NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Łódź: Będzie przystanek Centrum dla kolei podziemnej

| jm, Rynek Kolejowy/UMWŁ 26.06.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-06-26 16:01:29 Autor: Ct
---.internetia.net.pl
Czyli jak po cichu wybudować metro...
2015-06-26 16:31:47 Autor: michalite
---.dynamic.gprs.plus.pl
Co prawda już po ptakach, ale zamiast przystanku lepsza byłaby stacja, Łódź Centralna, Główna, czy jakkolwiek sobie to nazwiemy. Obecna sytuacja, gdzie trzy różne dworce obsługuj nie taki znów wielki jak na miasto tej wielkości ruch to anachronizm.
2015-06-26 17:09:14 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
Po jaką ę w ogóle wielka stacja na Fabrycznym, kiedy i tak wszystkie pociągi będą kończyć na Kaliskiej? Przecież wystarczyłby zwykły przystanek osobowy???
2015-06-26 17:27:34 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Ave Ja:
"Po jaką ę w ogóle wielka stacja na Fabrycznym, kiedy i tak wszystkie pociągi będą kończyć na Kaliskiej? Przecież wystarczyłby zwykły przystanek osobowy???"
Będzie to główny węzeł przesiadkowy, a Kaliski będzie pełni formę stacji początkowej i dzielnicowej. (jak Warszawa Wschodnia/Zachodnia)
2015-06-26 17:39:30 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post Ave Ja:
"Po jaką ę w ogóle wielka stacja na Fabrycznym, kiedy i tak wszystkie pociągi będą kończyć na Kaliskiej? Przecież wystarczyłby zwykły przystanek osobowy???"
Ł. Fabryczna to samo centrum Łodzi (środek, z wszystkich kierunków wystarcza 1 tram. lub 1
bus)(noclegi lok. i jednostek to Ł.K więcej terenów)

Tak jak @ Bozia, Ł.K to koniec niektórych tras IC i PR no ŁKA.
2015-06-26 20:40:16 Autor: gość
---.toya.net.pl
Nareszcie do przodu. Sprawa się kisiła ileś lat i powoli zmierzała w kierunku katastrofy, a tu nagle taki zwrot akcji! Miejmy nadzieję, że już ostatni w sprawie i projekt spokojnie będzie zmierzał do realizacji i nikt nie będzie już próbował w nim mieszać.
2015-06-26 21:16:30 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Dobra wiadomość,
jeszcze tylko wywalić wszystkie dotowane TLK z Łodzi,
zamieniając je na przyspieszone
(nazwa może pozostać, chodzi o wprowadzenie integracji taryfowej z regionalnymi)
i Łódź będzie miała w miarę cywilizowany transport kolejowy.

Gdyby te TLK (dotowane) były tak bardzo potrzebne do połączeń tylko dalekobieżnych, że ich integracja z regionalnymi nie miałaby sensu to byłyby w stanie utrzymać się komercyjnie. Skoro nie utrzymują się same tylko jest dotacje to trzeba integrować (taryfowo i rozkładowo)
2015-06-27 14:59:33 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@Bozia
@PISPUPIL

Czyli łódzka megalomania i kompleksy prwoadzą do wyrzucenia setek milionów w błoto.

Jeśli Łódź Fabryczna to ma być tylko dworzec przelotowy. z którego pociagi jak najszybciej będą miały odjeżdżać do p.o. Łódź Centrum (bo z tego co rozumiem to on jest równie ważny, a więc pociągi nie będą stały 10-15 minut na Fabrycznym aby tylko stać) to niby jaki sens ma 8 torów, jesli żaden pociag nie będzie tam kończył biegu?

Na Warszawie Centralnej jest tyle samo, tylko ja się pytam ile tam jest pociągów na godzinę a ile w Łodzi? W Łodzi w szczycie 3 TLK na godzinę i z 5 regio, przecież do tego wystarczy tor z SBL.

A że "węzeł przesiadkowy"? Czy Warszawa Śródmieście jako przystanek osobowy z zaledwie dwoma torami to słaby węzeł przesiadkowy? Więcej ludzi tam wsiada/wysiada niż w całej Łodzi, i nie potrzeba żadnej stacji na 8 torów.
2015-06-27 17:49:57 Autor: dexter2
---.toya.net.pl
^^ Kolejny, który coś pisze, a pojęcia nie ma.
Jest tak mało pociągów właśnie dlatego, że przejazd przez Łódź jest bezsensowny ze względu na tragiczny system. To się zmieni. Wystarczy przeczytać artykuł.

Wiemy, że mieszkając w pcimiu dolnym zazdrościsz aż 8 torów (to jest bardzo niewiele), ale żeby hejtować, warto mieć jakieś konkretne argumenty.

