Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Tunel pod Łodzią powstanie za osiem lat. Jest harmonogram

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy/UMWŁ

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Tunel pod Łodzią powstanie za osiem lat. Jest harmonogram
Komisja Europejska chce, żeby dworzec Łódź Fabryczna był tylko pierwszym etapem inwestycji zawierającej w sobie również budowę tunelu średnicowego pod miastem. Takie stanowisko zostało wyrażone w decyzji o współfinansowaniu inwestycji z pieniędzy unijnych.

Jak informuje Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, w związku z taką deklaracją, komitet monitorujący studium wykonalności tunelu opracował harmonogram prac dotyczący realizacji inwestycji. Zakłada on ogłoszenie postępowania przetargowego na projekt i realizację tunelu w połowie 2016 r., rozpoczęcie prac budowlanych w końcu 2018 r., i ukończenie realizacji w 2023 r.

Harmonogram został przyjęty m.in. przy udziale ekspertów do spraw ochrony środowiska z PKP PLK i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. – Terminy realizacji przedsięwzięcia oraz możliwości jego finansowania są jak najbardziej realne – zapowiada marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień.

Marszałek zabiega przy tym o budowę przystanku Centrum/Zielona. Wypadki nabrały tempa pod koniec czerwca. Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska przyłączyła się do demonstracji w sprawie inwestycji, proponując publicznie udział Urzędu Miasta w finansowaniu budowy stacji. Jego lokalizacja została wzięta pod uwagę przy sporządzaniu studium wykonalności tunelu przez PKP PLK. – Jest to miejsce skrzyżowań z podstawowymi liniami komunikacji miejskiej i zapewni pełną integrację przewozów miejskich z Łódzką Koleją Aglomeracyjną – wyjaśnia marszałek Stępień. Przebieg podziemnej linii pod skrzyżowaniem Zielona – Zachodnia – al. Kościuszki może ulec korekcie, by budowa stacji Łódź Centrum nie musiała pociągać za sobą wyburzeń śródmiejskich kamienic.

Przypomnijmy, że tunel średnicowy pod Łodzią jest jedną z podstawowych inwestycji, którą przewiduje Kontrakt Terytorialny dla Województwa Łódzkiego. Ma być finansowany z pieniędzy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Funduszu Kolejowego. Koszt budowy szacuje się na 2 mld 300 mln zł.


Kongres Kolejowy odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. Prezes PKP Intercity weźmie udział w panelu dotyczącym statystyk przewozów pasażerskich.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5