta Jerzego Kropiwnickiego, w lokalnych mediach głośno było o koncepcji usypania z wydobytej ziemi kopca w rejonie ul. Henrykowskiej na północ od stacji Łódź Widzew. Powstały w ten sposób obiekt miałby pełnić funkcję – między innymi – stoku narciarskiego. Ostatecznie jednak ziemia trafiła do wyrobisk w rekultywowanej kopalni piasku i żwiru na łódzkich Stokach. O wykorzystanie jej terenu na cele rekreacyjne zabiega ruch społeczny „Ratujmy Łódzkie Góry”.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (1471)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Warte uwagi

Wiecej z regionu:

Łódź (1471)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5