Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ŁKA: Zmiany w przetargu na hybrydy. „Zwiększamy konkurencyjność postępowania”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
25-01-2021
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ŁKA: Zmiany w przetargu na hybrydy. „Zwiększamy konkurencyjność postępowania”
fot. Kasper FiszerPociąg ŁKA w Koluszkach
Łódzka Kolej Aglomeracyjna wprowadza pewne zmiany w postępowaniu na dostawę elektryczno-spalinowych jednostek trakcyjnych. Potencjalnym dostawcom postawione zostały nieco niższe niż pierwotnie zakładano wymagania formalne. Dostali oni też nieco więcej czasu na przygotowanie swoich ofert.

Niedawno Łódzka Kolej Aglomeracyjna ogłosiła przetarg na zakup trzech spalinowo-elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pojazdy mają zostać skierowane przede wszystkim do obsługi trasy z Łodzi do Opoczna, która przebiega częściowo po niezelektryfikowanym odcinku linii nr 25, a częściowo po ciągu linii z siecią trakcyjną. Jednostki mają zostać dostarczone do kwietnia 2023 r. Póki co łódzki przewoźnik nie dysponuje żadnym taborem przeznaczonym do obsługi odcinków niezelektryfikowanych.

ŁKA łagodzi wymagania wobec oferentów

W ostatnich dniach spółka wprowadziła pewne zmiany w ogłoszeniu o przetargu. – Zmieniliśmy warunek udziału w postępowaniu w zakresie posiadania zdolności technicznej lub zawodowej potencjalnych wykonawców – mówi Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Spółka poluzowała nieco wymogi dotyczące doświadczenia producenta, choć nadal wymaga od ubiegającego się o kontrakt, by ten mógł udowodnić, że w ciągu ostatnich pięciu lat należycie wywiązał się z zamówienia na dostawę przynajmniej jednego nowego bądź zmodernizowanego kolejowego pojazdu elektrycznego i jednego hybrydowego albo jednego pojazdu elektrycznego i jednego spalinowego.

– Celem tej zmiany było zwiększenie konkurencyjności postępowania – tłumaczy nasza rozmówczyni. W informacji o zmianach w ogłoszeniu pojawiła się także wzmianka o korektach zapisów o warunkach oceny ofert. Same warunki nie uległy jednak zmianie i oferenci będą oceniani na podstawie ceny zakupu pojazdu (40 proc.), kosztów jego utrzymania (30 proc.) oraz trzech kryteriów jakościowych (po 10 proc. wagi każde) związanych ze zużyciem energii elektrycznej i paliwa oraz długością niskiej podłogi.

Więcej czasu na złożenie ofert

Przedłużony został natomiast czas na przygotowanie ofert. Termin ich składania miał według pierwotnych założeń minąć 27 stycznia. Ostatecznie przesunięto go jednak na 12 lutego.

Warto także zwrócić uwagę, że postępowanie zawiera opcję na dostawę dwóch kolejnych egzemplarzy hybryd elektryczno-spalinowych. Flota pięciu pojazdów dostosowanych do ruchu po liniach niezelektryfikowanych pozwoliłaby na rozszerzenie oferty na trasie do Opoczna i uruchomienie większej liczby bezpośrednich kursów do Łodzi. Według informacji przekazanych nam w zeszłym roku przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego samorząd rozważa też wykorzystanie tego rodzaju taboru do prowadzenia przewozów do Spały.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5