Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

ŁKA: Kolej regionalna powinna mieć priorytet w dostępie do torów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-05-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
ŁKA: Kolej regionalna powinna mieć priorytet w dostępie do torów
fot. Kasper FiszerPociągi ŁKA i PR w Sieradzu
Jak przekonuje Elżbieta Nowak z Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, to pociągi regionalne mają największy potencjał do przejmowania pasażerów z samochodów i autobusów. Postuluje więc zmianę priorytetów w organizacji ruchu kolejowego, zwłaszcza w okresie remontów infrastruktury. Pierwszeństwo w przydzielaniu tzw. slotów powinny mieć jej zdaniem pociągi o charakterze wojewódzkim, a nie dalekobieżne.

– W 2017 r. koleją przejechało w Polsce ponad 303 mln pasażerów. 261 mln z nich to byli pasażerowie kolei wojewódzkich – wskazywała podczas konferencji „Konsument na rynku kolejowych przewozów pasażerskich” w Łodzi Elżbieta Nowak (wliczając w tę wartość podróżujących pociągami Przewozów Regionalnych). 42 mln klientów kolei wybrało natomiast kursy dalekobieżne (w praktyce – pociągi uruchamiane przez PKP Intercity). – Wydawać by się mogło, że tak ogromny potencjał kolei regionalnych powinien być traktowany priorytetowo – stwierdziła prelegentka.

Tymczasem w jej opinii istotnym utrudnieniem w rozwoju połączeń segmentu regionalnego są zapisy rozporządzenia o udostępnianiu infrastruktury kolejowej. – Infrastruktura dla przewozów wojewódzkich udostępniana jest w drugiej kolejności – przypomniała uczestniczka konferencji. – To bardzo widoczne jest właśnie teraz, kiedy PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą zakrojone na szeroką skalę prace remontowe i modernizacyjne – podkreśliła.

To kolej regionalna może pozwolić na przejęcie wielu podróżnych z dróg

Elżbieta Nowak stwierdziła, że dochodzi do sytuacji, w których trasa przydzielana jest dla pociągu, który wiezie 50 osób, ale przypisany jest do wyższej kategorii, zaś kurs, którym więcej podróżnych dojechałoby do pracy lub wróciłoby do domu po jej zakończeniu, nie mieści się w rozkładzie jazdy. – To absurdalne – oceniła. Dodała też, że zmiana priorytetów pozwoliłaby skuteczniej przejmować kolei ruch z dróg, a kwestia ta podnoszona jest przez spółki wojewódzkie już od wielu lat.

Prelegentka odniosła się także bezpośrednio do decyzji związanych z prowadzeniem ruchu na linii nr 14 w czasie remontu odcinka Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Wczoraj informowaliśmy, że jeszcze w maju dojdzie do olbrzymich utrudnień w ruchu ŁKA. – Z 36 połączeń, które realizujemy pomiędzy Łodzią a Sieradzem, dostaliśmy dostęp do infrastruktury tylko dla ośmiu tras [czterech par kursów]. Jednocześnie zwiększą się przewozy realizowane przez przewoźnika dalekobieżnego – podkreśliła. – Oczywiście każdy pasażer kolei powinien być traktowany z należytą uwagą, ale planowanie powinno odbywać się w ramach zdrowego rozsądku – podsumowała. Wciąż czekamy na oficjalne stanowisko PKP Polskich Linii Kolejowych dotyczące organizacji ruchu w ramach kolejnej korekty rozkładu jazdy.

ŁKA zainteresowana dowozem do CPK

Elżbieta Nowak odniosła się również do kwestii związanych z rozwojem infrastruktury w regionie łódzkim. – Widzimy dla siebie miejsce w obsłudze połączenia Łodzi z Centralnym Portem Komunikacyjnym pociągami jadącymi z prędkością 160 km/godz. – zadeklarowała przedstawicielka samorządowej spółki. – Będzie to dla nas bardzo duże wyzwanie – dodała.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5