Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
27-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie
fot. Twitter / Janusz Malinowski
Newag zakończył realizację kontraktu na pięć hybrydowych Impulsów 2 dla ŁKA. Dwie jednostki zamówione w ramach prawa opcji dotarły do odbiorcy. Pojazdy będą obsługiwały połączenia do Opoczna i Skarżyska-Kamiennej, które za dwa tygodnie przejmie ŁKA.

Do bazy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej przy stacji Łódź Widzew dotarły kolejne dwa dwutrakcyjne, elektryczno-spalinowe zespoły trakcyjne 36WEh. Są to jednostki objęte prawem opcji, z którego przewoźnik postanowił skorzystać w maju bieżącego roku. Tym samym ŁKA ma już komplet zamówionych w Newagu pojazdów hybrydowych (zamówienie podstawowe obejmowało trzy sztuki). Spółka nie zamierza na razie zamawiać kolejnych takich jednostek.

Spalinowo-elektryczne zespoły trakcyjne będą wykorzystywane na odcinku linii 25 między Tomaszowem Mazowieckim a Skarżyskiem Kamienną, którego obsługę ŁKA przejmie od Polregio w nowym rocznym rozkładzie jazdy. Korzyścią dla pasażerów – oprócz wyższego standardu taboru – będzie możliwość dojazdu bez przesiadki do stacji Łódź Fabryczna: do prowadzącego do niej tunelu nie są wpuszczane pojazdy spalinowe, którymi połączenia do Skarżyska obsługuje dotychczasowy operator. Trzy hybrydy, które dotarły do przewoźnika jako pierwsze, obsługiwały w sezonie letnim połączenie weekendowe Łódź Fabryczna – Tomaszów Mazowiecki – Spała.

Hybrydowe zespoły trakcyjne ŁKA mogą poruszać się z prędkością 160 km/h na silnikach elektrycznych i 120 km/h – na spalinowym. Ich pojemność to 300 osób, w tym przeszło 140 na miejscach siedzących. Ich zakup został dofinansowany z funduszy unijnych.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Elf 3 dla ŁKA na testach na torze w Żmigrodzie

Tabor i technika

Elf 3 dla ŁKA na testach na torze w Żmigrodzie

Daniel Siwak 02 lipca 2025

Łódzkie: Czy ŁKA pojedzie do CPK?

Pasażer

Łódzkie: Czy ŁKA pojedzie do CPK?

Kasper Fiszer 02 czerwca 2025

ŁKA: Tak wyglądają Elfy 3 w hali uruchomień [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

ŁKA: Dwa nowe Elfy 3 prawie gotowe

Tabor i technika

ŁKA: Dwa nowe Elfy 3 prawie gotowe

Roman Czubiński 08 maja 2025

Zobacz również:

Elf 3 dla ŁKA na testach na torze w Żmigrodzie

Tabor i technika

Elf 3 dla ŁKA na testach na torze w Żmigrodzie

Daniel Siwak 02 lipca 2025

Łódzkie: Czy ŁKA pojedzie do CPK?

Pasażer

Łódzkie: Czy ŁKA pojedzie do CPK?

Kasper Fiszer 02 czerwca 2025

ŁKA: Tak wyglądają Elfy 3 w hali uruchomień [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

ŁKA: Dwa nowe Elfy 3 prawie gotowe

Tabor i technika

ŁKA: Dwa nowe Elfy 3 prawie gotowe

Roman Czubiński 08 maja 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij