NUMER 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat numeru:
Rower na kolei
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Tunel pod Łodzią powstanie za osiem lat. Jest harmonogram

| jm, Rynek Kolejowy/UMWŁ 20.08.2015 257

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-08-20 11:37:54 Autor: Harry
---.153.102.250
I bardzo dobrze

to jest brakujące ogniwo nie dla Łodzi, ale w układzie linii kolejowych w Polsce.

Harry
2015-08-20 12:00:17 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Wybory powinny odbywać się co rok...
2015-08-20 12:01:17 Autor: arrivederci w Krynicy
---.internetdsl.tpnet.pl
Za tą kasę można zmodernizować Zgierz - Kutno do 2 torów i 160km/h, zrobić sensownie Źakowice - Tomaszów o modernie i drucie do Opoczna i łącznicy Słomianka - Opoczno Płd nie wspomnę. Ale lepiej budować tunele, modernizować dworce a pociągów jak nie było tak nie ma. Tym co mają inne zdanie polecam RJ przyjazdów i odjazdów z Fabrycznego nawet z końca lat 90-ych.
2015-08-20 12:28:30 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
@arrivederci w Kryni

Inwestycje o których piszesz powinny być realizowane pomimo budowy tunelu. Pieniądze można znaleźć gdzieś indziej, nie tylko tutaj. Budowa tunelu jest bardzo istotna dla całego układu połączeń dalekobieżnych w PL i bardzo dobrze, że chociaż tego jednego nie uwalono.
2015-08-20 13:08:35 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Skoro tunel i dworzec fabryczny mają być jedna inwestycją to fabryczny nie musi być stacją końcową. W efekcie nie potrzebuje czterech peronów a wystarczą dwa. Zamiast tego można było wybudować dwie dodatkowe stacje na średnicy przy Kopcińskiego i pl. Hallera oraz zrobić łącznik pomiędzy stacjami Niciarniana i Zarzew tworząc pierwszą w tym mieście funkcjonalną pętlę bez zmiany czoła. Powodzenie byłoby murowane.
2015-08-20 13:09:52 Autor: Monika ratownika
---.centertel.pl
I bardzo dobrze. Tylko to 8 lat to trochę długo. Naprawdę nie mozna tego przyspieszyć. To bardzo ważny element infrastruktury kolejowej.
2015-08-20 13:24:31 Autor: d3
---.146.182.194.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Ten tunel dla podmiejskich można by było śmignąć w dwa lata gdyby chciano go budować po trasie rozpoczętego tunelu w czasie okupacji (długość 2,700m) a nie jak teraz Hiszpanie podkręceni przez żydków z "Manufaktury" zaproponowali i zatwierdzili trasowanie o długości 11 km. drogą absurdalnie okrężną gdzie trasa biegnie idealnie ze wschodu na zachód to tunel miejscami ustawia się prostopadle do trasy raz w kierunku północnym a raz południowym.
2015-08-20 15:27:12 Autor: Xawery
---.dynamic.gprs.plus.pl
Program dla województwa, który skupia się tylko na jednym mieście. Na dodatek to miasto się wyludnia. Lepiej tam rozbudować jakiś przemysł bo nie będzie miał kto korzystać z tych tuneli.
2015-08-20 17:56:00 Autor: x
---.toya.net.pl
Nie rozumiem, to teraz jak skończą dworzec to potem znowu rozkopią?
2015-08-20 22:10:21 Autor: Kolejarz realista
---.dynamic.mm.pl
Pana Dyrektora Marka Fabera zwolnili ( podobno ) - kto im to zbuduje ? Politycy NIE !
2015-08-21 18:04:32 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Długi okres między przetargiem, a rozpoczęciem budowy. 1,5 roku na przetarg i podpisanie umowy? Trochę długo, chyba, że 2018 dotyczy dotyczy rozpoczęcia prac gruncie
2015-08-22 08:52:38 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post arrivederci w Krynicy:
"Za tą kasę można zmodernizować Zgierz - Kutno do 2 torów i 160km/h, zrobić sensownie Źakowice - Tomaszów o modernie i drucie do Opoczna i łącznicy Słomianka - Opoczno Płd nie wspomnę. Ale lepiej budować tunele, modernizować dworce a pociągów jak nie było tak nie ma. Tym co mają inne zdanie polecam RJ przyjazdów i odjazdów z Fabrycznego nawet z końca lat 90-ych."
Przy obecnym układzie węzła, inwestycje w linie kolejowe wychodzące z Łodzi nie przyniosłyby pożądanego efektu. Co do lat 90, to kiedyś istniało myślne, że nie wszytko musi kończyć biegu w Warszawie. Dziś (poza Wawa - Łódź) trzon oferty to połączenia tranzytowe i na tym trzeba się skupić i do tego potrzebny jest centryczny dworzec i tunel średnicowy.
2015-08-22 08:55:28 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post życzliwy:
"Skoro tunel i dworzec fabryczny mają być jedna inwestycją to fabryczny nie musi być stacją końcową. W efekcie nie potrzebuje czterech peronów a wystarczą dwa. Zamiast tego można było wybudować dwie dodatkowe stacje na średnicy przy Kopcińskiego i pl. Hallera oraz zrobić łącznik pomiędzy stacjami Niciarniana i Zarzew tworząc pierwszą w tym mieście funkcjonalną pętlę bez zmiany czoła. Powodzenie byłoby murowane."
Dla ciebie to najlepiej byłoby jakby Fabryczny wyglądał jak kurnik Wileński.
2015-08-22 08:59:33 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Monika ratownika:
"I bardzo dobrze. Tylko to 8 lat to trochę długo. Naprawdę nie mozna tego przyspieszyć. To bardzo ważny element infrastruktury kolejowej."
Można, ale nie wszystko zależy od PLK, sam przetarg dużo zajmie. Do tego mogą wystąpić perturbacje jak z przetargu na Fabryczny, gdzie sprawa się ciągła, wręcz zawisła na włosku (było blisko anulowania przetargu) a PLK wybrało z nożem na gardle drugą ofertę, która całe szczęście się wybroniła. (pierwotny zwycięzca przegrał w KIO)
2015-08-22 09:01:43 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Xawery:
"Program dla województwa, który skupia się tylko na jednym mieście. Na dodatek to miasto się wyludnia. Lepiej tam rozbudować jakiś przemysł bo nie będzie miał kto korzystać z tych tuneli."
Przemysłem, to nie się zajmie rząd i to tak, żeby nie wszystkie inwestycje były lokowane w Poznaniu, Wrocławiu, czy Krakowie, czy ich okolicach.
2015-08-22 09:42:58 Autor: 33
---.146.83.110.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
O widzę że pod koniec wakacji sponsor z USA zebrał haracze w Polsce i znów zaczął płacić stąd ta wzorowa aktywność. Aj-waj.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat najnowszego raportu jest z jednej strony wakacyjny, a z drugiej – mocno rozgrzewający opinię publiczną – czyli kolej i rower. Jak zwykle, nie brakuje również ciekawych rozmów, tematu integracji komunikacji czy przyszłości technologicznej, takiej jak wodór i ETCS. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5