NUMER 06/2019
NUMER 06/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Przewozy w regionach
szukaj
Śledź nas:

Wielkopolska chce dobudować drugi tor na fragmencie linii Poznań – Piła

| Michał Szymajda 20.05.2019 168

Wielkopolska chce dobudować drugi tor na fragmencie linii Poznań – Piła
Fot. archiwum
W połowie maja w urzędzie marszałkowskim w Poznaniu podpisana została z PKP PLK umowa o współpracy w zakresie opracowania studium wykonalności dla projektu budowy dwukilometrowego odcinka toru i mostu, po którym ten tor przekroczy Wartę w Obornikach Wielkopolskich.
Z pozoru niewielka inwestycja może znacznie poprawić warunki prowadzenia ruchu aglomeracyjnego między Obornikami Wielkopolskimi a Poznaniem. W tej chwili drugi tor od strony Poznania kończy się przy wjeździe do Obornik, a wąskim gardłem przed stacją jest jednotorowy most.

– Budowa drugiego toru z siecią trakcyjną planowana jest na ponad dwukilometrowym odcinku pomiędzy posterunkiem odgałęźnym Oborniki Wlkp. Most a stacją Oborniki Wlkp. Na Warcie powstanie most kolejowy, który zapewni dwutorowy ruch pociągów. Elementem inwestycji będzie też drugi peron na przystanku osobowym Oborniki Wlkp. Miasto. Ten nowy peron o długości 300 m będzie jednokrawędziowy i zlokalizowany zostanie przy nowym torze. Rozważana jest także budowa przejścia podziemnego wraz z windami – czytamy w komunikacie urzędu marszałkowskiego. W pierwszej kolejności chodzi o usprawnienie jazdy pociągów w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Część z tych pociągów skończy bieg właśnie w Obornikach Wielkopolskich. Przewidywany koszt opracowania studium wykonalności to 1 mln zł netto, a dofinansowanie ze strony województwa wyniesie 500 tys. zł.

W ramach środków z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 realizowana jest aktualnie modernizacja linii kolejowej nr 354 na odcinku Poznań Główny – Piła Główna. Realizowany wariant inwestycji zakłada niestety utrzymanie dotychczasowego jedno- i dwutorowego charakteru linii (dwa tory znajdują się na odcinku Poznań – granica miasta Oborniki Wielkopolskie oraz Piła – Dziembówek, gdzie właśnie zakończono ich modernizację). Na łamach Rynku Kolejowego wskazywaliśmy, że taki wariant modernizacji to poważny błąd.

PKP PLK w przyszłości chciałoby zapewnić środki na budowę mostu oraz toru w wysokości ok. 50 mln zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (678)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (678)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2019
NUMER 06/2019
W raporcie znajdą Państwo najnowsze informacje z Kolei Wielkopolskich, Mazowieckich, Dolnośląskich oraz Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Piszemy także o pomyśle PKP Intercity na bezpośrednie połączenia z Łodzi na lotnisko im. F. Chopina i sposobie, w jaki może się ono odbić na funkcjonowaniu kolei w aglomeracji warszawskiej.W numerze także relacja z przyznanych pod koniec maja Polskich Nagród Kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5