NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

ŁKA do Radomia? „Możliwości finansowe są ograniczone”

| Kasper Fiszer 06.05.2019 52

ŁKA do Radomia? „Możliwości finansowe są ograniczone”
Przystanek Wieniawa na linii nr 22fot. Rafał T / fotopolska.eu, lic. CC BY-SA 3.0
Czy wkrótce ruszą pociągi z Łodzi do Radomia? Łódzka Kolej Aglomeracyjna zwraca uwagę na ograniczenia budżetowe organizatora przewozów, łódzkiego urzędu marszałkowskiego. Ten ma podjąć decyzję o uruchomieniu połączenia na podstawie analizy kosztów, jakie wykażą przewoźnicy.
W grudniu zeszłego roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna wyraziła zainteresowanie obsługą połączenia międzywojewódzkiego z Łodzi do Radomia. Prezes przewoźnika Janusz Malinowski w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” zapowiedział, że jeśli ogłoszony zostanie przetarg na uruchamianie kursów w tej relacji, spółka na pewno weźmie w nim udział. Deklaracja ta zbiegła się z ogłoszeniem przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego o zamiarze udzielenia zamówienia publicznego w tej sprawie.

Trwa analiza parametrów oferty

W kwietniu tego roku UMWŁ potwierdził zamiar wznowienia obsługi linii kolejowej nr 22 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Drzewica. Służby prasowe samorządu poinformowały nas wówczas, że władze regionalne wysłały do obu przewoźników, z którymi współpracuje Urząd – ŁKA i Przewozów Regionalnych – pytania dotyczące kosztów uruchomienia połączeń na linii komunikacyjnej Łódź – Radom. Przeprowadzone analizy miały bowiem wskazać, że otwarcie połączeń tylko do Drzewicy, skąd do Radomia dojechać można pociągiem Kolei Mazowieckich, byłoby nieuzasadnione ekonomicznie.

Jak informuje nas jednak Łódzka Kolej Aglomeracyjna, obecnie nie można mówić o planach uruchomienia połączeń na nowej trasie jako o pewnych. – Zgodnie z otrzymaną informacją województwo łódzkie obecnie analizuje parametry możliwej oferty przewozowej na linii Łódź – Drzewica (Radom). Ostateczna decyzja o uruchomieniu kolejowych przewozów pasażerskich na tej linii uzależniona będzie od wysokości kosztów ich uruchomienia, mając jednocześnie na względzie ograniczone możliwości finansowe budżetu [Urzędu Marszałkowskiego] Województwa Łódzkiego – mówi Marta Markowska, rzecznik prasowy przewoźnika.

Nie ma pociągów, niewiele jest połączeń autobusowych

Tymczasem uruchomienie kursów do Radomia stanowiłoby swoistą kontynuację rozpoczętej w marcu tego roku obsługi przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną połączenia do Tomaszowa Mazowieckiego. Na razie wojewódzka spółka oferuje tylko jedną parę kursów do tego przeszło 60-tysięcznego miasta. Zgodnie z zapowiedziami marszałka Grzegorza Schreibera jeszcze w tym roku liczba połączeń w tym kierunku zwiększyć ma się do dziewięciu par.

Oferta połączeń transportem publicznym pomiędzy Łodzią a Radomiem pozostaje bardzo skromna. Dwie pary kursów Łódź – Radom – Lublin wykonują naprzemiennie firmy Paratex i Regio Travel, jedną (w wybrane dni tygodnia) – PKS Łódź, jedną (z Ciechocinka do Lublina przez Łódź i Radom) – Lubelskie Linie Autobusowe. Z Poznania do Lublina przez Radom i Łódź kursuje także jedna para połączeń BP Tour, który uruchamia także jedno połączenie Łódź – Radom – Lublin.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5