NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

ŁKA: Przyspieszamy zmianę czoła pociągu

| Kasper Fiszer 15.11.2016 71

ŁKA: Przyspieszamy zmianę czoła pociągu
Pociąg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnejfot. Kasper Fiszer
Łódzki przewoźnik może zmieniać kierunek jazdy swoich pociągów już w pięć minut. Zostanie to wykorzystane już w grudniu, kiedy kursy ze Zgierza do Łodzi Fabrycznej będą zmieniać czoło na Widzewie. Być może wkrótce na podziemny dworzec skierowane zostaną także pociągi z Kutna.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi w nowym rozkładzie jazdy bezpośrednie kursy ze Zgierza przez Łódź Widzew do Łodzi Fabrycznej. Utworzy w ten sposób realizowane tylko kilka razy dziennie, ale bez wątpienia najszybsze połączenie satelickiego miasta ze ścisłym centrum stolicy aglomeracji. Stało się to możliwe nie tylko dzięki planowanemu na 11 grudnia otwarciu nowego podziemnego dworca, ale i dzięki znacznemu skróceniu czasu potrzebnego na zmianę kierunku jazdy, która będzie odbywać się na stacji Łódź Widzew.

Chronometraż umożliwił szybszą zmianę czoła na wszystkich stacjach

Przewoźnik uzyskał bowiem odstępstwa od standardowych zasad obowiązujących w tym zakresie na sieci PKP Polskich Linii Kolejowych i może dokonywać zmiany czoła w pięć minut. – Konieczne było w tym celu podjęcie przez nas wielu działań włącznie z przeprowadzeniem chronometrażu [procedury pomiaru czasu] z udziałem przedstawicieli PKP PLK. Jednak było warto, bo w efekcie wszystkie dziewięć pociągów w relacji Łódź Fabryczna – Łódź Widzew – Zgierz i z powrotem zmieni kierunek jazdy w tak krótkim czasie, a dzięki temu przejazd całej trasy potrwa 26-27 minut – ocenia Marta Markowska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Jak zaznacza przedstawicielka spółki, uzgodnienia z zarządcą infrastruktury zapewniają możliwość zmiany kierunku jazdy w czasie krótszym niż standardowe dziesięć minut także na innych stacjach, już bez konieczności prowadzenia kolejnych komisyjnych pomiarów. Dotyczy to pociągów kursujących ze zmianą czoła w relacjach bezpośrednich. – Jest to również zasługa najlepszego taboru, jakim dysponuje obecnie Łódzka Kolej Aglomeracyjna – przekonuje Marta Markowska.

Otwarcie Fabrycznej może zmienić przyzwyczajenia podróżnych

Niebawem skrócenie czasu postoju podczas zmiany czoła pociągu może być jeszcze bardziej przydatne, bo ŁKA rozważa skierowanie do Łodzi Fabrycznej kursów także z kierunków, które tradycyjnie nie były obsługiwane przez ten dworzec. – Otwarcie stacji może spowodować zmianę zachowań części podróżnych i osłabienie roli dworca Łódź Kaliska, zwłaszcza że spółka PKP Intercity zupełnie zaprzestanie uruchamiania pociągów do Warszawy, które dotychczas kończą i rozpoczynają tam bieg – argumentuje rzecznik prasowy ŁKA. Stąd pomysł zmiany stacji docelowej m.in. dla kursów z Kutna.

Na razie jednak podróżujący z tego kierunku uzyskać mają możliwość dojazdu na Fabryczną z dogodnymi przesiadkami. – Już od 11 grudnia niektóre kursy z Kutna będą miały na stacji Zgierz dogodne skomunikowania z pociągami do Łodzi Fabrycznej przez Łódź Widzew, co da możliwość przejazdu w około 30 minut włącznie z przesiadką [mowa tu o czasie pomiędzy godziną przyjazdu do Zgierza i przyjazdu do Łodzi Fabrycznej] – zachęca Marta Markowska. Przewoźnik nie wskazuje na razie, kiedy mogłyby mieć miejsce zmiany w rozkładzie pozwalające na dojazd bezpośrednio na podziemną stację.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (1389)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (1389)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5