NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ŁKA: Rozbudowane Flirty tak samo bezawaryjne, jak dwuczłonowe

| Kasper Fiszer 13.06.2022 2,8k

ŁKA: Rozbudowane Flirty tak samo bezawaryjne, jak dwuczłonowe
fot. Stadler Polska
Pierwsze tygodnie eksploatacji wydłużonych jednostek Flirt przyniosły bardzo dobre wyniki ich sprawności. Podobnie jak w przypadku pozostałych pojazdów ŁKA, ich serwisem zajmuje się producent – Stadler. Sześć pierwszych zespołów trakcyjnych po wydłużeniu trafiło już do obsługi wszystkich tras regionalnych i międzyregionalnych łódzkiego przewoźnika.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna jest pierwszym polskim przewoźnikiem kolejowym, który zdecydował się na skierowanie do rozbudowy eksploatowanych już wcześniej jednostek trakcyjnych. W 2014 r. rozpoczęły się dostawydwudziestu dwuczłonowych Flirtów produkcji siedleckiego Stadlera. Z biegiem lat ich pojemność okazała się jednak zbyt mała do obsługi najbardziej popularnych połączeń. Spółka zleciła więc producentowi wydłużenie zespołów trakcyjnych o trzeci człon środkowy.

Sześć z dziesięciu wydłużanych pojazdów jest już w Łodzi


Jak poinformowała nas ŁKA, proces wydłużania pojazdów przebiega zgodnie z założonym harmonogramem. Do eksploatacji w Łodzi trafiło już zatem sześć trójczłonowych pociągów. – W zakładzie wykonawcy znajdują się dwa kolejne pojazdy. Pozostałe będą sukcesywnie przekazywane do rozbudowy – mówi Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

– Trzyczłonowe Flirty eksploatowane są na wszystkich trasach obsługiwanych przez naszą spółkę – wskazuje nasza rozmówczyni. Dłuższe jednostki wyjeżdżają też poza granice województwa łódzkiego, bo bywają kierowane np. na międzyregionalną trasę Łódź – Poznań. Dostawa ostatniego z poddawanych wydłużeniu zespołów trakcyjnych ma nastąpić w trzecim kwartale tego roku.

Stadler zapewnia niemal stuprocentową gotowość do ruchu

ŁódzkaKolej Aglomeracyjna wielokrotnie podkreślała, że wykorzystywany przez nią tabor cechuje się bardzo niską awaryjnością. Pierwszy okres eksploatacji nowego typu taboru zdaje się potwierdzać ten trend także w przypadku długich Flirtów. Umowa pomiędzy przewoźnikiem a producentem, który zajmuje się także serwisem pojazdów, zobowiązuje Stadlera do utrzymywania odpowiednich wskaźników sprawności i gotowości jednostek. – Dotychczas wynoszą one ponad 99 proc. – zapewniła nasza rozmówczyni.

Po rozbudowie pociągi zostały formalnie oznaczone jako nowy typ i uzyskały symbol LM4268. Oznaczenie to nawiązuje do symbolu opisującego dwuczłonowe Flirty (L4268(. Przypomnijmy, że ŁKA równolegle wprowadza do ruchu także hybrydowe jednostki Impuls z nowosądeckiego Newagu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

ŁKA (487)
(765)

Więcej z regionu:

Łódzkie (1796)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

ŁKA (487)
(765)

Wiecej z regionu:

Łódzkie (1796)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5