Tak czy siak karawana jedzie dalej i nic już jej nie zatrzyma ;)
2015-06-27 19:10:39 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post Ave Ja:
"@Bozia
@PISPUPIL

Czyli łódzka megalomania i kompleksy prwoadzą do wyrzucenia setek milionów w błoto.

Jeśli Łódź Fabryczna to ma być tylko dworzec przelotowy. z którego pociagi jak najszybciej będą miały odjeżdżać do p.o. Łódź Centrum (bo z tego co rozumiem to on jest równie ważny, a więc pociągi nie będą stały 10-15 minut na Fabrycznym aby tylko stać) to niby jaki sens ma 8 torów, jesli żaden pociag nie będzie tam kończył biegu?

Na Warszawie Centralnej jest tyle samo, tylko ja się pytam ile tam jest pociągów na godzinę a ile w Łodzi? W Łodzi w szczycie 3 TLK na godzinę i z 5 regio, przecież do tego wystarczy tor z SBL.

A że "węzeł przesiadkowy"? Czy Warszawa Śródmieście jako przystanek osobowy z zaledwie dwoma torami to słaby węzeł przesiadkowy? Więcej ludzi tam wsiada/wysiada niż w całej Łodzi, i nie potrzeba żadnej stacji na 8 torów."
Megalomania?
Tak, to tylko nadal drugie miasto w Polsce. (powiększyły się trójmiasto, zagłębie z kilku miast / to wielomiasta.)

W ciągu całej RP Łódź kurczy się, nie terenowo a ludnościowo (komuś na tym zależy) a wiekowo rośnie (ponoć pierwsze miejsce w średniej wieku w UE).

Miała być szybka kolej, lecz proteza i MIR jak i rząd temu pomagają.
Tak Wwa, Kraków, Gdańsk i te przedgraniczne Wrocław, Szczecin / reszta to kraj trzeciego świata, konieczny przydatek do stolicy
2015-06-27 19:18:29 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Ave Ja:
"@Bozia
@PISPUPIL

Czyli łódzka megalomania i kompleksy prwoadzą do wyrzucenia setek milionów w błoto.

Jeśli Łódź Fabryczna to ma być tylko dworzec przelotowy. z którego pociagi jak najszybciej będą miały odjeżdżać do p.o. Łódź Centrum (bo z tego co rozumiem to on jest równie ważny, a więc pociągi nie będą stały 10-15 minut na Fabrycznym aby tylko stać) to niby jaki sens ma 8 torów, jesli żaden pociag nie będzie tam kończył biegu?

Na Warszawie Centralnej jest tyle samo, tylko ja się pytam ile tam jest pociągów na godzinę a ile w Łodzi? W Łodzi w szczycie 3 TLK na godzinę i z 5 regio, przecież do tego wystarczy tor z SBL.

A że "węzeł przesiadkowy"? Czy Warszawa Śródmieście jako przystanek osobowy z zaledwie dwoma torami to słaby węzeł przesiadkowy? Więcej ludzi tam wsiada/wysiada niż w całej Łodzi, i nie potrzeba żadnej stacji na 8 torów."
Na Fabrycznym postoje będą dłuższe, szczególnie dla dalekobieżnych gdyż to tam będzie dochodziło do wymiany drużyn, skomunikowania, czy zwyczajnego "przeczekiwania" rezerw. Tak jak w każdym dużym dworcu w kraju, jak Poznań Główny, czy Wrocław Główny. Na Centralnym nie ma bezpośrednich przesiadek z dalekobieżnych na osobówki.

Nikt nie będzie robił z dworca milionowej aglomeracji jakiejś stacyjki, bo tak wszystkie wcześniej/obecnie przebudowane stacje w większych miastach powinny zostać podjęte "optymalizacji".

W tym kraju wywalone większe środki na większe głupoty, tunel przy wielu planulach inwestycjach sam się broni.
2015-06-27 20:31:13 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
hahahaha, skomunikowania na stacji przelotowej ;)
Uć to jest jednak stan umysłu xD

Skomunikowanie to można robić na Widzewie, bo tam się rozgałęziają linie, ale przecież jeśli będzie takt ŁKA to nikt skomunikowań robić nie będzie.

I jaki jest sens robić to Łódź Centrum, jeśli pociąg będzie stał 10 minut na Fabrycznym? Kogo to ma niby zachęcić. Przecież Ł. Centrum ma być równie ważna dla potoku co Fabryczna.
Na Dworcu Centralnym pociągi stoją 5-10 minut bo ze Wschodniego mało osób jedzie, a z Zachodniego prawie nikt.
Niby jaki sens mają długie postoje na Fabrycznym, jesli będzie dużo pasażerów którzy będą chcieli dostać sie jak najszybciej na Centrum, a przecież Kaliska też obsługuje spory obszar.

