Za trzy miesiące prędkość na linii nr 15 zostanie podniesiona do 100 km/h – zapowiadają PKP PLK. W celu poprawy parametrów technicznych trasy przeprowadzony zostanie szereg prac naprawczo-utrzymaniowych. Niektóre spowodują krótkotrwałe utrudnienia w ruchu pociągów, zwłaszcza Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Jak poinformował zarządca infrastruktury, od grudnia pociągi kursujące pomiędzy aglomeracją łódzką a Łowiczem pojadą szybciej. – Prędkość na linii nr 15 zostanie podniesiona z 90 do 100 km/h na odcinku Łowicz Przedmieście – Łódź Kaliska – zapowiada Łukasz Kwasiborski, specjalista ds. relacji z mediami PKP Polskich Linii Kolejowych. Oznacza to niewielkie skrócenie czasu jazdy także w przypadku pociągów kierowanych z Łodzi linią nr 16 do Kutna, które korzystają z linii nr 15 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz.
Dwa dni komunikacji zastępczejW związku z tym PKP PLK prowadzić będą roboty o charakterze utrzymaniowo-naprawczym, które mają poprawić stan techniczny linii na tyle, by możliwa była zmiana jej parametrów. Obejmą one nawierzchnię kolejową i podtorze na wybranych odcinkach. Część prac wymagać będzie czasowego wstrzymania ruchu pociągów. Podróżujący na tej trasie muszą więc przygotować się na krótkotrwałe utrudnienia.
Jak informuje Łódzka Kolej Aglomeracyjna, jej kursy będą częściowo zastąpione autobusami 28 i 29 września. Zawieszony będzie wówczas ruch pociągów pomiędzy Głownem a Strykowem. Podróż pociągami regionalnymi wydłuży się wówczas o kilka minut. Kursy dalekobieżne PKP Intercity skierowane będą natomiast objazdem przez Kutno.
Odetną wjazd na nieużywaną bocznicę – Bedziemy wówczas prowadzić prace w Strykowie. Zakres robót obejmie likwidację jednego rozjazdu i zabudowanie go przęsłem torowym – tłumaczy Łukasz Kwasiborski. Jak zapewnia, zmiana w układzie torowym nie wpłynie negatywnie na możliwość prowadzenia ruchu. – Nie obniżamy w ten sposób ani funkcjonalności, ani przepustowości stacji Stryków. Rozjazd leży w torze szlakowym i prowadzi na nieeksploatowaną od wielu lat bocznicę – stwierdza przedstawiciel PKP PLK.
Jak wskazuje zarządca infrastruktury, parametry rozjazdu nie pozwalały na podniesienie prędkości, a jego likwidacja będzie skutkować także brakiem konieczności jego bieżącej konserwacji. – Szacunkowy koszt prac to około 120 tys. zł – mówi Łukasz Kwasiborski. Przypomnijmy, że pewne czasowe zmiany w rozkładzie jazdy pociągów z Łodzi do Łowicza związane są także z
pracami na linii kutnowskiej.