NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

ŁKA: Jutrzejszy Sprinter do Warszawy pojedzie z „bisem”

| Roman Czubiński 14.08.2020 148

ŁKA: Jutrzejszy Sprinter do Warszawy pojedzie z „bisem”
fot. Roman Czubiński
Łódzka Kolej Aglomeracyjna podjęła decyzję o uruchomieniu w dniu Święta Wojska Polskiego dodatkowego pociągu do Warszawy w śladzie jednego z porannych kursów. Skład wyruszy ze stacji Łódź Widzew pięć minut po odjeździe głównego pociągu. Chodzi o uniknięcie przepełnienia składu, które w warunkach epidemii stanowiłoby poważne niebezpieczeństwo.
Według prezesa spółki Janusza Malinowskiego jest to pierwszy w historii ŁKA przypadek uruchomienia pociągu bisowego. – Wcześniej w przypadku dużego zainteresowania pasażerów jedynie wzmacnialiśmy składy – informuje prezes. Tym razem jednak nie byłoby to możliwe: jednostki Flirt produkcji Stadlera można łączyć ze sobą najwyżej w trakcji potrójnej, a skład porannego Sprintera do stolicy będzie liczył właśnie trzy jednostki („Pogonowski”, „Marszałek” i „Stulecie Województwa Łódzkiego”).

Co trzeba było zrobić, by uruchomić pociąg dodatkowy w takiej formule? – Zamówienie trasy w PKP PLK na 24, a nawet 48 godziny przed odjazdem pociągu nie jest łatwe. W tym przypadku jednak zarządca infrastruktury wykazał dobrą wolę za którą dziękujemy – mówi prezes. Jak wspomina, decyzja o uruchomieniu „bisowego” pociągu zapadła wczoraj. Powodem takiej decyzji były spodziewane duże potoki pasażerów, chcących udać się do Warszawy na obchody rocznicowe, i związane z tym ryzyko epidemiologiczne. – Przede wszystkim dbamy o bezpieczeństwo pasażerów – podkreśla Malinowski.

Dodatkowy pociąg będzie zestawiony z dwóch jednostek Flirt 3. Przez większość trasy będzie jechał w odległości czasowej ok. 5 minut za głównym pociągiem. W odróżnieniu od niego wyruszy jednak nie ze stacji Łódź Fabryczna, ale z Widzewa (odjazd – 10.10).

ŁKA spodziewa się dalszego stałego wzrostu potoków pasażerskich. Z myślą o tym połowa posiadanych przez przewoźnika Flirtów będzie rozbudowana o trzeci, środkowy człon. Liczba dostępnych miejsc siedzących zwiększy się w ten sposób ze 120 do 180. Przedłużanie pierwszej z 10 jednostek już się rozpoczęło.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5