Na początku stycznia przyszłego roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi zapowiadane połączenie Zgierz – Łódź Widzew – Skierniewice. Przewoźnik będzie oferował na kolejnej swojej trasie dwie pary połączeń dziennie. Rozwój sieci ŁKA ma przyczynić się do dalszego wzrostu liczby podróżnych – w tym roku przewieziono ich już niemal 2 mln.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna przedstawiła dziś szczegóły dotyczące zapowiadanego uruchomienia kolejnej swojej linii – do Skierniewic. Kursy realizowane będą w dni robocze od początku przyszłego roku. Przewoźnik uruchomi póki co tylko dwie pary pociągów, do znaczniejszego rozszerzenia oferty niezbędny byłby bowiem dodatkowy tabor. Spółka planuje jego zakup w bieżącej perspektywie unijnej, ale prawdopodobnie pojawi się on dopiero za trzy – cztery lata.
– To pierwsze połączenie wykraczające poza pierwotny plan zasięgu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – podkreślał na dzisiejszej konferencji prasowej Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. – To ekologiczny i niezawodny środek transportu, będziemy więc chcieli go dalej rozwijać, spółka na pewno skorzysta ze środków unijnych i rozszerzy po raz kolejny swoją ofertę. Na ŁKA czekają m.in. Piotrków Trybunalski, Tomaszów Mazowiecki czy Opoczno – mówił.
Tymczasem przewoźnik chce zapewnić możliwość wygodnego dojazdu do pracy w Łodzi dla skierniewiczan. – Dwa pociągi ułożone są tak, by można było dotrzeć do Łodzi na godzinę 7:00 i wyjechać z powrotem po 15:00 – wskazywała Anna Lenarczyk, dyrektor handlowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Nieco taniej niż dotychczas, ale tylko w weekendy
– Pociągi te zapewnią bezpośrednie połączenie do Zgierza – zapowiada przedstawicielka wojewódzkiej spółki. Oznacza to, że skierowane zostaną nie podstawową trasą do Łodzi Kaliskiej, a tzw. małą koleją obwodową przez mniej popularne przystanki Stoki, Marysin i Arturówek. Jak podkreśliła dyrektor handlowa ŁKA, w przypadku kursu porannego zapewniono skomunikowanie na pociąg TLK do Warszawy, co ma ułatwić podróż do stolicy mieszkańcom mniejszych miejscowości.
Uruchomienie dwóch par nowych pociągów nie będzie oznaczało likwidacji innych kursów Przewozów Regionalnych, a rozszerzenie oferty. Anna Lenarczyk deklaruje, że bilety okresowe ŁKA honorowane będą w pociągach Regio PR, a cena biletu miesięcznego ŁKA pozostanie na obecnym poziomie 289 zł. Taka sama u obu przewoźników będzie też cena dla podróżujących na podstawie biletów jednorazowych – PR oferują bilety za 14 zł w ramach promocji Połączenie w Dobrej Cenie, ŁKA ustaliło tę samą cenę biletu wydawanego w ramach oferty Łódź Bliżej Ciebie. Nieznacznie taniej będzie natomiast w weekendy – pasażerowie ŁKA zapłacą wówczas 13,26 zł (spółka stosuje wówczas ofertę Bilet Wycieczkowy).
Przyczyny opóźnień leżą po stronie PLK
Łódzka Kolej Aglomeracyjna podsumowała też swoją działalność w 2015 roku. Od 1 stycznia do 30 listopada przewoźnik przewiózł ponad 1 mln 800 tys. podróżnych i liczy, że przed końcem grudnia liczba ta przekroczy 2 mln. ŁKA utrzymała też dobre wyniki punktualności kursów – w I i II kwartale na poziomie 98 proc., w III – 96 proc. – Spadek związany był z pracami modernizacyjnymi prowadzonymi przez PKP PLK, opóźnienia nie wynikały z naszej winy – zapewniał Andrzej Wasilewski, prezes spółki.