Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Z Łodzi do Sieradza szybciej... jeszcze przed modernizacją

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Z Łodzi do Sieradza szybciej... jeszcze przed modernizacją
fot. Kasper FiszerPociąg ŁKA z Łodzi do Sieradza
Znaczne podniesienie prędkości na niemal całym odcinku Łódź – Zduńska Wola pozwoli na istotne skrócenie czasu przejazdu z Łodzi do Sieradza jeszcze przed rozpoczęciem dużej modernizacji trasy. Prace na linii nr 14 wykonywane obecnie przez PKP PLK w ramach kilku oddzielnych zadań zakończą się jeszcze w tym miesiącu.

W grudniu czas przejazdu pociągiem osobowym z Łodzi do Sieradza skróci się do mniej niż godziny. Pociągi ŁKA pokonają 59-kilometrową trasę w około 56 minut (dziś jadą o około osiem minut dłużej). Pasażerowie odczują więc poprawę parametrów jeszcze przed rozpoczęciem modernizacji odcinka Łódź – Zduńska Wola, której start planowany jest na rok 2018.

Prace także na odcinku nieobjętym zaplanowaną modernizacją

PKP Polskie Linie Kolejowe wskazują, że przyspieszenie możliwe jest dzięki realizacji kilku zadań o charakterze utrzymaniowym. Prace toczą się zarówno na odcinku, który za dwa lata będzie kompleksowo modernizowany, jak i na fragmencie trasy, którego generalny remont jest na razie odsunięty w czasie. Na tym ostatnim, między Zduńską Wolą a Sieradzem, trwają obecnie roboty nawierzchniowe i okołotorowe.

Obejmują one czterokilometrowy fragment linii nr 14 pomiędzy stacją Zduńska Wola a przystankiem Męcka Wola. – Ich efektem będzie utrzymanie prędkości rozkładowej 100 km/h poprzez zapobieżenie degradacji nawierzchni skutkującej w przypadku braku naprawy koniecznością wprowadzenia ograniczenia prędkości. Poprawione zostaną także komfort oraz bezpieczeństwo jazdy – mówi Łukasz Kwasiborski z Wydziału Prasowego PKP PLK.

O 20 km/h szybciej, ale tylko ezt

Spadkowi prędkości ma zapobiegać także wymiana szyn na różnych odcinkach linii nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Tuplicami realizowana w ramach oddzielnego zadania. Istotny wpływ na skrócenie czasu przejazdu będą miały natomiast roboty realizowane w samej Łodzi. PKP PLK prowadzi tam obecnie naprawę bieżącą jednego z torów w obrębie posterunku odgałęźnego Retkinia. Pozwoli ona na likwidację ograniczenia prędkości do 30 km/h.

– Wszystkie prowadzone roboty mają zapewnić utrzymanie prędkości lub ewentualnie, jeśli jest taka możliwość, jej podwyższenie w wybranych lokalizacjach po naprawie nawierzchni – deklaruje przedstawiciel PKP PLK. W połowie grudnia podniesiona zostanie także prędkość szlakowa dla elektrycznych zespołów trakcyjnych na całym niemal 40-kilometrowym odcinku Łódź Kaliska – posterunek odgałęźny Gajewniki (znajduje się on na przedmieściach Zduńskiej Woli). Jednostki elektryczne pojadą tam 80 km/h. – Dla pozostałych pociągów pasażerskich pozostaje 60 km/h – mówi Łukasz Kwasiborski.

Lepsza pozycja kolei w aglomeracji łódzkiej

Zmiany będą miały duży wpływ nie tylko na ruch regionalny, ale i ściśle aglomeracyjny. Znacznie skróci się bowiem czas przejazdu z Łodzi do Pabianic – od połowy grudnia większość pociągów dojedzie do satelickiego miasta w 12 minut (obecnie 15–16, jeszcze kilka lat temu – ok. 18). Jak wskazuje zarządca infrastruktury, wszystkie realizowane obecnie roboty na linii nr 14 zakończą się jeszcze w listopadzie. Podniesienie prędkości powinno więc odbyć się bez opóźnień wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Spore problemy z ruchem pociągów w Warszawie [aktualizacja]

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Michał Szymajda 25 lipca 2022

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Spore problemy z ruchem pociągów w Warszawie [aktualizacja]

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Michał Szymajda 25 lipca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5