NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Linia 354: Będzie dodatkowa mijanka na zmodernizowanym odcinku

| Roman Czubiński 30.06.2020 4

Linia 354: Będzie dodatkowa mijanka na zmodernizowanym odcinku
Zdjęcie ilustracyjnefot. PKP PLK
W ciągu najbliższych kilku lat w Parkowie na linii 354 ma zostać odtworzona mijanka. Będzie to oznaczało z jednej strony poprawę przepustowości, z drugiej jednak – zapewne kolejne prace na świeżo zmodernizowanej linii i związane z nimi utrudnienia. PKP PLK tłumaczy, że w momencie ustalania zakresu modernizacji nie można było przewidzieć potrzeb przewozowych w zbliżających się latach.
PKP PLK wystąpiły o decyzję środowiskową dla odbudowy mijanki w Parkowie na linii 354 Poznań Główny – Piła Główna. Inwestycja ma zwiększyć przepustowość jednotorowego odcinka linii między Obornikami a Dziembówkiem. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że pod koniec ubiegłego roku zakończyła się kosztująca przeszło 500 mln zł kompleksowa modernizacja linii. Na całej długości wymieniono torowisko i całą infrastrukturę stacyjną, zwiększając prędkość maksymalną. Przedmiotem krytyki było dotychczas zaniechanie uzupełnienia drugiego toru. Teraz pojawiają się pytania o powody, dla których mijanka Parkowo nie została odtworzona podczas niedawnej modernizacji. Wykorzystanie okazji, jaką stworzyło zamknięcie odcinka jednotorowego, pozwoliłoby uniknąć dodatkowych utrudnień w przyszłości.

Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK tłumaczy, że potrzeby przewozowe na trasie Poznań – Piła, które obecnie uzasadniają odtworzenie mijanki, nie były znane jeszcze kilka lat temu, gdy decydowano o zakresie prac. – Opracowane przed rozpoczęciem zrealizowanej już modernizacji linii Poznań – Piła studium wykonalności, ograniczone możliwościami finansowymi Regionalnego Programu Operacyjnego, nie wykazało zasadności odtwarzania mijanki w Parkowie. Analizy ówczesnego ruchu kolejowego nie wykazały konieczności szukania dodatkowego źródła finansowania dla tego zakresu prac – twierdzi przedstawiciel zarządcy infrastruktury.

W ostatnim czasie sytuacja uległa zmianie. – Obecnie, wobec planów samorządu województwa dotyczących zwiększenia w najbliższych latach częstotliwości pociągów pasażerskich na trasie w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej, przygotowywane jest odtworzenie mijanki. Zapewni to możliwość sprawnego przejazdu większej liczby pociągów na jednotorowym odcinku – uzasadnia Śledziński.

Nie otrzymaliśmy precyzyjnej odpowiedzi na pytania o termin, w jakim mogą zacząć się prace budowlane ani kiedy mijanka może zacząć działać. PKP PLK informuje tylko ogólnie, że inwestycja ma zostać przeprowadzona już w nowej unijnej perspektywie budżetowej na lata 2021-2027. Według przedstawiciela PKP PLK nie ma na razie planów budowy lub odtwarzania kolejnych mijanek na linii z Poznania do Piły. Co pewien czas pojawiają się natomiast informacje o planach uzupełnienia brakującego odcinka drugiego toru, o co apelowali już wcześniej także społecznicy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5