Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK wyjaśnia przyczyny zamknięcia linii nr 7 Warszawa - Otwock

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
04-12-2023
Źródło:
inf. pras PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK wyjaśnia przyczyny zamknięcia linii nr 7 Warszawa - Otwock
fot. Anna Znajewska-Pawluk/PKP PLK
Zgodnie z zapowiedziami, od 2 grudnia wykonawca prac na linii otwockiej (nr 7) zamknął linię dla ruchu pociągów. PKPPLK wyjaśnia, jakie prace w tym czasie zostaną wykonane. 

Jak już informowaliśmy, od 2 do 9 grudnia zaplanowano wstrzymanie ruch pociągów na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Radość (linia nr 7). Za pociągi została wprowadzona komunikacja zastępcza od przystanku Warszawa Stadion. 

Jak wyjaśnia PKP PLK, wykonawca opóźnionej modernizacji linii nr 7 zaplanował w tym czasie połączenie nowych torów linii kolejowej numer 7 z torami zmodernizowanej już linii 506, które umożliwią rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego. Kolejno wykonawca ułoży nowe rozjazdy. W robotach wykorzystane zostaną specjalistyczne dźwigi, podbijarka torowa i profilarka - informuje PLK.

Od 10 grudnia pasażerowie skorzystają także z nowego przystanku Warszawa Grochów, tuż przy szpitalu na ul. Szaserów w Warszawie. Oddane zostaną do użytku także przystanki Warszawa Gocławek, Warszawa Olszynka Grochowska oraz stacji Warszawa Wawer. Na odcinku Warszawa Wschodnia Osobowa – Warszawa Wawer będą kursowały 144 pociągi regionalne. Czas przejazdu z Warszawy Wawer do Warszawy Śródmieście to ok. 19 minut, a z nowego przystanku Warszawa Grochów ok. 12 min. Z końcem roku po zakończeniu kolejnych prac, pociągi dalekobieżne wjadą na nowe tory linii 506.

Zakończenie prac zasadniczych na linii otwockiej zaplanowano do końca 2023 r.  – podaje spółka PKP PLK. Następnie zlikwidowany zostanie peron tymczasowy Warszawa Wawer i stary peron Warszawa Gocławek. W ich miejsce ułożony zostanie nowy tor i zawieszona sieć trakcyjna. Prowadzone będą prace wykończeniowe na nowych przystankach, m.in. związane z budową wiat przystankowych, nawierzchnią peronową oraz dojściami.

W 2024 r. kontynuowane będą prace związane m.in. z uruchomieniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej oraz wykończeniem i zadaszeniem 6 przejść podziemnych dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, przy ul. Goździków i ul. Korkowej; przy ul. Edisona i ul Skrzyneckiego (pod wiaduktem ul. Płowieckiej), pomiędzy ulicami IV Poprzeczna a V Poprzeczna, na stacji Warszawa Wawer. Przejścia pod torami zostaną udostępnione pasażerom w 2024 r. Do zakończenia prac, pasażerowie skorzystają z przejść w poziomie szyn. Ponadto prowadzone będą prace w zakresie układów drogowych i docelowych ciągów komunikacyjnych. W 2024 planowane jest też uruchomienie dodatkowych nowych przejść do rezerwatu Olszynka Grochowska oraz zabudowa nowej kładki na przystanku Warszawa Olszynka Grochowska. Cała inwestycja jest warta 422 miliony złotych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Budowa nowego mostu w Przemyślu na ukończeniu

Infrastruktura

Budowa nowego mostu w Przemyślu na ukończeniu

inf. pras PKP PLK 20 listopada 2023

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Infrastruktura

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Łukasz Malinowski 19 listopada 2023

Zobacz również:

Dodatkowa nagroda dla pracowników PKP PLK

Biznes

Dodatkowa nagroda dla pracowników PKP PLK

Jakub Madrjas 01 grudnia 2023

PLK: Ponad 200 mln zł na linie do Ukrainy

Infrastruktura

PLK: Ponad 200 mln zł na linie do Ukrainy

Kasper Fiszer 01 grudnia 2023

Kraków: Powstaną nowe bezkolizyjne przejazdy kolejowe

Infrastruktura

Kraków: Powstaną nowe bezkolizyjne przejazdy kolejowe

inf. pras. PKP PLK, oprac. MK 28 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

Budowa nowego mostu w Przemyślu na ukończeniu

Infrastruktura

Budowa nowego mostu w Przemyślu na ukończeniu

inf. pras PKP PLK 20 listopada 2023

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Infrastruktura

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Łukasz Malinowski 19 listopada 2023

Zobacz również:

Dodatkowa nagroda dla pracowników PKP PLK

Biznes

Dodatkowa nagroda dla pracowników PKP PLK

Jakub Madrjas 01 grudnia 2023

PLK: Ponad 200 mln zł na linie do Ukrainy

Infrastruktura

PLK: Ponad 200 mln zł na linie do Ukrainy

Kasper Fiszer 01 grudnia 2023

Kraków: Powstaną nowe bezkolizyjne przejazdy kolejowe

Infrastruktura

Kraków: Powstaną nowe bezkolizyjne przejazdy kolejowe

inf. pras. PKP PLK, oprac. MK 28 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5