Co zrobić, by móc ogłosić duży sukces na polu kolei regionalnej? Należy na przykład najpierw ograniczyć skalę działalności, a potem powrócić do poprzedniego stanu. Tak przynajmniej można wywnioskować z uruchomienia nowej linii ŁKA. Czy sukcesem będzie można określić połączenie po roku, czy po kilku latach funkcjonowania?
Łódzka Kolej Aglomeracyjna ze sporą pompą otworzy kolejną trasę – z Łodzi do Kutna. Dziesięć par pociągów ŁKA zastąpi pięć par kursów Regio Przewozów Regionalnych uruchamianych na zlecenie tego samego urzędu marszałkowskiego.
– Dobrze się stało, że wojewódzka kolej rusza do Kutna, bo po latach marazmu będziemy mieć właściwe połączenie ze stolicą województwa – mówił na środowej konferencji prasowej Zbigniew Burzyński, prezydent Kutna. – Liczba połączeń zwiększy się prawie dwukrotnie – podkreśla natomiast sama ŁKA w swoim komunikacie prasowym.
Zaproponowana przez wojewódzką spółkę oferta rzeczywiście przyczyni się do poprawy sytuacji komunikacyjnej mieszkających wzdłuż tej trasy, ale aby właściwie ocenić skalę udogodnień, należy spojrzeć na działania łódzkiego urzędu marszałkowskiego w nieco szerszym kontekście. Warto przypomnieć sobie, że nikt nie uznałby rozkładu ŁKA za rewolucyjny czy szczególnie atrakcyjny, gdyby organizowana przez województwo kolej funkcjonowała stabilnie według rozwiązań wypracowanych w pierwszych latach XXI wieku.
Sięgnijmy do kilku przykładowych roczników rozkładu jazdy. W roku 2004 uruchamiano osiem par pociągów osobowych, w 2008 – dziesięć, w 2011 – jedenaście, w 2014 – znów dziesięć. Ogólnie liczba połączeń wahała się na przestrzeni lat pomiędzy ośmioma a jedenastoma dziennie. Skąd więc opinie o tak znaczącej poprawie, jeśli kursy ŁKA realizowane będą dziesięć razy na dobę?
Cały komentarz na portalu Transport-publiczny.pl
2015-06-18 14:13:59 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A to Szanowna Redakcja nie wie, że najlepiej właśnie odnosić "sukcesy" w ten sposób? ;)
Ale już cicho sza, bo miałem milczeć na wieki...
2015-06-18 15:19:42 Autor: aaa
---.internetdsl.tpnet.pl
Krótko i na temat. Proste i trafne podsumowanie całej ściemy z ŁKA i przy okazji odtrutka na propagandę sukcesu rodem z PRL w wykonaniu Urzędasów z marszałkiem Stępniem na czele.
2015-06-18 15:35:14 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ aaa
Przykład idzie z samej góry, wszak podobno mamy "złote lata", prawda?
2015-06-18 15:48:46 Autor: podróznik
---.internetdsl.tpnet.pl
Przecież cała kolej tak funkcjonuje ...
2015-06-18 16:21:03 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ podróznik
Kolej? A może raczej znaczna część życia publicznego w PL? Choćby przykład gigantycznej kradzieży megacashu z OFE, który nie dość, że już dawno został wydany - bo przecież dług publiczny nadal rośnie - to jeszcze ukatrupił chyba już na dobre lokalny rynek kapitałowy w postaci warszawskiej GPW. Zerknij sobie na zmiany WIG20 od początku września 2013 r., gdy to ówczesny premier ogłosił, że w lutym 2014 r. w biały dzień okradnie Polaków, by na chwilkę podtrzymać ułudę stabilnego finansowo kraju...
2015-06-18 17:17:01 Autor: nijaki
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tam Teresa W. Członek RN manipuluje, jak może. Wywalić na pysk sprzedawczynię załogi łódzkiego PR
2015-06-18 19:24:05 Autor: Bozia
---.as13285.net
Bozia Akurat dobrze, że pocięto kursy do Kutna za PR, bo to było wywalanie forsy w błoto, szczególnie z wykorzystaniem nad pojemnego i kosztownego w eksploatacji EN57.
Teraz jest wygląda to lepiej, gdyż obsługa jest za pomocą małych dwuczłonowych EZT i to przez spółkę w pełni zależną od UMWŁ, nie obciążonej ogromnym długami, oraz przerostem zatrudnienia (do tego posiadająca w pełni nowy tabor, z zapewnionym utrzymaniem na ponad 10 lat) a przy okazji choć trochę odtruta od PRowego betonu. (Wasilewski mimo, że z PR jest z tej "lepszej" strony)
2015-06-18 21:52:56 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@Bozia
A te najdroższe (w przeliczeniu na długość) EZT w Polsce to za darmo przyjechały sobie do Uci?
A to że beton PR ma stary tabor, to nie wynik z tego że III RP na nim oszczędzała?
A ten dług PR-ów to zwiąchole wypracowali, czy to może był prezent od świeżo namaszczonego w 2008 roku rządu Słońca Peru?
2015-06-19 11:16:55 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Do tego jeszcze w tych najdroższych składach są zbiornikowe kible, goowno nie leci już na tory więc z racji braku nawożenia nie wyrośnie już szczaw i mirabelki na łódzkich nasypach kolejowych. Gdzie teraz POżywi się głodny niesiołek, gdy wyborcy wykopsają go z parlamentu na jesieni?
2015-06-20 16:47:08 Autor: Bozia
---.as13285.net
Bozia W odpowiedzi na post Ave Ja:
"@Bozia
A te najdroższe (w przeliczeniu na długość) EZT w Polsce to za darmo przyjechały sobie do Uci?
A to że beton PR ma stary tabor, to nie wynik z tego że III RP na nim oszczędzała?
A ten dług PR-ów to zwiąchole wypracowali, czy to może był prezent od świeżo namaszczonego w 2008 roku rządu Słońca Peru?"
PRy popadały długi jeszcze długo przed 2008 rokiem. A PRy same z siebie zacofały się taborowo - żerowanie na zmodernizowanym taborze należącym do województw, zamiast sami przeprowadzić porządną modernizacje jednostek. Te wszystkie ostatnie nieudane próby to typowa musztarda po objedzie. Jedynie z czym mogę się zgodzić, że zostali wycycakani z ED74.
2015-06-22 21:17:30 Autor: tramwajarz
---.inet-siec.pl
Jaki Ty naiwny jesteś. Popatrz na działalność KŚ, nowo utworzonej spółki, a następnie wypisuj takie bzdety o nowych rewelacyjnych spółkach. To tylko przekierowanie strumienia kasy i wymiana stołków dla innych.
2015-06-26 10:11:52 Autor: regio fan
---.0.0.41
no bardzo fajnie tylko tylko dlaczego ŁKA nie honoruje Regio Karnetu?
2015-07-01 23:03:39 Autor: Addam
---.dynamic.chello.pl
Mi tam trasy przewozów regionalnych pasowały, a skoro zmieniają na innego przewoźnika to powinni dać podobne warunki cenowe.