Łódzka Kolej Aglomeracyjna rezygnuje z utrzymywania kategorii pociągów osobowych i w ich miejsce wprowadza osobne kategorie dla pociągów zwykłych i przyśpieszonych. Przewoźnik zwiększy też liczbę połączeń na liniach regionalnych. Czas przejazdu w niektórych relacjach ulegnie natomiast znacznemu skróceniu.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna zaprezentowała dziś założenia swojego nowego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie w najbliższą niedzielę. Najważniejszą zmianą będzie oczywiście rozpoczęcie obsługi odcinka Łódź Widzew – Łódź Fabryczna. Na nowy dworzec wjedzie ostatecznie 40 pociągów (20 par kursów). Na tym lista istotnych nowości się jednak nie kończy.
Nie wszystkie pociągi na Fabryczną– Liczba kursów ŁKA zwiększy się o 57 – zapowiedział Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. Dodatkowe pociągi pojadą do i z Kutna (2 pary), Koluszek (1 para), Skierniewic (3 pary) i Warszawy (1 para w weekendy), a także na linii Łódź Widzew – Zgierz (3 kursy). Do łącznego bilansu województwo wliczyło także połączenia na odcinku Łódź Widzew – Łódź Fabryczna.
Co zaskakujące, na Fabryczną skierowana zostanie tylko część pociągów ze Skierniewic. Pozostałe skończą bieg na stacji Łódź Widzew. Jak tłumaczył prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Andrzej Wasilewski, nie jest to związane z przepustowością tunelu do nowego dworca, a z koniecznością domknięcia obiegów. – Trzeba pamiętać, że na Fabrycznej nie ma np. stanowisk do sprzątania składów – mówił.
Szybciej do Sieradza i Łowicza, „sprinterem” do SkierniewicZgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami PKP PLK, istotnie skróci się czas przejazdu w relacjach do
Łowicza (o siedem minut) i
Sieradza (o osiem). Dzięki temu do obu tych miast będzie można dotrzeć w czasie nieprzekraczającym godziny. Kilka kursów ze Zgierza skierowanych zostanie natomiast przez Łódź Widzew na Łódź Fabryczną, dzięki czemu z satelickiego miasta szybciej będzie można dostać się do ścisłego centrum aglomeracji. – Nasz nowy rozkład jest bardzo dobry dla pasażerów – ocenił Andrzej Wasilewski. Jak zaznaczył Witold Stępień, ma on pozwolić podróżnym także na łatwiejsze przesiadki do pociągów innych przewoźników.
Kolejna zmiana w rozkładzie będzie mieć charakter formalny. ŁKA rezygnuje bowiem z dotychczasowej tradycyjnej kategorii pociągów osobowych i wprowadza w ich miejsce dwie kategorie handlowe – ŁKA i ŁKA Sprinter (te ostatnie oznaczone były w internetowej wyszukiwarce rozklad-pkp.pl jako... ŁKS, ostatecznie przyjęto oznaczenie LS). Ta ostatnia obejmie weekendowe połączenia do Warszawy i pomijające niektóre przystanki pociągi do Skierniewic. Rozróżnienie ma zwiększyć czytelność rozkładów jazdy. – Ceny biletów do stolicy zostaną utrzymane – zapewnił Andrzej Wasilewski. Bilet normalny na sobotni lub niedzielny kurs pomiędzy dwoma największymi miastami centralnej Polski kosztuje 24 zł.