Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ŁKA: Nowy tabor dostarczy Pesa? Jest wybór najkorzystniejszej oferty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
23-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ŁKA: Nowy tabor dostarczy Pesa? Jest wybór najkorzystniejszej oferty
fot. ŁKAZdjęcie ilustracyjne
Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawę nowych ezt dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej złożyła Pesa. Jeśli nie będzie odwołań ani unieważnień, będzie to oznaczało pierwszą dostawę taboru bydgoskiej firmy dla tego przewoźnika. Warto przypomnieć, że zapisy postępowania dają możliwość rozszerzenia zamówienia z 4 do aż 24 pojazdów.

Pesa otrzymała 93% możliwych do zdobycia punktów. Oferta spółki okazała się korzystniejsza w kategorii ceny brutto dostawy, ceny usługi utrzymania oraz współczynnika efektywności kosztowej. W tym ostatnim przypadku przewaga nad jedynym konkurentem – Newagiem – była jednak minimalna (15 do 14,54 pkt). Obie firmy zremisowały w kategorii długości cyklu przeglądowego P1. Newag zaoferował korzystniejszy termin dostawy pierwszego pojazdu – było to jednak za mało, by wpłynąć na ostateczny wynik.

Przypomnijmy: za realizację zamówienia podstawowego (dostawa i utrzymanie 4 EZT) Pesa zażądała 140 170 800 zł, a Newag – 166 050 000 zł. Również zakres dodatkowy (dostawa i utrzymanie aż 20 kolejnych jednostek) ma kosztować mniej (700 854 000 zł), niż kwota, na którą wycenił go Newag (830 250 000 zł). Obie oferty były droższe od kosztorysu, zamawiającemu jednak udało się pozyskać dodatkowe środki. Prawo opcji zostanie wykorzystane, jeśli pozwolą na to fundusze (w grę wchodzi dofinansowanie z rządowego programu „Polski Ład”). Nie będzie wtedy konieczności ogłaszania nowego przetargu – wystarczy złożone do wykonawcy oświadczenie.

Parametry nowych pojazdów niewiele różnią się od zamówionych w 2016 r. Impulsów 2 Newagu. Zespoły mają być trzyczłonowe, o długości do 65 m i masie własnej do 110 t. Pojemność musi wynosić co najmniej 300 osób (przy założeniu gęstości 4 osób na metr kwadratowy), w tym 160 na miejscach siedzących. Prędkość maksymalna ma wynosić 160 km/h. Obowiązkowym wyposażeniem będzie system ETCS poziomu 2, a z elementów widocznych dla pasażera gołym okiem – klimatyzacja, dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych kabina WC, miejsca do przewozu osób na wózkach inwalidzkich i co najmniej 5 rowerów. Usługa utrzymania nowego taboru ma być świadczona przez 10 lat od daty ich dostawy.

Przetarg na nowy tabor dla ŁKA ogłoszono w lipcu bieżącego roku. Termin otwarcia ofert był wielokrotnie przekładany. Celem inwestycji jest utworzenie obejmującej całe województwo zintegrowanej sieci transportu kolejowo-autobusowego.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Zintegrowany transport

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Roman Czubiński 03 lipca 2023

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Tabor i technika

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Roman Czubiński 10 lutego 2023

Bilety na Sprinter ŁKA do Warszawy za jedyne 20 złotych

Pasażer

Łódzkie: Znów komunikacja zastępcza na wielu liniach ŁKA

Przetargi

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Pasażer

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Roman Czubiński 04 stycznia 2023

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Tabor i technika

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Roman Czubiński 27 listopada 2022

Zobacz również:

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Zintegrowany transport

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Roman Czubiński 03 lipca 2023

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Tabor i technika

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Roman Czubiński 10 lutego 2023

Bilety na Sprinter ŁKA do Warszawy za jedyne 20 złotych

Pasażer

Łódzkie: Znów komunikacja zastępcza na wielu liniach ŁKA

Przetargi

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Pasażer

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Roman Czubiński 04 stycznia 2023

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Tabor i technika

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Roman Czubiński 27 listopada 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5