Więc:
-albo się kompletnie nie znacie na rzeczy
-albo macie spaczony obraz św. Fabrycznej, która będzie tak wspaniała że każdy puciong będzie musiał tam przycupnąć na co najmniej kwadrans
2015-06-27 20:39:09 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@PISPUPIL

Komuna ma wrócić i zbudować od nowa Wielką Wspaniałą Łódź?
Kto wam zabrania obniżyć podatki dla przedsiębiorców w mieście, aby ściągać mały i duży biznes i ułatwiać start zwykłym ludziom, którzy emigrują za granicę?

Poza tym, niby jak wywalanie kasy w beton ma być przyczyną rozwoju? Rozwinie najwyżej firme budowlaną która wyleje beton. Gdyby wielkie inwestycje dawały impuls miastom do rozwoju, to czemu w Hiszpanii która ma 50 lotnisk, KDP i co tam jeszcze, jest taki regres i bieda?

Polecam artykuł:
http://wyborcza.pl/magazyn/1,145247,18019268,Co_wymysli_chodnik__czyli_polska_atrapa_rozwoju.html?utm_source=facebook.com&utm_medium=SM&utm_campaign=FB_Gazeta_Wyborcza
2015-06-27 21:56:00 Autor: alan
---.toya.net.pl
po to się ten dworzec buduje ale ta patologiczna sytuacja która ma miejsce obecnie że przez tak duże miasto nie jeżdżą żadne pociągi aby to zmienić a przystanek łódź centrum ma obsługiwać ruch aglomeracyjny a nie dalekobierzny
2015-06-28 01:20:37 Autor: łłnn
---.google.com
@Ave Ja:
Nie masz pojęcia, o czym piszesz. Na przystanku Łódź Centrum zatrzymywać się będą tylko pociągi regionalne i aglomeracyjne. One oczywiście nie będą długo stały na Dworcu Fabrycznym. A może jesteś w stanie wskazać główny dworzec w milionowej aglomeracji, który miałby mniej niż 8 torów? A na Dworcu Fabrycznym docelowo będzie tak:
peron 1: pociągi aglomeracyjne i regionalne
perony 2 i 3: pociągi dalekobieżne
peron 4: KDP.
Całkiem cywilizowane rozwiązanie. Peron 1 ma 300 m, pozostałe - 400 m.
2015-06-28 06:06:59 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Ave Ja:
"hahahaha, skomunikowania na stacji przelotowej ;)
Uć to jest jednak stan umysłu xD

Skomunikowanie to można robić na Widzewie, bo tam się rozgałęziają linie, ale przecież jeśli będzie takt ŁKA to nikt skomunikowań robić nie będzie.

I jaki jest sens robić to Łódź Centrum, jeśli pociąg będzie stał 10 minut na Fabrycznym? Kogo to ma niby zachęcić. Przecież Ł. Centrum ma być równie ważna dla potoku co Fabryczna.
Na Dworcu Centralnym pociągi stoją 5-10 minut bo ze Wschodniego mało osób jedzie, a z Zachodniego prawie nikt.
Niby jaki sens mają długie postoje na Fabrycznym, jesli będzie dużo pasażerów którzy będą chcieli dostać sie jak najszybciej na Centrum, a przecież Kaliska też obsługuje spory obszar.

Więc:
-albo się kompletnie nie znacie na rzeczy
-albo macie spaczony obraz św. Fabrycznej, która będzie tak wspaniała że każdy puciong będzie musiał tam przycupnąć na co najmniej kwadrans"
Patrz, a Poznaniu i Wrocławia frajerzy robią skomunikowania na stacjach przelotowych Poznań Główny i Wrocław Główny. ŁKA będzie robić skomunikowania z PICem. 10 minut dotycz połączeń dalekobieżnych PICu, to te będą czekać na skomunikowanie. Łódź Centrum to węzłem przesiadkowy na ŁTR i wkrótce ŁTM.
2015-06-28 06:11:28 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Ave Ja:
"@PISPUPIL

Komuna ma wrócić i zbudować od nowa Wielką Wspaniałą Łódź?
Kto wam zabrania obniżyć podatki dla przedsiębiorców w mieście, aby ściągać mały i duży biznes i ułatwiać start zwykłym ludziom, którzy emigrują za granicę?

Poza tym, niby jak wywalanie kasy w beton ma być przyczyną rozwoju? Rozwinie najwyżej firme budowlaną która wyleje beton. Gdyby wielkie inwestycje dawały impuls miastom do rozwoju, to czemu w Hiszpanii która ma 50 lotnisk, KDP i co tam jeszcze, jest taki regres i bieda?

