Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ŁKA: Rozbudowane Flirty tak samo bezawaryjne, jak dwuczłonowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-06-2022
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ŁKA: Rozbudowane Flirty tak samo bezawaryjne, jak dwuczłonowe
fot. Stadler Polska
Pierwsze tygodnie eksploatacji wydłużonych jednostek Flirt przyniosły bardzo dobre wyniki ich sprawności. Podobnie jak w przypadku pozostałych pojazdów ŁKA, ich serwisem zajmuje się producent – Stadler. Sześć pierwszych zespołów trakcyjnych po wydłużeniu trafiło już do obsługi wszystkich tras regionalnych i międzyregionalnych łódzkiego przewoźnika.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna jest pierwszym polskim przewoźnikiem kolejowym, który zdecydował się na skierowanie do rozbudowy eksploatowanych już wcześniej jednostek trakcyjnych. W 2014 r. rozpoczęły się dostawydwudziestu dwuczłonowych Flirtów produkcji siedleckiego Stadlera. Z biegiem lat ich pojemność okazała się jednak zbyt mała do obsługi najbardziej popularnych połączeń. Spółka zleciła więc producentowi wydłużenie zespołów trakcyjnych o trzeci człon środkowy.

Sześć z dziesięciu wydłużanych pojazdów jest już w Łodzi


Jak poinformowała nas ŁKA, proces wydłużania pojazdów przebiega zgodnie z założonym harmonogramem. Do eksploatacji w Łodzi trafiło już zatem sześć trójczłonowych pociągów. – W zakładzie wykonawcy znajdują się dwa kolejne pojazdy. Pozostałe będą sukcesywnie przekazywane do rozbudowy – mówi Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

– Trzyczłonowe Flirty eksploatowane są na wszystkich trasach obsługiwanych przez naszą spółkę – wskazuje nasza rozmówczyni. Dłuższe jednostki wyjeżdżają też poza granice województwa łódzkiego, bo bywają kierowane np. na międzyregionalną trasę Łódź – Poznań. Dostawa ostatniego z poddawanych wydłużeniu zespołów trakcyjnych ma nastąpić w trzecim kwartale tego roku.

Stadler zapewnia niemal stuprocentową gotowość do ruchu

ŁódzkaKolej Aglomeracyjna wielokrotnie podkreślała, że wykorzystywany przez nią tabor cechuje się bardzo niską awaryjnością. Pierwszy okres eksploatacji nowego typu taboru zdaje się potwierdzać ten trend także w przypadku długich Flirtów. Umowa pomiędzy przewoźnikiem a producentem, który zajmuje się także serwisem pojazdów, zobowiązuje Stadlera do utrzymywania odpowiednich wskaźników sprawności i gotowości jednostek. – Dotychczas wynoszą one ponad 99 proc. – zapewniła nasza rozmówczyni.

Po rozbudowie pociągi zostały formalnie oznaczone jako nowy typ i uzyskały symbol LM4268. Oznaczenie to nawiązuje do symbolu opisującego dwuczłonowe Flirty (L4268(. Przypomnijmy, że ŁKA równolegle wprowadza do ruchu także hybrydowe jednostki Impuls z nowosądeckiego Newagu.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5