NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź – Zgierz: Start robót w tym kwartale. Zgierz – Łęczyca nieco później niż planowano

| Kasper Fiszer 29.01.2020 3,4k

Łódź – Zgierz: Start robót w tym kwartale. Zgierz – Łęczyca nieco później niż planowano
Pociąg na stacji Łódź-Żabieniecfot. Kasper Fiszer
W Zgierzu prowadzona jest obecnie przebudowa wiaduktu nad ul. Długą. Poprzedza ona kompleksowy remont linii kolejowej nr 15 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz. Zasadnicze prace rozpoczną się w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. W trzecim, a nie w drugim kwartale tego roku budowa zacznie się natomiast pomiędzy Zgierzem a Łęczycą.
Jesienią zeszłego roku rozpoczęły się prace na dcinku linii nr 15 pomiędzy Łodzią-Żabieńcem a Zgierzem. Obejmują one przede wszystkim przebudowę wiaduktu nad ul. Długą w Zgierzu. W związku z tym ruch na tym odcinku prowadzony jest obecnie tylko po jednym torze.

Prace na linii 16 nieco później 

Są to jednak jedynie tzw. roboty wyprzedzające wykonywane przed modernizacją całego odcinka Łódź Kaliska – Zgierz. Inwestycja ta jest częścią planowanej przebudowy ciągu linii nr 15 i 16 Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno. Jak zapowiada zarządca infrastruktury, zasadnicza część inwestycji rozpocznie się jeszcze w tym kwartale.

– Na odcinkach Zgierz – Ozorków i Ozorków – Łęczyca roboty budowlane zaplanowano natomiast w trzecim kwartale tego roku – zapowiada Radał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP PLK. W ciągu ostatnich miesięcy dokonano więc pewnych przesunięć w harmonogramie. We wrześniu 2019 r. spółka wskazywała bowiem planowany termin startu robót na drugi kwartał. Aktualnie trwają prace projektowe.

Problemy z przepustowością pozostaną przynajmniej częściowo aktualne

– W ramach projektu powstaną nowe, funkcjonalne perony m.in. na stacjach Łódź-Żabieniec, Zgierz, Ozorków i Łęczyca – mówi nasz rozmówca. Przypomina przy tym, że w ramach inwestycji dopuszczalna prędkość ma zostać podniesiona do 120 km/godz. W jego opinii usprawni to podróże koleją m.in. z aglomeracji łódzkiej w kierunku Poznania.

Mówi on również, że przedsięwzięcie, które potrwać ma do 2023 r., będzie miało pozytywny wpływ także na ruch towarowy. Należy jednak podkreślić, że w dużej mierze nierozwiązany pozostanie jeden z podstawowych problemów eksploatacyjnych – niska przepustowość. Pomimo odbudowy kilku mijanek jednotorowy charakter trasy od Zgierza do Kutna wciąż nie będzie pozwalać na pełną elastyczność w przygotowywaniu rozkładów jazdy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5