Polecam artykuł:
http://wyborcza.pl/magazyn/1,145247,18019268,Co_wymysli_chodnik__czyli_polska_atrapa_rozwoju.html?utm_source=facebook.com&utm_medium=SM&utm_campaign=FB_Gazeta_Wyborcza"
Tak się znasz, na historii, że nawet nie wiesz, że to właśnie za komuny kompletnie zmarginalizowano Łódź.
2015-06-28 13:07:29 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post Ave Ja:
"@PISPUPIL

Komuna ma wrócić i zbudować od nowa Wielką Wspaniałą Łódź?
Kto wam zabrania obniżyć podatki dla przedsiębiorców w mieście, aby ściągać mały i duży biznes i ułatwiać start zwykłym ludziom, którzy emigrują za granicę?

Poza tym, niby jak wywalanie kasy w beton ma być przyczyną rozwoju? Rozwinie najwyżej firme budowlaną która wyleje beton. Gdyby wielkie inwestycje dawały impuls miastom do rozwoju, to czemu w Hiszpanii która ma 50 lotnisk, KDP i co tam jeszcze, jest taki regres i bieda?

Polecam artykuł:
http://wyborcza.pl/magazyn/1,145247,18019268,Co_wymysli_chodnik__czyli_polska_atrapa_rozwoju.html?utm_source=facebook.com&utm_medium=SM&utm_campaign=FB_Gazeta_Wyborcza"
Zastanów się nad swoimi myślami, potem napisz.
Tuż po wojnie Łódź była stolicą Polski. Wszystkie urzędy państwa były na jej terenie / i tak pierw sztucznie podtrzymywano ten rejon PRL. Następnie Łódź pozostawiono samej sobie i starzejącej się bez zmian.
Piszesz o "Kto wam zabrania obniżyć podatki" dajesz tu znajomość problemu fiskusa i skarbu państwa, a znasz rejony zwane "specjalnej strefy ekonomicznej"? co to jest? to nie kieszonkowe od mamusi, lecz to co jest nadane.
Beton wylewany jest za UE fundusze (tu ŁF)
Przykład Hiszpanii, a zastanów się nad podobieństwem Moskwa - Wwa, a reszta państwa to przymusowy dodatek. Daj mi tu do tej Hiszpanii przykład, lotniska w Gdyni i Gdańsku, które już stoją a lotniska łódzkiego i połączenia Łódź - Wwa, kiedy Okęcie było lub jest wyłączone. (tak kiedy mnie dotyczy to ...)
A KDP to nie mój czy @ Bozi wymysł, to było założenie UE nałożone na nasz kraj, którego tak tak u nas unikano (zmieniano 60/40 na 90/10) jak diabeł święconej wody (przez wszystkie rządy).
Megalomania, megalomania CAŁA POLSKA BUDUJE STOLICĘ, "DLA CIEBIE WARSZAWO" a teraz stolica i reszta świata
2015-06-28 13:33:58 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post Bozia:
"Będzie to główny węzeł przesiadkowy, a Kaliski będzie pełni formę stacji początkowej i dzielnicowej. (jak Warszawa Wschodnia/Zachodnia)"
Po wszystkich tych wpisach
a może w Wwie brak jest nowych linii metra trzeciej, czwartej, piątej, gdyż Białystok, Lublin, a nawet Wrocław o takim nakładzie jak na tą drugą linię, mogą tylko pomarzyć.

A nasza CENTRUM, to tylko jedna taka malutka jakich u nich w metrze jest wiele. Nadal nie rozumieją, że tereny naziemne są za bardzo zabudowane i natłoczone, gdzie tylko pozostaje podziemie wolne (i to nie wolne od mnogości cieków)
2015-06-29 10:48:52 Autor: miś uszatek
---.poz1.cyber-cafe.pl
Zamiast się kłócić to moglibyście się cieszyć, że w tym kraju niedasizmu jednak UDAŁO SIĘ zrobić stację Łódź Centrum. Niewiarygodne!

Jest to wieść jak najbardziej pozytywna, bez względu na to czy na dworcu Fabrycznym będą 4 perony czy 2. I zamiast się kłócić czas się radować :))
2015-06-29 14:01:42 Autor: kość
---.dynamic.gprs.plus.pl
Czy mieszkańcy Łodzi juz wiedzą, że czeka ich kilka lat zamkniętego skrzyżowania Kościuszki Zielona na czas budowy stacji -tak jak to było w Warszawie przy budowie metra?
Ew. zagrożenie dla kamienic przy budowie metodą gorniczą?
2015-06-29 14:48:56 Autor: d3
---.158.218.188.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Mieszkańcy Łodzi ze zniecierpliwieniem czekają na możliwość przejazdu 11 km tunelem z Fabrycznej na Kaliski w czasie dłuższym niż przejazd między tymi dworcami tramwajem aby zaspokoić nieodparte żądanie mośkowej mafii projektowo budowlanej dotyczące wpływu świeżej gotówki do zaspokojenia ich panowania w Łodzi i na potrzeby opodatkowania ich biznesów w kraju obiecanym.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS